iRacing

Die BMWs zijn echt snel hé ik wordt vaak gelapt dus ik zie die dikwijls voorbij vlammen. Daar ook een keer mee gereden maar dat is een heel gevoelig beestje om niet te spinnen dus ik probeer een beetje de focus te houden op 1-2 wagens (Mazda en F Vee).

Die rolling start hoe zit dat eigenlijk want ik start dus meestal redelijk achteraan je krijgt een message op je scherm van volg die auto degene voor je maar wat ik dus al een keer heb gemerkt is dat wij nog maar halfweg of zo zaten en de BMWs er al aan begonnen waren. Rijden er dan sommige express zo traag om een gat te creeeren of wat is daar de bedoeling van?

Probleem voor mij is dat ik dus achteraan zit en een van de traagste ben hoe meer achterstand ik al heb bij de start hoe vlugger die BMWs me beginnen te passeren en dat is niet bevordelijk voor mijn ronde tijden dus ik zou liever hebben dat iedereen mooi aansluit zodat ik met maximale voorsprong kan beginenn.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf niet 100% weet hoe die multiclass rolling starts moeten in iRacing. Een gat laten heeft toch geen zin naar mijn gevoel, misschien dat het in latere series anders is, maar als ik kan aansluiten bij die toyota's doe ik het want zorgen die vaak voor wat extra draft en mogelijks ergens een kans om een gat te maken met P+1 in mijn serie (als ik sneller ben toch).

Het is inderdaad wel zo dat als je verder naar achter start het toch echt wel een pak moeilijker wordt omdat je én meer crashes, tragere rijders voorbij moet én veel sneller door die M2's ingehaald wordt.

bwa, ze vinden altijd wel iets.
in één van de eerste iracing world series was er al een exploit waarbij ge op indianapolis de bocht kon afsnijden via pit entry, wat geen off-track of slow-down opleverde, en uw ronde niet ongeldig maakte

of die exploit een paar jaar geleden waarbij ze hun banden afkoelden door met 1 kant in het gras te rijden

etc.
Idd. Of de 24h van Daytona waar iemand tijdens de quali onder de gele lijn reed met de LMP. Dat was sneller.
Of een van de gasten die tijdens de Daytona dit jaar alt+F4 deed net voor hij crashte, zodat er geen damage was en ze gewoon vanuit konden vertrekken.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf niet 100% weet hoe die multiclass rolling starts moeten in iRacing. Een gat laten heeft toch geen zin naar mijn gevoel, misschien dat het in latere series anders is, maar als ik kan aansluiten bij die toyota's doe ik het want zorgen die vaak voor wat extra draft en mogelijks ergens een kans om een gat te maken met P+1 in mijn serie (als ik sneller ben toch).

Het is inderdaad wel zo dat als je verder naar achter start het toch echt wel een pak moeilijker wordt omdat je én meer crashes, tragere rijders voorbij moet én veel sneller door die M2's ingehaald wordt.
de sporting code zegt niks over het splitsen van de grid bij rolling starts, maar al sinds er mulitclass is in iracing, is er een soort van gentlemen's agreement dat die splitsing er is.
voorkomt een beetje dat je als leiders van een tragere klasse meegesleurd wordt in een T1-incident van de snellere klasse vóór u.

ondertussen hebben de meeste RL kampioenschappen dat over genomen.

het is niet verplicht, maar het zou toch spijtig zijn dat jij je klasse-pole na bocht 1 al een DNF ziet worden, omdat ze in een andere klasse niet kunnen rijden? eigenlijk heeft jouw race niets met die van hun te maken, 't is dus beter om efkes ruimte te laten bij de start.

Rolling start dus bam eentje in mijn poep 4 straf punten. Eerste bocht eentje nog niet helemaal wakker en in mijn poep al 8 straf punten. Ronde 12 niemand in zicht voor mij niemand in mijn spiegel, Relative geeft niemand binnen de 10" van me krijg ik plots de msg 4 straf punten erbij WTF? Mijn sRating krijgt het zo hard te verduren.

Verder lap ik blijkbaar heel heel erg constant. Fastest lap wordt ik voorlaatste einduitslag 22e van de 38 :D vorig race ook voorlaatste qua fastest lap werd ik 2e van de 11. Nadeel door die uitslagen gaat mijn iRating omhoog kom ik in splits met nog snellere fastest laps, maar echt impact op mijn uitslagen heeft het nog niet.

deze week was het spa in de super formula maar was een regelrechte hel. in totaal 15 races gereden waarvan 10 dnf door absoluut roekeloos gedrag van anderen. van de 5 die ik wel uitgereden waren er 2 op grote achterstand door schade door anderen, de andere 3 heb ik gewonnen.

8 protesten ingediend waarvan 6 aanvaard, wacht nog op de laatste 2.

een voorbeeld:

Ik heb mijn abbo nu toch ff stopgezet (ook wegens schouder problemen), in september terug beginnen

Blijkbaar is team redline gedisqualificeerd van de Iracing 24h Nurburgring.
hadden bij de start wets op gelegd (grotere banden) en laag benzine-niveau getankt, om dan meteen te pitten om met een illegale rijhoogte te kunnen rijden.

VInd het flauw, volgens de regels is er niks gebeurd. Maak aparte rijhoogtes voor dry en wet of doe een 2de check na de finish. met 90s achterstand vertrekken en een extra pitstop slikken zal wellicht teveel zijn.

VInd het flauw, volgens de regels is er niks gebeurd. Maak aparte rijhoogtes voor dry en wet of doe een 2de check na de finish. met 90s achterstand vertrekken en een extra pitstop slikken zal wellicht teveel zijn.
Gho, er is een iRacing steward in hun race komen wijzen op twee artikels uit de sportingcode die ze aan het overtreden waren. Niks is dus wel veel gezegd lijkt me.

Gho, er is een iRacing steward in hun race komen wijzen op twee artikels uit de sportingcode die ze aan het overtreden waren. Niks is dus wel veel gezegd lijkt me.

Ja, 2 flou regels ja. Net zoals de verzekering dat je je elektrische huisinstallatie als een goede huisvader moet gebruiken, heel onduidelijk en altijd in te roepen.

Er wordt een technische keuring gedaan voor de wedstrijd en de auto was goed, voor mij ligt de schuld dan bij de devs en heeft Redline gewoon de grijze zone opgezocht.

't is ook een beetje een rare overtreding he. als de eerste rond nat is, leg je regenbanden op. misschien is het dan niet effectief aan het regenen, dus tank je niet vol, en doe je die stop na 1 ronde.
omdat die checks er automatisch komen, elke keer je je setup verandert, ligt je wagen bij de check met wets en low fuel hoger dan gewoonlijk, en kan je hem dus verlagen.

moet iedereen die in die situatie dat doet, ook een DSQ krijgen, omdat ze dan de rest van de race te laag zijn? maar wilt dat dan zeggen dat Redline niet bewust het systeem misbruikt?

dan zouden ze niet op eigen kracht gestopt zijn. verstappen was blijkbaar ook niet geregistreerd voor dit event

moet iedereen die in die situatie dat doet, ook een DSQ krijgen, omdat ze dan de rest van de race te laag zijn? maar wilt dat dan zeggen dat Redline niet bewust het systeem misbruikt?

Natuurlijk hebben ze het systeem misbruikt. Maar als zoiets bvb in de formule 1 gebeurt (bvb een flexwing die toch de tests doorstaat), dan wordt er tijd gegeven om dat aan te passen. Dus dat had een regel kunnen zijn voor het volgend event dat het niet mag, maar nu was dat eigenlijk te laat.

in iRacing wordt 100% van de wagens 'gekeurd', dat die niet afdoende is, is hun eigen fout.

Demo drive vandaag. Wat autos kunnen testen als voorbereiding op mijn keuze voor Season 3. Die nieuwe Ferrari Challenge (was eventjes te testen blijkbaar foutje) wat een beestje. Mooie circuits ook in de serie jammer genoeg is het geen GT3 auto dus je kan er enkel die ene serie mee racen.

Wat GT 3 getest moeilijke wagens als je zo van een Mazda komt lange remtijd en de poep durft makkelijk uit te breken. Wel meerdere series en veel spelers. De BMW leek me precies de makkelijkste tot nu toe om mee te rijden.

Er komt ook een Endurance serie die je met de Mazda kunt rijden race van 2u in het weekend. Naast de advanced Mazda serie en de rookie serie en de PCC serie. Dus je kan wel wat kms maken met de Mazda.

Ook de F4 getest, totaal andere wagen dan de GTs natuurlijk vind het makkelijk om mee te rijden maar dat zal wel voor iedereen gelden.

Wat zijn bij jullie de plannen voor volgend seizoen?

EDIT: ben nog een noob blijkbaar kun je pas GT3 rijden in B class en ik wordt pas C class. Dus GT3 zal het al niet worden. Eens wat GT4 testen die kunnen wel al met een C class worden gereden.

Alleerste race met sf23 in de regen, 15min nadat de service terug live ging. 2/18 auto's schoten er nog over bij de finish

Alleerste race met sf23 in de regen, 15min nadat de service terug live ging. 2/18 auto's schoten er nog over bij de finish

Amai dan moet je al goed je circuit kennen want je ziet niks. Aan 32" vliegt die gewoon door je heen of over je heen?

EDIT: ben nog een noob blijkbaar kun je pas GT3 rijden in B class en ik wordt pas C class. Dus GT3 zal het al niet worden. Eens wat GT4 testen die kunnen wel al met een C class worden gereden.

Denk dat deze week de kalender voor season 3 uitkomt, normaal is er altijd een Ferrari GT3 reeks die je als C-license kunt rijden met een fixed setup. De ferrari 296 GT3 is ook een allround goede GT3 wagen en kan op meerdere circuits goed uit de voeten. Alhoewel de auto's nu nieuwe physics/bandenmodel hebben, dus het kan net iets anders zijn nu.

Maar GT4 is ook niet mis, een goede en stabiele wagen daar is de Mclaren 540s GT4.

Denk dat deze week de kalender voor season 3 uitkomt, normaal is er altijd een Ferrari GT3 reeks die je als C-license kunt rijden met een fixed setup. De ferrari 296 GT3 is ook een allround goede GT3 wagen en kan op meerdere circuits goed uit de voeten. Alhoewel de auto's nu nieuwe physics/bandenmodel hebben, dus het kan net iets anders zijn nu.

Maar GT4 is ook niet mis, een goede en stabiele wagen daar is de Mclaren 540s GT4.

Voorlopige kalender is er al. En die Ferrari GT3 reeks is vervangen door de nieuwe Ferrari Challenge reeks.

ow wat een smeerlapjes. Met die kalender in de hand even een matrixje gemaakt van welke circuits ik best zou kopen.

Ik ga voor de F4 gaan en ook af en toe nog wat met de Mazda rijden.

Circuit de Spa-Francorchamps​
Circuit Gilles Villeneuve​
Road America​
Autodromo Nazionale Monza​
Phillip Island Circuit​

De F4 zou ik dus kopen + deze 5 circuits. Spa, Monza en Canada spreken voor zich. Monza wel niet in de F4 maar wel in de PCC voor met het Mazdatje. Road America omdat die meermaals voorkomt zowel in de F4 Fixed als in de PCC. En Philip Island circuit omdat dat de eerste in de F4 Fixed is die ik nog niet heb.

We zien dan wel half weg het seizoen wel of ik er nog wat bij koop of niet.

Nu hier is het smeerlapjes deel. Je hebt 4 F4 series. 1 op de 3 wedstrijden zit in het abo verwerkt maar wel telkens dezelde week. Je kan dus niet elke week een andere F4 serie gaan rijden op gratis circuits. :angry:

Ik heb absoluut geen enkel idee welke klasse ik wil gaan rijden. GT4 lijkt me echt bangelijk, niet super snel, relatief gemakkelijk te (contro)leren en volgens mij ook echt bangelijk racen. Anderzijds lijkt LMP3 ook echt wel een mega serie. GT3 is nog te vroeg helaas, nog een license wachten.

ow wat een smeerlapjes. Met die kalender in de hand even een matrixje gemaakt van welke circuits ik best zou kopen.

Ik ga voor de F4 gaan en ook af en toe nog wat met de Mazda rijden.

Circuit de Spa-Francorchamps​
Circuit Gilles Villeneuve​
Road America​
Autodromo Nazionale Monza​
Phillip Island Circuit​

De F4 zou ik dus kopen + deze 5 circuits. Spa, Monza en Canada spreken voor zich. Monza wel niet in de F4 maar wel in de PCC voor met het Mazdatje. Road America omdat die meermaals voorkomt zowel in de F4 Fixed als in de PCC. En Philip Island circuit omdat dat de eerste in de F4 Fixed is die ik nog niet heb.

We zien dan wel half weg het seizoen wel of ik er nog wat bij koop of niet.

Nu hier is het smeerlapjes deel. Je hebt 4 F4 series. 1 op de 3 wedstrijden zit in het abo verwerkt maar wel telkens dezelde week. Je kan dus niet elke week een andere F4 serie gaan rijden op gratis circuits. :angry:
Phillip island is niet echt populair

Terug
Bovenaan