iRacing

Schermafbeelding-2025-12-14-162327.png
Schermafbeelding-2025-12-14-162327.png327.png

Eerste race in de Porsche Cup. Wordt ook mijn laatste deze week. Wil mijn A licentie niet kwijt.

Ben de BMW GT3 gewend dus ik dacht dit wordt ook zoiets. Maar mijn indruk is dat het precies toch een pittigere acceleratie heeft (kan ook gewoon het moto geluid zijn die die indruk geeft). Wel lastiger om te draaien, Eua Rouge of Blanchimont kan ik niet vol gas nemen in deze wagen.

Een porsche cup car heeft niet dezelfde aero als een GT3, vooral vooraan heb je minder grip. Vind de porsche ook wat ‘springerig’, gaat niet heel goed om met hoge curbs.
Wel een plezante auto.

Daarnet met SRB Porsche cup gereden op de Nordschleife. Het stuiteren viel daar gelukkig mee over de hobbelige baan. Maar zodra je een curb pakt of een jump, begint ie te stuiteren. Geen idee als dat realistisch is?

Ook op Spa bij Eau Rouge komt die voorkant los.

Het feit dat de auto minder downforce heeft, zorgt er dus voor dat je bepaalde bochten niet volgas kunt nemen in tegenstelling tot een gt3. Is gwn anders rijden. Ik heb met de nieuwe nog niet gereden. Morgen eens testen. Volgens mij rijd die vrijwel het zelfde als de vorige, alleen ABS en TC.

Zelfs verschillende gt3 auto’s rijden helemaal anders. Je moet je dus aanpassen aan de auto, of een auto zoeken die bij je past als dit niet aangepast kan worden met een verandering in setup.

Dat de nieuwe Porsche af en toe van de grond gaat is een gekend probleem. Ze zoeken nu een oplossing zonder aan de manier waarop hij rijdt en aanvoelt te raken want dat zit volgens de experts (racers die in het echt er mee rijden) perfect.

Het feit dat de auto minder downforce heeft, zorgt er dus voor dat je bepaalde bochten niet volgas kunt nemen in tegenstelling tot een gt3. Is gwn anders rijden. Ik heb met de nieuwe nog niet gereden. Morgen eens testen. Volgens mij rijd die vrijwel het zelfde als de vorige, alleen ABS en TC.

Zelfs verschillende gt3 auto’s rijden helemaal anders. Je moet je dus aanpassen aan de auto, of een auto zoeken die bij je past als dit niet aangepast kan worden met een verandering in setup.
Je voelt goed dat die minder downforce heeft. En hij rijdt gemakkelijk met ABS en TC. Alleen schiet de ABS wel heel snel in. Ik rem er doorgaans maar 60-70% mee. Terwijl dat bij GT3 rond de 80% is.

Verder rijdt hij heel leuk, maar dat stuiteren is iets vreemd. Je gaat het wel merken als je er mee rijdt.

:cheer:

Vorig seizoen op de allerlaatste dag mijn zege gepakt dit keer is al binnen halfweg week 1 :D

GT4s op Spa. Combo ligt me wel. GT4 vergeleken met een GT3 vind ik hard werken, zo'n GT3 glijdt makkelijker door de bochten.

Was in P3 gestart, P4 glipt me voorbij, P2 en P4 lopen een slowdown op in Eau Rouge en P1 spint in Rivage. Na een halve lap al aan de leiding. Vorige overwinning reed ik 1 bocht aan de leiding nu bijna de ganse wedstrijd moeten leiden. Laatste rondje toch wat beginnen zweten die P2 was wat sneller en kwam nog gevaarlijk dicht bij.

Heb er echt weer zin in deze week november ondanks nieuwe rig niet overdreven veel gespeeld vorige week vond ik maar zwakjes vergeleken met andere Week 13s maar nu weer volop goesting was toch al mijn 10e race deze week en het weekend moet nog beginnen. Zondag avond normaal de GT4 2u Endurance op Spa.

Hier dit seizoen ook mogelijks de focus op de nieuwe Porsche Cup, die rijdt echt fantastisch vind ik.
Anderzijds heb ik ook nog veel te leren met de GT3, dus ben ook aan het twijfelen om daar nog verder mee te gaan. Keuzes :help:

Hier dit seizoen ook mogelijks de focus op de nieuwe Porsche Cup, die rijdt echt fantastisch vind ik.
Anderzijds heb ik ook nog veel te leren met de GT3, dus ben ook aan het twijfelen om daar nog verder mee te gaan. Keuzes :help:

both-why-dont-we-have-both.gif

Daarin ben ik een sletje hoor ik rij met alles op alles zolang het maar fun is :D

Net weer GT4 op Spa halve wedstrijd achter een zwart/blauwe auto tot die een Porsche oversteekt en dan zij aan zij Eua Rouge pakken je kan raden hoe dat voor hen afliep en ik ben heel trots op mezelf dat ik al daarvoor lifte en zo ze mooi kon ontwijken en een mooie 4e plek uit de brand kon slepen en een nieuwe iRating record te pakken heb voor het eerst in Road boven de 1.4k gegaan :D

Schermafbeelding-2025-12-22-141542.png

Man wat ligt deze combo me. Leider verliest de controle in Pouhon gaat spectaculair overkop. 2e en 3e vechten zowat een ganse wedstrijd met elkaar de 2e of nu de nieuwe leider is echt een vuil rijderke constant weaven om te blocken laatste ronde bocht voor Pouhon (die in de bike layout een pak leuker is dan normaal) rijden ze (niet voor het eerst) tegen elkaar de leider verdwijnt (had 20x) terwijl de 2e snelheid verliest ik zat er vlak achter dus ik er voorbij en bam 2e zege al deze week :D

Vorige record iR was 1399 nu 1672. Deze week meer dan 500 punten gestegen. Ik hou mijn hart vast voor volgende week (morgen dus) dit kan niet blijven duren maar tot dan genieten :cheer:

EDIT:
Schermafbeelding-2025-12-22-180301.png

We hebben niet gewacht tot volgend week. Wat een ramp race. Al in T1 een tik gekregen. Dan foutje van me in Pouhon en iemand een tik gegeven wiel schade gepits weer buiten gekomen en 2x van de baan gereden geweest door een LMP3 wiel schade kon dit keer niet meer gefixt worden. 16x in totaal. Win some lose some :unsure:

Laatst bewerkt:
Dat is toch goed volgens iRacingstats is een 1.57 rond de 2000 iRating. Tenzij je hogere iR hebt natuurlijk.

Dat zowel de GT3s als de Porsches beiden op Miami zitten deze week vind ik wat vreemd. En zoiets doen ze constant. SFL en GT4 zitten op Spa deze week en volgende week zit dan Porsche op Spa. PCC gaat dan weer naar Miami. Verspreid die circuits toch wat meer over het ganse seizoen.

Merkte ik vorig seizoen ook al met Mexico helft van de series zat daar in dezelfde week. Nu is mischien bewust zeker met nieuwe circuits je beetje dwingen om ze te kopen wegens weinig alternatieven. Als was het in de GT4s voor een keer ook plezant :oi22:

Dat is toch goed volgens iRacingstats is een 1.57 rond de 2000 iRating. Tenzij je hogere iR hebt natuurlijk.

Dat zowel de GT3s als de Porsches beiden op Miami zitten deze week vind ik wat vreemd. En zoiets doen ze constant. SFL en GT4 zitten op Spa deze week en volgende week zit dan Porsche op Spa. PCC gaat dan weer naar Miami. Verspreid die circuits toch wat meer over het ganse seizoen.

Merkte ik vorig seizoen ook al met Mexico helft van de series zat daar in dezelfde week. Nu is mischien bewust zeker met nieuwe circuits je beetje dwingen om ze te kopen wegens weinig alternatieven. Als was het in de GT4s voor een keer ook plezant :oi22:
Bwa ja, ik ben 1.9k

Net nog een race gedaan. Quali P4. Op koude banden ff weggeschoven in bocht 8, weggezakt naar P16. Toch nog P6 geworden. 1.56.8 in race.

Gisteren eerste race van de week gedaan. Imola GT3. In voorbereiding niet zo veel pace. 1.42.2 ofzo.

Ik was car 19 in de lobby en quali P18. Hele toffe race gehad. Redelijk vroeg de pits ingegaan omdat men banden wat overhit beginnen te worden, begon wat te schuiven hier en daar.

Ik was heel de race een goed en constant tempo aan het rijden. Uiteindelijk deed ik mee voor het podium! (Laatste 7 rondes). Maar toch P4 geëindigd.

Daarna nog wat aant testen geweest met andere autos waar ik ergens een 1.41.2 reed..

Mijn eerste vermelding op Reddit :s

Road Atlanta (tof circuit) ik zat tussen 2 wagens dus ik kijk half voor me half in mijn spiegel. Moet zorgen dat ik die voor me niet ram maar ook zorgen dat ik kan ontwijken moest degene achter me een divebomb doen. Degene voor me gaat off track langs links ik corrigeer naar rechts recht de uitgang van de pit in. Nooit aan gedacht dat daar iemand zou kunnen zijn. Was volledig gefocust op die 2 waar ik tussen zat.

Resultaat 4x, een beschadigd wiel waardoor ik last had de rest van de race en dus een boze mederacer. Was een 1200 SOF ikzelf ben iR 1200 (ja het was geen goede week we zijn ver verwijderd van onze piek 1672). Voor mij een jammerlijk raceincident.

Ik volg die reddit en ook die van simracingstewards wilde liever niet op deze manier in komen

mja, shit happens zeker. normaal zie je die wel op je relative verschijnen, maar zonder video kan je niet oordelen

Mijn ene oog keek naar mijn voorligger het andere naar mijn achterligger in de mirror. Had geen oog voor de relative.

Vanuit de chase cam zie je dat ik overcorrigeer maar ik vreesde dat die groene Lambo de controle zou verliezen en plots de baan weer zou opkomen gekruist. Maar in de herhaling (chase cam) zie je dat het eigenlijk wel meevalt gaat wat weid maar behoud de controle maar in die seconde waarin ik beslis om helemaal rechts te gaan rijden had ik dat niet door.

les geleerd zeker?
zelfs rekening houdende met een mogelijke spin van de groene Acura (geen lambo ;) ) hoef je echt niet zo ver naar rechts te gaan.
racing awareness kan je niet leren, da's iets dat je kweekt door veel te racen.

ik zou er niet van wakker liggen, frustrerend maar het gebeurt

Terug
Bovenaan