Je glimlach van vandaag

Via deze👆(dochterlief heeft dit de hele week op school gehoord) van't weekend op de Youtube van Sesamstraat gesukkeld.

Dus onze vierjarige natuurlijk meteen deze👇ook laten horen. 😇 (en nog wat andere filmpjes natuurlijk)

IMG_20251027_142246.jpg

Uitzicht van het moment.
In bikini. Met een cocktail.

In DE verzeild geraakt. 15 euro voor een schnitzel. Dat noem ik pas schappelijk van prijs! Zot eigenlijk hoe je de grens overgaat en je eten slechts de helft kost. In Bastogne komen we het restaurant niet uit onder de 120 euro inclusief 2 kindermaaltijden.

In DE verzeild geraakt. 15 euro voor een schnitzel. Dat noem ik pas schappelijk van prijs! Zot eigenlijk hoe je de grens overgaat en je eten slechts de helft kost. In Bastogne komen we het restaurant niet uit onder de 120 euro inclusief 2 kindermaaltijden.
Op reis ook vaak verwonderd van hoe goedkoop het is om te gaan uiteten en 't is niet dat we naar derdewereldlanden gaan.

Wir schaffen das! :tongue:

Slowakije: 2x soep, 2x middagmaal (kwalitatief), 2x grote cola (aléja, de cola van daar weliswaar)

€19

19 euro lijkt mij niet representatief te zijn voor het uiteten in Slovakije. Ik woon in Polen, wat qua kost ongeveer hetzelfde is als Slovakije en hier ga je voor die prijs geen enkel restaurant vinden voor 2x soep, 2x maaltijden, en 2 cola's. Enkel in de restaurants die zich profileren als "betaalbaar" misschien, of in de kleine dorpjes misschien. En dan nog zal het krap worden.

Tot voor Covid en Putinvasie wel he, maar de laatste jaren heeft Centraal/Oost Europa toch een geweldige inflatie gekend. Alles is hier bijna verdubbeld in prijs.
Wij gaan 1x per maand ongeveer uiteten en betalen gemiddeld 2,5 euro per drankje, 8 euro per kindermaaltijd, 5-7 euro voor soep, en 10-15 euro voor een volwassenenmaaltijd.

Tis echt wel op veel plekken duur geworden gewoon, Samos in Griekenland was tien jaar geleden met vier eten wat je toen hier per persoon betaalde niet overdreven en is nu echt richting prijs van hier aan het gaan, helaas.

Terug
Bovenaan