Vega
Well-known member
Ja en ik spreek dat toch niet tegen?!Ik snap niet goed wat je bedoelt met die 1'en en 0'en en dat ik niet zou beseffen dat niet iedereen hetzelfde is als ik, want dat is net wat ik zeg...
Jij zegt dit:
- Thuiswerk heeft voordelen, net zoals bepaalde zaken van kantoorwerk voordelen heeft
- Thuiswerk is niet dé heilige graal waarvan mensen hier precies vinden dat heel de wereld dat moet kunnen
Terwijl mijn punt dus al de hele tijd is:
- Thuiswerk heeft voordelen als je dat goed inricht, net zoals kantoorwerk voordelen heeft
- Thuiswerk is niet de heilige graal voor ieder bedrijf en iedere sector en iedere leidinggevende. Ik denk persoonlijk dat het in heel veel sectoren wél mogelijk is, en ik denk ook dat er niemand is die vindt dat het overal in heel de wereld moet kunnenMaar: met de juiste omkadering, de juiste (bedrijfs)leiding, de juiste sturing en de juiste middelen. Op veel meer plaatsen dan veel mensen, en vooral in leidinggevende functies, vaak denken. Want dan moeten ze een stuk controle afgeven, en wie alleen leidt door controle, zal ineens meer moeite moeten doen.
Ter verduidelijking, hier werken 14 collega's op bepaalde vaste dagen van thuis (van 1 tot 3 dagen). Daarnaast heb je nog een handvol collega's zoals ik die niet vast van thuis werken maar dat al wel eens doen als we een dag afgesloten/gefocust willen werken. Daarnaast zijn er een collega of 10 die niet van thuis werken, de overgrote meerderheid omdat ze dat niet willen/kunnen (nogmaals, hun eigen woorden), 3 collega's zijn nog in opleiding sinds enkele weken en zullen pas de mogelijkheid krijgen na een jaar in dienst te zijn.
Dus al wat je zegt klopt maar je lijkt er een beetje van uit te gaan dat hier huiswerk not done is en dat we dat afblokken?! We doen hier gewoon aan mee maar ook weer onder bepaalde voorwaarden (ook die overeenkomst ga ik hier niet copy-pasten) en ja, om de X aantal weken/maanden gaan we na of dat thuiswerk nog goed gaat, neen, dat wilt niet zeggen dat we elke week in't oog aan't houden zijn of iemand wel X aantal uren achter de PC zit.
Wat ik bedoel over 1's and 0's is dat je (van die 3 berichten die ik hier van je lees) iemand lijkt die moeite heeft met nuance, je lijkt me iemand die zegt "het is X of het is Y, tussenin bestaat niet". Want daar komt het volgens uw uitleg op neer => Thuiswerk marcheert maar het moet deftig ingericht worden, het is niet de heilige graal - maaaar.....
Soit, uiteindelijk zeggen we allebei hetzelfde denk ik dan.
Maar: met de juiste omkadering, de juiste (bedrijfs)leiding, de juiste sturing en de juiste middelen. Op veel meer plaatsen dan veel mensen, en vooral in leidinggevende functies, vaak denken. Want dan moeten ze een stuk controle afgeven, en wie alleen leidt door controle, zal ineens meer moeite moeten doen.