Jaloezieën: tips

Pieterjan94

Well-known member
Hallo allemaal

Jaloezieën zijn erg trendy dus wij willen niet achterblijven. Het kan aan mij liggen, maar het lijkt mij een dure vorm van raambekleding.

In ieder geval. Waar hebben jullie ze gekocht, tevreden van (evt wat betaald voor hoeveel meter?).

Zijn winkels als Hema en Leen Bakker te mijden, of maakt het net allemaal niets uit?

Mvg
 
lHeb er ook onlangs besteld bij Thiry Paints (Leuven) van het merk Luxaflex. Een mix van aluminium in de (alu) raamprofielen zelf en houten. De houten zijn wel een pak duurder. Je hebt dan ook nog eens tussen houten grote prijsverschillen afhankelijk welke houtsoort.

De alu's waren voor 1100 x 1850 en 1700 x 650 een 300 euro en de houten 2x 1600 x 1800 een 1650 euro. Dit incl. btw, maar zonder plaatsing. Voor de houten hebben we ook nog eens automatisatie gevraagd en dan komt er voor ze allebei nog eens 600 euro bij. Dus die waren idd niet zo goedkoop.
 
Wij hebben die indertijd besteld op jaloezieen.nl
Ik weet nu niet meer wat we daarvoor betaald hebben maar dat was toch niet overdreven duur. En intussen hangen ze er toch al een 6-tal jaar en we zijn daar wel content van. Je kon op die website ook staaltjes aanvragen, wat wel gemakkelijk is. Gewoon deftig opmeten en dan zelf hangen.
 
Wij zien hier voor lamellen gegaan ipv jalozieen. Zo strak en vet in een modern interieur. Zeker de pvc variant.

Maar dat is niet echt wat je wilt, maar het princiepe is wel hetzelfde. Ga zeker naar een speciaalzaak, het verschil in kwaliteit is enorm. Helaas is de prijs ook wel navenant.
 
Wij zien hier voor lamellen gegaan ipv jalozieen. Zo strak en vet in een modern interieur. Zeker de pvc variant.

Maar dat is niet echt wat je wilt, maar het princiepe is wel hetzelfde. Ga zeker naar een speciaalzaak, het verschil in kwaliteit is enorm. Helaas is de prijs ook wel navenant.
Zijn lamellen en jalozieen geen synoniemen? Er is wel een verschil tussen horizontaal/verticaal.
 
Zijn lamellen en jalozieen geen synoniemen? Er is wel een verschil tussen horizontaal/verticaal.
Dunno, ik dacht dat jaloezieën horizontaal was en lamellen verticaal :) Maar kan natuurlijk mis zijn.

Moest het hetzelfde zijn kan ik hier natuurlijk wel de prijzen geven die wij betaald hebben.
 
Wij hebben zowel verticale als horizontale gehad. (in alu vs stof) veel meer tevreden van horizontale, enkel al qua stof.
 
Wij hebben de onze gekocht op https://www.stores-discount.com/ en zijn er tevreden van. Wel zelf te installeren, maar dat is niet zo moeilijk.
Prijsverschil was opmerkelijk (1/3e van de prijs van Heytens) en ik denk niet dat de kwaliteit (veel) slechter is.

Je kan zelf op de site de maten ingeven, de opties die je wilt en dan zie je direct de prijs.
 
Terug
Bovenaan