Je glimlach van vandaag

Radio opgezet, denkende dat ik Willy had opstaan. Na een half uur bedenk ik mij: “Tiens, ze spelen vandaag echt wel steengoeie muziek op de radio.” Blijkt dat Radio Paradise opstaat.
 
Voor een simpele job in Polen uit te voeren, dien je wel de lokale taal te spreken. Ofwel heb je marketable skills wegens ervaring of studies, ofwel spreek je de lokale taal. Maar als je niks van al dat hebt, wat verwacht je dan?
Mja dit is gewoon een goed voorbeeld van het migratievraagstuk natuurlijk. Je kan zo'n mensen weigeren, maar bij vluchtelingen kan dat niet. En dan heb je een laaggeschoolde die soms zelfs geen diploma middelbaar heeft, maar die wel op vrij hoog niveau een compleet andere taal moeten kunnen.

In België hebben we hetzelfde probleem. Al denk ik dat onze talen iets makkelijker zijn om in te stappen dan Pools, maar tussen beginnersniveau en iets dat op de werkvloer werkt zit wel wen kloof. Al denk ik dat men hier daar soms gewoon te strikt in is, voor pakweg aan de band te staan zal je niet zo vlot moeten praten. Als ik destijds de verhalen hoorde van die vluchtelinge die even bij ons woonde vinden al die mensen plots wel werk als het in het zwart is.

Allezja, wrong thread enz. natuurlijk.
 
Ik heb minder zuur int maagske sinds ik de koffie drastisch verminderd heb.
Mijn oplossing voor last aan mijn maagske: een kümmerling of Jägermeister. Gisterenavond ook heel de avond last gehad, net voor ik ging slapen een Jägermeister: 10 minuten later en dat was over.

Voor de rest klopt het wel: ik ben niet verslaafd aan de drank, ik heb het wel nodig...
 
Eentje van gisteren eigenlijk. Naar Leonidas om doos pralines te gaan halen voor een cadeau. En gratis zakje met wat paaseitjes bij gekregen die ze niet meer verkocht krijgen, vermoed ik.
 

Toen Zwangere Guy het podium besteeg, was er zelfs een moshpit voor het podium. “We staan hier niet om haat te verkopen, maar voor de liefde”, zei de Brusselse rapper eerst beheerst. Om er dan toch voor de goede orde aan toe te voegen: “Fuck alle fascisten, alle racisten, en fuck rechts!”

Prima, goed gedaan! Je hebt jezelf helemaal niet belachelijk gemaakt.
 
Kenny Wildes eet al zes jaar elke dag pizza.

Vooral die zin in de video: Ondanks dat hij elke dag pizza eet voor 6 jaar lang is zijn gezondheid goed :laugh:

Heu ja natuurlijk is hij nog steeds kerngezond, dat is de logica zelve he. Als je zelf uw pizza's maakt en er voldoende gezonde ingrediënten op doet dan is pizza eten in tegenstelling tot wat sommige mensen zouden denken helemaal niet zo ongezond. Dat is een misopvatting.

Maar de pizza uit de supermarkt is natuurlijk van slechte kwaliteit.

Echte Italiaanse pizza is heel gezond
 
conciërge is toch een 2 dagen bezig geweest met alle groeven uit de muren te plamuren.
Hier hebben de vorige huurder zonder toestemming (maar ik wist niet dat je in het VME contract een clausule kon plaatsen waardoor ze toestemming moeten vragen, ik leer nog elke dag bij als Syndicus ;)) alles naar boven gedragen met alle gevolgen van dien. We hebben altijd issues gehad met die huurders. Ik ben blij dat ze nu weg zijn. Ja ik kan niet 100% bewijzen dat zij het gedaan hebben he, maar onrechtstreeks weet ik het wel. Ik ben niet van gisteren. Ik heb sindsdien wel foto's er van genomen.

Ik denk ook niet dat ik die clausule erin ga zetten. Ik zie het nut er niet van in. Als men toch schade veroorzaakt, wat ga je dan doen? Naar de rechter stappen tegen ne huurder? En hoe bewijs je dit dan ??? Dus mmm ik zal het maar zo laten.

De muren zijn trouwens nog steeds beschadigd, we hebben dat niet laten repareren. Ik zie het nut er ook niet van in. Gebouw is 15 jaar oud. Niemand maalt er om dat als ze de trappen naar boven nemen er wat inkepingen zijn in de muur.

De nieuwe buren die het wel zijn komen vragen: ik heb alles nadien geinspecteerd en er is geen bijkomende schade tov de vorige toestand. Wel typisch. De vriendelijke buren die het komen vragen zijn extra voorzichtig. Buren die zonder boe of bah het gewoon doen achter iedereen zijne rug, die veroorzaken dus wél schade.
 
Laatst bewerkt:
Dieje humor in Chantal... de serie

Je zou een goed model zijn. Echt... zo afgeleeefd.

Waarna je Chantal dan zo effe ziet slikken ;p.
 
Was muziek aan het zoeken van Samson voor mijn dochter en kwam uit op het 8e album uit 1998.

Hun photoshop stond niet op punt. Zie Gert zijn ene oog. 😂

IMG_5308.jpeg

IMG_5309.jpeg
 



Prima, goed gedaan! Je hebt jezelf helemaal niet belachelijk gemaakt.
Met zo'n uitspraken verdeelt hij de mensen gewoon nog meer i.p.v. ze samen te brengen
 



Prima, goed gedaan! Je hebt jezelf helemaal niet belachelijk gemaakt.
Een maand later: traantjes door de zwartste zondag in de Belgische geschiedenis.

Ofzo. :unsure:
 
En onbepaalde tijd later traantjes omdat de grootste partijen weer niet bereid waren om samen te werken, en dus weer niet mee regeren
 
Terug
Bovenaan