Je glimlach van vandaag

Hoe lang zou het duren vooraleer dat BIN-bord gepikt wordt?
Wij hebben ook een BIN. Op een gegeven moment stonden de flikken na middernacht op mijn werf omdat ze bericht hadden gebreken van verdachte bewegingen.

Maar de pizza op het buurtfeest is wel altijd top

Beste investering die ik ooit heb gedaan is split unit airco laten installeren in ons appartement. Heeft me al veel slapeloze nachten bespaard :)
Hangt enkel 1 in de woonkamer, maar nu dan toch eentje boven.
We waren het beu van altijd in de woonkamer te kamperen in de zomer, zeker nu met ons kindje willen we dat hij in zijn kamer slaapt.

Hoe vuil wordt de strijd om het rectorschap gespeeld? "Eén dag voor ik moet zwijgen opent de tegenpartij een georkestreerde aanval”​

LeuvenIntriges, manoeuvres, verraad: ook onder professoren gaat het er in verkiezingstijden bitsig aan toe. Morgen zijn het rectorverkiezingen aan de KU Leuven, en vorige week lekte een rapport uit dat kandidaat-rector en toxicoloog Jan Tytgat (58) beschuldigt van plagiaat. Onderzoek van deze krant wijst uit dat het zowel geschreven als gelekt werd door een aanhanger van de ándere kandidaat: rector Luc Sels (54). Nog opvallender: vier jaar geleden gebeurde haast exact hetzelfde met de vorige tegenstander van Sels. Toeval? Of speelt de rector vuil spel? Een reconstructie van ‘House of Cards’ aan de unief.

Spijtig dat ik het volledige artikel niet kan lezen. Maar ik vind het wel bijzonder kostelijk om te zien hoe zelfs aan een instituut als de KULeuven het uiteindelijk toch ook allemaal neerkomt op met modder gooien bij zo'n verkiezingen.

Het rectordebat tussen Sels en Tytgat was ook zo'n maat voor niets.

Spijtig dat ik het volledige artikel niet kan lezen. Maar ik vind het wel bijzonder kostelijk om te zien hoe zelfs aan een instituut als de KULeuven het uiteindelijk toch ook allemaal neerkomt op met modder gooien bij zo'n verkiezingen.

Het rectordebat tussen Sels en Tytgat was ook zo'n maat voor niets.
Op een universiteit zitten nu ook wel wat ego's bij elkaar, en de paar die zich geroepen voelen om rector te worden steken daar hoogstwaarschijnlijk nog bovenuit.

Op een universiteit zitten nu ook wel wat ego's bij elkaar, en de paar die zich geroepen voelen om rector te worden steken daar hoogstwaarschijnlijk nog bovenuit.
Ik ken er een paar die daar werken en daar kunt ge een soap rond maken. Zet een hoop ego's bij elkaar, maak er kleine baronnen met een mini-alleenheerschappij van en ge hebt een ideaal recept voor zo'n toestanden. Dat ziet ge veel minder in hiërarchische organisaties.

Ik ken er een paar die daar werken en daar kunt ge een soap rond maken. Zet een hoop ego's bij elkaar, maak er kleine baronnen met een mini-alleenheerschappij van en ge hebt een ideaal recept voor zo'n toestanden. Dat ziet ge veel minder in hiërarchische organisaties.
Ik werk op een andere universiteit. Ik kan zo ook wel een aantal compleet onlogische zaken die verre van efficiënt zijn opsommen, die er enkel maar zijn gekomen omdat een of andere prof. bullebak zich niet wou schikken naar iemand anders.

Ik ken zo een gebouw (niet de KULeuven, maar soortgelijk) waarbij op alle verdiepingen de rechtse helft screens tegen de zon heeft, en de andere helft niets.
Links zit de ene dienst, rechts de andere. De directeur van de linkse dienst had ambras met de logistieke directeur 😅

Ik werk op een andere universiteit. Ik kan zo ook wel een aantal compleet onlogische zaken die verre van efficiënt zijn opsommen, die er enkel maar zijn gekomen omdat een of andere prof. bullebak zich niet wou schikken naar iemand anders.

Ondertussen het artikel toch kunnen lezen. Het gaat precies toch wel wat dieper langs de kant van Sels als ik had verwacht. Neemt niet weg dat Tytgat duidelijk zich heeft laten inspireren om het licht uit te drukken (al dan niet met bronvermelding).

Er zit bij HLN trouwens iemand met interesse voor die zaak want ze zijn tot in de broncode van die PDF's gaan zoeken achter meta-informatie en hebben nog interessante zaken gevonden ook.

Op dit moment heb ik eerder de indruk dat Sels toch niet vies is van een por onder tafel (en zijn entourage evenmin)

Dan mag je uw terras eindelijk opendoen, komen ze het nog kapotrijden ook :unsure:

Twee week dat we hier bootcamp trainingen geven.
Iedereen die de eerste week is gekomen is ook deze week teruggekomen (op 1 iemand na die belet was) en een deel hebben extra volk mee gepakt.
Zitten nu aan +/- 20 man dat deelneemt verspreid over 2 dagen met 4 lessen. Gisteren de trainingen alleen gegeven en was echt ook héél leuk.
Feedback die we krijgen is echt, echt goed en de mensen staan te popelen om terug te komen.

Dit is zo zalig om te doen/zien :love:

Dan mag je uw terras eindelijk opendoen, komen ze het nog kapotrijden ook :unsure:
Nieuwe vorm van politiegeweld?

In een gebouw dat ik beheer stond een kast van fluvius open. Die ging dus niet meer dicht zonder sleutel.

Ik bel fluvius omdat te melden.
"ja meneer, mail dat maar met foto"
Dus ik doe dat. Met de gegevens van ne bewoner bij om een afspraak te maken.

5 dagen later ne mail terug.
"gelieve hiervoor te bellen"

Dus ik mail terug dat ik dat al gebeld heb en dat ze gezegd hadden te mailen en of ze die man gewoon willen bellen voor een afspraak.

Daarstraks kreeg ik dan telefoon van Fluvius.

"ja het is met fluvius voor een afspraak te maken. Wat was er precies aan de hand?"

Ik "Hebt ge die foto's gehad in die mail?"

Fluvius: "nee dat kan ik niet zien"

Ik: "ja das zo een kast die openstaat en die moet gewoon dicht met ne sleutel"

Fluvius "ja daar gaan we toch een afspraak met u voor moeten maken"

Ik: "best niet met mij ik woon daar niet. Die bewoner waar ik de nummer van gemaild heb kunt ge best bellen"

Fluvius : "ja maar ik ben niet bevoegd om die man te bellen"

Ik: :eek:

Fluvius : "anders kijk ik in de agenda wanneer past voor de technieker. Dan leggen we dat vast en als dat niet lukt voor die man dan belt ge terug"

Ik *die dat nogal omslachtig vind*: "OK"

Fluvius:"Ik zal dan eens in de agenda kijken wanneer dat gaat he. Wacht u even"

Ik: "ja das goed" :)

Na enkele minuten wacht...
Fluvius : "oei"

Ik: "ai"

Fluvius : "Ik kan geen afspraak maken meneer het is te druk in de agenda"

Ik, die zich afvraagt waarom ik net opgebeld ben geweest voor een afspraak om dan 10 minuten later te horen dat ze geen afspraak kunnen maken: "ahja, en nu?"

Fluvius : "we gaan u later terugbellen meneer"

Ik : "OK dankuwel :eek:"

Enfin blijf dan wel altijd vriendelijk want die krijgen vaak bagger over zich heen
Maar dees was toch wtf se 🤣

Terug
Bovenaan