Je glimlach van vandaag

Dan mag je uw terras eindelijk opendoen, komen ze het nog kapotrijden ook :unsure:
hqdefault.jpg

Eindafrekening van mijn gas en elektriek krijg ik net geen 700 euro terug, schoon bewijs dat mijn nieuwe isolatie zijn werk doet!

Tijdens de middag wat gaan sporten in park en onderweg die terraskes zien met glimlachend volk en een pint in hun pollen. Vind ik tof se. Morgenavond ook zelf eens goe inzetten.

“Van mijn keeshondje moeten ze afblijven”, Gingelomse pastoor met riotgun riskeert 6 maanden cel omdat hij dierenarts bedreigt

Soms komt ge op hln toch echt titels tegen die goud waard zijn.

In een gebouw dat ik beheer stond een kast van fluvius open. Die ging dus niet meer dicht zonder sleutel.

Ik bel fluvius omdat te melden.
"ja meneer, mail dat maar met foto"
Dus ik doe dat. Met de gegevens van ne bewoner bij om een afspraak te maken.

5 dagen later ne mail terug.
"gelieve hiervoor te bellen"

Dus ik mail terug dat ik dat al gebeld heb en dat ze gezegd hadden te mailen en of ze die man gewoon willen bellen voor een afspraak.

Daarstraks kreeg ik dan telefoon van Fluvius.

"ja het is met fluvius voor een afspraak te maken. Wat was er precies aan de hand?"

Ik "Hebt ge die foto's gehad in die mail?"

Fluvius: "nee dat kan ik niet zien"

Ik: "ja das zo een kast die openstaat en die moet gewoon dicht met ne sleutel"

Fluvius "ja daar gaan we toch een afspraak met u voor moeten maken"

Ik: "best niet met mij ik woon daar niet. Die bewoner waar ik de nummer van gemaild heb kunt ge best bellen"

Fluvius : "ja maar ik ben niet bevoegd om die man te bellen"

Ik: :eek:

Fluvius : "anders kijk ik in de agenda wanneer past voor de technieker. Dan leggen we dat vast en als dat niet lukt voor die man dan belt ge terug"

Ik *die dat nogal omslachtig vind*: "OK"

Fluvius:"Ik zal dan eens in de agenda kijken wanneer dat gaat he. Wacht u even"

Ik: "ja das goed" :)

Na enkele minuten wacht...
Fluvius : "oei"

Ik: "ai"

Fluvius : "Ik kan geen afspraak maken meneer het is te druk in de agenda"

Ik, die zich afvraagt waarom ik net opgebeld ben geweest voor een afspraak om dan 10 minuten later te horen dat ze geen afspraak kunnen maken: "ahja, en nu?"

Fluvius : "we gaan u later terugbellen meneer"

Ik : "OK dankuwel :eek:"

Enfin blijf dan wel altijd vriendelijk want die krijgen vaak bagger over zich heen
Maar dees was toch wtf se 🤣

Ma help zo'n ambtenarentoestanden kan ik zot van worden.

Je belt een nummer op voor een afspraak.

"Voor een afspraak mijnheer?"

-- ja

"Hummm ik kijk even"

herhaaldelijk muisgeklik

...

getokkel op een toetsenbord

...

ADEMHALING

...

Bulderlach van een andere persoon in dat kantoor die af en toe door de squelch van de headset komt

...

5 minuten later

-- Ahem.... Hallo?

"Ja we kunnen momenteel niets inplannen mijnheer we gaan u terugbellen"

klik.

-- haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Na 5 weken bij nieuwe werkgever, zonder te vragen plots opslag gekregen. Extreem goed zijn, heeft ook voordelen. :cool:

Zo proberen u zo rap mogelijk in de categorie: "sorry, we moeten je laten gaan, je bent te duur voor ons" te krijgen.
Geen probleem, zolang ik mijn geld maar krijg. Dan bij de volgende solliciteren met mijn vorig loon.
Nu, is een firma zonder gezever, moesten ze mij weg willen, zat ik al thuis. Ze hadden in het begin wel gezegd dat ik na 6 maand meer loon ging krijgen (op papier, die les heb ik geleerd na vorige werkgever), maar ze geven hem al na 5 weken, en vooral: meer dan afgesproken.
Er is wel een achterliggende reden: chef van afdeling waar ik nu zit wil graag vroeger op pensioen dan voorzien, en ze willen graag dat ik zijn post overneem. Hij zou nu nog een jaar blijven ipv 2jr. Als ik dus binnen dat jaar, aan betere voorwaarden, kan bewijzen dat ik het waard ben, krijg ik rond juni 2022 zijn plek. Toch mooie motivator.

Geen probleem, zolang ik mijn geld maar krijg. Dan bij de volgende solliciteren met mijn vorig loon.
Nu, is een firma zonder gezever, moesten ze mij weg willen, zat ik al thuis. Ze hadden in het begin wel gezegd dat ik na 6 maand meer loon ging krijgen (op papier, die les heb ik geleerd na vorige werkgever), maar ze geven hem al na 5 weken, en vooral: meer dan afgesproken.
Er is wel een achterliggende reden: chef van afdeling waar ik nu zit wil graag vroeger op pensioen dan voorzien, en ze willen graag dat ik zijn post overneem. Hij zou nu nog een jaar blijven ipv 2jr. Als ik dus binnen dat jaar, aan betere voorwaarden, kan bewijzen dat ik het waard ben, krijg ik rond juni 2022 zijn plek. Toch mooie motivator.
Waar werk je nu?

Een kennis op FB is een waterornament aan het verkopen op marketplace en die post komt regelmatig voorbij. En elke keer denk ik dat dat een foto van een stapel geroosterde boterhammen is :unsure:

6-D7944-BC-88-F9-47-AB-B85-C-F0428311-D0-C1.jpg

Terug
Bovenaan