Je glimlach van vandaag

Tsjechoslowakije anno 1990. Bollekes ijs in Praag voor omgerekend 1 frank. Dineren in een kasteel, waar ze de stoelen onder uw gat schoven, voor omgerekend 400 frank. Dat is, gecorrigeerd voor inflatie, zo'n 23 hedendaagse euro.

19 euro lijkt mij niet representatief te zijn voor het uiteten in Slovakije. Ik woon in Polen, wat qua kost ongeveer hetzelfde is als Slovakije en hier ga je voor die prijs geen enkel restaurant vinden voor 2x soep, 2x maaltijden, en 2 cola's. Enkel in de restaurants die zich profileren als "betaalbaar" misschien, of in de kleine dorpjes misschien. En dan nog zal het krap worden.

Tot voor Covid en Putinvasie wel he, maar de laatste jaren heeft Centraal/Oost Europa toch een geweldige inflatie gekend. Alles is hier bijna verdubbeld in prijs.
Wij gaan 1x per maand ongeveer uiteten en betalen gemiddeld 2,5 euro per drankje, 8 euro per kindermaaltijd, 5-7 euro voor soep, en 10-15 euro voor een volwassenenmaaltijd.
Verkeerd uitgedrukt, 't was niet de bedoeling om het over te brengen alsof het representatief was voor heel het land.

Het ging over het restaurant (waar je ook gewoon kan eten zonder gast van het hotel te zijn) Gul'a in Batizovce. Waar Engels spreken een uitzondering is.

Ik denk dat je enerzijds de algemene welvaart heb in een land, die bepaalt hoe duur voeding is. Anderzijds is voeding, en zeker gaan eten, in België uitzonderlijk duur volgens mij, ook gecorrigeerd voor de welvaart.

Ik denk dat je enerzijds de algemene welvaart heb in een land, die bepaalt hoe duur voeding is. Anderzijds is voeding, en zeker gaan eten, in België uitzonderlijk duur volgens mij, ook gecorrigeerd voor de welvaart.

Precies, als je ons vergelijkt met Frankrijk of Duitsland (die qua algemene welvaart toch niet lager staan) is eten bij ons stukken duurder.

Gekke mails van klanten.

Even melden dat onze lift defect is en zich tussen 2 verdiepingen bevind.
Deze nacht omstreeks 4u30 heeft een Duitser zich een weg verschaft via de stelling naar het appartement van X.
Daar is toen tumult ontstaan.

Wat ik van huurder Y verneem is dat deze tiep al sinds gisterenavond rond 22u00 a 22u15 toegang probeerde te verschaffen tot het gebouw.
Deze ochtend stond die nog steeds rond te kl*ten in de traphal, en heb dan gevraagd wat hij komt doen.
Hij geeft zichzelf uit als politieman uit Duitsland en zou gebeld zijn door zijn vriendin dewelke in nood zou verkeren in het bovenste appartement.
Het zou gaan om transseksueel prostituee "OLIVIA"

Hij vroeg zich af of OLIVIA onwel is geworden in de lift ,voor de lens van de deur is gekomen en daarom de lift geblokkeerd staat.
De Duitser vroeg om hem op zijn smartphone op weg te helpen om via Google Maps naar het politie bureau te kunnen gaan.

Ik weet soms echt ni wak lees.

Laatst bewerkt:
Gekke mails van klanten.

Ik weet soms echt ni wak lees.
Wat is daar zo raar aan? In moderne gebouwen zal de kans klein zijn neem ik aan maar ik heb al genoeg liften gezien waar er geen "binnen"deuren zijn. Daar zit dan zo'n optisch gordijn in de plaats en als je daarvoor komt stopt de lift inderdaad om te voorkomen dat je klem komt te zitten.
Dat systeem heb ik zowel in de industrie gezien als in woonblokken (typisch zo van die liften waar je echt een deur hebt die je moet openzwaaien).

Wat is daar zo raar aan? In moderne gebouwen zal de kans klein zijn neem ik aan maar ik heb al genoeg liften gezien waar er geen "binnen"deuren zijn. Daar zit dan zo'n optisch gordijn in de plaats en als je daarvoor komt stopt de lift inderdaad om te voorkomen dat je klem komt te zitten.
Dat systeem heb ik zowel in de industrie gezien als in woonblokken (typisch zo van die liften waar je echt een deur hebt die je moet openzwaaien).

Het gaat me nu niet over de lift maar het feit dat daar ne random Duitser inbreekt in een appartement en zich voordoet als flik die op zoek is naar zijn transseksuele vriendin Olivia die zich daar prostitueert.
:unsure:

Het gaat me nu niet over de lift maar het feit dat daar ne random Duitser inbreekt in een appartement en zich voordoet als flik die op zoek is naar zijn transseksuele vriendin Olivia die zich daar prostitueert.
:unsure:
Ik dacht dat de focus lag op het vetgedrukte gedeelte... :shy:.

Nee ik word nooit uitgenodigd op feestjes.

Schermafbeelding 2025-11-02 221741.png

geweldig voor ambtenaren, zodat niemand kan zeggen dat hun werk op geen fluit trok.

Mijn auto staat bij de dealer voor nieuwe bandjes.
Ik krijg hier continue melding in de app: uw auto is niet op slot.
Heb ik per ongeluk toch niet via de app de deuren weer gesloten zeker. Hopelijk zat er niemand in. :laugh:

Was al even aan het denken om eens een deftige wedstrijd in de bergen te gaan lopen.
Wou eerst een 300+ wedstrijd pakken maar het serieuze prijskaartje is voor mij iets te veel.

Me zonet ingeschreven voor Val d'Aran 160:cheer:
Zalig, 60km genieten en 100km uzelf afvragen waarom je zo’n dingen doet.
Ach. Ik heb er helaas zelf de tijd niet voor. Maar moest ik wel de tijd hebben: Waarom niet? :)

Over 100 jaar leeft niemand van ons nog, dan zijn we dood. Voor eeuwig en altijd. Alsof we nooit bestaan hebben. Als mensen mij, of jou nu uitlachen zo van: "Ge zijt goed zot dat ge dat doet! Idioot! Loser! .. whatever" Mijn reactie daarop is: En dan? Kan het mij enige reet schelen wat een ander er van denkt? Een dikke vette NOPE

PLUS die mensen die u uitlachen zijn zelf pieredood over 100 jaar. Niemand zal jou of mij tegen dan nog herinneren. Laat staan wat je gedaan hebt in uw leven.

Leef en laat leven. Geniet van elk moment zolang het kan. Je bent gezond. Je leeft. Dat is prachtig toch? Het is het NU dat telt.

Terug
Bovenaan