Je glimlach van vandaag

Wat voor job heb je dan dat je zo vaak in kostuum moet naar het werk. Zelfs CEO`s en andere hoge functies bij mij in het bedrijf zie ik nooit in pak. Tenzij je in het board van bestuur zit ofzo en belangrijke vergaderingen moet bijwonen of met klanten en dergelijke, zie ik niet in waarom je een pak zou moeten dragen.

Een deftig hemd of shirt, broek en schoenen zijn mijns inzien meer dan genoeg.
Ik ga daar niet over in detail treden aangezien ik graag mijn online en real life levens gescheiden heb, maar ik kwam toen best veel in contact met 'belangrijke personen' uit het buitenland, vooral dan politici en business mensen. Hier in België is de 'maatpak cultuur' er ondertussen wel uit in de meeste sectoren, maar in bepaalde staten in de USA, bijvoorbeeld, ziet men het toch als gebrek van respect als je in 'business casual' voor de dag komt. Zeker in sectoren als de politiek en (hogere) bedrijfssferen. Uitstraling is in die wereld ook best belangrijk, en als je dan met een short en een tshirt naar een meeting gaat dan ga je minder snel serieus genomen worden.
 
Ik ga daar niet over in detail treden aangezien ik graag mijn online en real life levens gescheiden heb, maar ik kwam toen best veel in contact met 'belangrijke personen' uit het buitenland, vooral dan politici en business mensen. Hier in België is de 'maatpak cultuur' er ondertussen wel uit in de meeste sectoren, maar in bepaalde staten in de USA, bijvoorbeeld, ziet men het toch als gebrek van respect als je in 'business casual' voor de dag komt. Zeker in sectoren als de politiek en (hogere) bedrijfssferen. Uitstraling is in die wereld ook best belangrijk, en als je dan met een short en een tshirt naar een meeting gaat dan ga je minder snel serieus genomen worden.
Ik denk dat ons stuk Europa (Be, Nl, De, Fr) daarin vooral de uitzondering is op elk vlak van kledij: professioneel en vrije tijd.
 
Ik ga daar niet over in detail treden aangezien ik graag mijn online en real life levens gescheiden heb, maar ik kwam toen best veel in contact met 'belangrijke personen' uit het buitenland, vooral dan politici en business mensen. Hier in België is de 'maatpak cultuur' er ondertussen wel uit in de meeste sectoren, maar in bepaalde staten in de USA, bijvoorbeeld, ziet men het toch als gebrek van respect als je in 'business casual' voor de dag komt. Zeker in sectoren als de politiek en (hogere) bedrijfssferen. Uitstraling is in die wereld ook best belangrijk, en als je dan met een short en een tshirt naar een meeting gaat dan ga je minder snel serieus genomen worden.
Een beetje gelijk Afghanistan :unsure:
 
Koffie met tonic???


1265.jpg
 
Kerels die langs mij aan 't rood licht kwamen staan en dan vroegen of ik es wou optrekken om de auto te horen 😁

Dan onder een brug iets verder es terug geschakeld en duimpjes gekregen.

En nee ben niet zo ene die 's nachts door de bebouwde kom rijdt nee. En nee zo superluid is em ni, maar toch fijn zo 😅
 
Gisterenavond naar huis aan het wandelen rond 20u30 van een cafe.
Rijden zo 3 klakskes voorbij in ne verlaagde BMW met getinte vensters, eerst tot net naast mij en dan zo eens heel traag terwijl ze kijken voor whatever reason en dan ff stoer ''doortrekken'' in 2de om dan 20 meter in een eenrichtingsstraat te komen waar een vuilniswagen nog karton aan het ophalen was.

Stonden ze erachter met hunne BMW te kijken en ne minuut later wandel ik hun terug voorbij 😂
 
Redders mogen zo naar hun werk komen.
We zijn geen redders. :(
Metaalfabriek, we krijgen elk 2 lange en 2 korte werkbroeken, maar die collega zijn korte waren nooit aangekomen (heeft kleinere maat dan de rest :unsure: ), en bazen hebben nooit echt gezocht om er toch te krijgen, dus dat was zijn protest. :D
 
Vriendin heeft vroeger nog zo wat sturing gedaan voor een callcenter/first line. Die hadden daar een ook dresscode omdat veel van het soort mensen dat daar werkt anders nul besef heeft van wat er over is in een professionele context.
Ook wel bij GM eens tegen ene gezegd dat hij in korte broek mocht komen aangezien het heel warm was (mocht van HQ ook niet maar bon, fuck it) en de dag erna stond die er in zijn flip flops met een zwemshort en een marcelleke
 
Kerels die langs mij aan 't rood licht kwamen staan en dan vroegen of ik es wou optrekken om de auto te horen 😁

Dan onder een brug iets verder es terug geschakeld en duimpjes gekregen.

En nee ben niet zo ene die 's nachts door de bebouwde kom rijdt nee. En nee zo superluid is em ni, maar toch fijn zo 😅
En dat voor uwe kappermobiel? :S
 
Terug
Bovenaan