Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bij Coolblue kan ik een 2 meter lange S/FTP Cat 6 kabel kopen voor €18, bij allekabels.be kan ik voor hetzelfde prijs een S/FTP Cat 6a van 15 meter kopen.
Bij Coolblue kan ik een 2 meter lange S/FTP Cat 6 kabel kopen voor €18, bij allekabels.be kan ik voor hetzelfde prijs een S/FTP Cat 6a van 15 meter kopen.
Ze zijn allebei 100% koper. Letterlijk nog nooit een CCA kabel gezien. De 15m kabel is inderdaad stugger en voelt aan als goedkoop plastic. Die van Coolblue is bijzonder hard en voelt “premium” aan.
Desondanks is de cat6a kabel beter. Deze laat tot 10gb/s toe terwijl die van coolblue tot 1gb/sec toelaat want cat6 (al bestond ook daar vroeger cat6plus voor waar sommige leveranciers dan meldde van mijn kabel is van hogere kwaliteit). Al kan je op korte lengte en met aangepaste switchen over die 10gb/s gaan bij cat6a .
Je koopt echter de lengte die je nodig hebt. Heeft geen zin om 1 van 15 meter te steken indien je maar 1m nodig hebt.
Merk maakt niet zoveel uit. Zolang ze aan de standaard voldoen is dat goed. Dat is 1 van de mooie zaken van standaarden.
Cca patchkabel heb ik nog niet van gehoord. Halogeevrij wel. Al moet je wel opletten Cca wordt binnen de netwerkbekabeling gebruikt naast het type van kabel ook voor het type van geleider. En bij het geleider type bestaan die wel, en komen die al wel eens voor.
Desondanks is de cat6a kabel beter. Deze laat tot 10gb/s toe terwijl die van coolblue tot 1gb/sec toelaat want cat6 (al bestond ook daar vroeger cat6plus voor waar sommige leveranciers dan meldde van mijn kabel is van hogere kwaliteit). Al kan je op korte lengte en met aangepaste switchen over die 10gb/s gaan bij cat6a .
Cat 6 doet gewoon 10Gb tot 55m hoor. Ik weet niet wat je bedoelt met aangepaste switches? Hier in nieuwbouw vorig jaar overal gewoon Cat 6 gelegd, langste run in huis is amper iets van een 35m. Heb hier 2 10Gb links in gebruik en die halen gewoon de volle snelheid. En als 10Gb ooit écht een bottleneck wordt hier dan bond ik wel 2 links (want alles hier dubbel gelegd).
Koop hem aub ergens anders. 18€ voor een 2m patchkabel (daar gaat het duidelijk over want installatie kabel is nog geen 1€/m) is echt van de pot gerukt.
Patchkabels s/ftp cat6(a) van 2m koop je per 10 voor ongeveer 35 euro ofzo.