Je glimlach van vandaag

Van 1990 tot 1995 keken er 500.000 mensen om 19.00 uur, en daarna verkaste de reeks naar 17.35 uur waar het meer dan twintig jaar te vinden was. Toen de VRT door besparingen het contract opzegde, verhuisde de reeks rond 2021 naar VTM2. Maar daar staat de serie anoniem in de vroege namiddag geprogrammeerd. De Vlaamse fanbasis is met de jaren haast compleet uitgedoofd.

eufemisme voor 'ze zijn bijna allemaal dood' :unsure:

Stad Gent die zonet een controle kwam doen of onze renovatie wel conform de vergunning werd gebouwd. Alles werd opgemeten. Geen opmerkingen.

Voor iemand zoals ik die vaak het gevoel heeft dat ik als één van de weinige nog de regels volg terwijl de cowboys constant beloond worden door de alomtegenwoordige straffeloosheid in dit land, is dit een grote glimlach van de dag.

Maar voor we te euforisch worden: achteraf nog een hartelijk gesprek gehad met die mensen. En waar ze vroeger systematisch elke vergunning gingen controleren, doen ze nu enkel nog de zaken waar er specifiek klachten over zijn of waar er bijzondere voorwaarden werden opgelegd. Blijkbaar zat er bij ons nog een bijzondere voorwaarde op van de vergunning van de vorige bewoners, en was dit de reden waarom ze zijn langsgekomen. Jammer genoeg is "gecontroleerd worden" dus nog steeds de uitzondering.

Stad Gent die zonet een controle kwam doen of onze renovatie wel conform de vergunning werd gebouwd. Alles werd opgemeten. Geen opmerkingen.

Voor iemand zoals ik die vaak het gevoel heeft dat ik als één van de weinige nog de regels volg terwijl de cowboys constant beloond worden door de alomtegenwoordige straffeloosheid in dit land, is dit een grote glimlach van de dag.

Maar voor we te euforisch worden: achteraf nog een hartelijk gesprek gehad met die mensen. En waar ze vroeger systematisch elke vergunning gingen controleren, doen ze nu enkel nog de zaken waar er specifiek klachten over zijn of waar er bijzondere voorwaarden werden opgelegd. Blijkbaar zat er bij ons nog een bijzondere voorwaarde op van de vergunning van de vorige bewoners, en was dit de reden waarom ze zijn langsgekomen. Jammer genoeg is "gecontroleerd worden" dus nog steeds de uitzondering.
Ik denk dat er toch wel meer en meer controles gebeuren door die diensten. Ik weet toch ook een hoop verbouwingen waar men al controles over de vloer gekregen heeft om te kijken of de vergunningen gevolgd werden. Die diensten hebben natuurlijk ook meer middelen dan vroeger om eens een check te doen, bvb google earth view verschaft hun erg veel info waardoor die wel veel gerichter kunnen controleren.

Ik denk dat er toch wel meer en meer controles gebeuren door die diensten. Ik weet toch ook een hoop verbouwingen waar men al controles over de vloer gekregen heeft om te kijken of de vergunningen gevolgd werden. Die diensten hebben natuurlijk ook meer middelen dan vroeger om eens een check te doen, bvb google earth view verschaft hun erg veel info waardoor die wel veel gerichter kunnen controleren.

Ik kan alleen maar hopen dat dit klopt.
Volgens die man kunnen ze veel minder doen dan vroeger.

Vanmiddag naar een buffet restaurant geweest...

was daar al zo'n blaaskaak die ondanks de vrieskou, daar rond liep in tshirtje (kwam zo uit de auto), en constant met zijn haar voor zijn ogen aant wegzwaaien precies een backstreet boy. en aan elk eetplaatsje z'n kettingske goed steken, en door z'n haar wrijven :sop:

Opeens stond hij aan het ijs creme schep bak. hij deed er uren over.
achter hem stond een Harley Davidson type dude met baard en motor kledij. zo'n stoere typ.
Daarachter stond ik dus, als neutrale toeschouwer.

Opeens die stoere motor dude "zeg vent hoe zit dat hier. Ga je nog lang met uw kodde zitten zwaaien en met uw gat staan schudden, of mogen de anderen ook eens scheppen".
Snel legde hij die schepper weg, en kwam niet meer van z'n stoel. Die kerel was speechless. :')

Refurbished imacs.

Tijdens online winkel tegengekomen op een *gekende webshop*. €700 voor een i5 en 16GB DDR3 geheugen.

Allez, ik weet dat het een mooi scherm is en niet per se een traag toestel, maar €700 betalen voor een toestel uit 2012-2014. Dat het deftig is nagekeken voor verkoop wil ik nog geloven, maar kvind het een beetje lachwekkend dat je zoveel nog betaalt voor 10jaar oude hardware. :p

Niet om de applebasher uit te hangen hé :unsure:

Terug
Bovenaan