Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf niet 100% weet hoe die multiclass rolling starts moeten in iRacing. Een gat laten heeft toch geen zin naar mijn gevoel, misschien dat het in latere series anders is, maar als ik kan aansluiten bij die toyota's doe ik het want zorgen die vaak voor wat extra draft en mogelijks ergens een kans om een gat te maken met P+1 in mijn serie (als ik sneller ben toch).Die BMWs zijn echt snel hé ik wordt vaak gelapt dus ik zie die dikwijls voorbij vlammen. Daar ook een keer mee gereden maar dat is een heel gevoelig beestje om niet te spinnen dus ik probeer een beetje de focus te houden op 1-2 wagens (Mazda en F Vee).
Die rolling start hoe zit dat eigenlijk want ik start dus meestal redelijk achteraan je krijgt een message op je scherm van volg die auto degene voor je maar wat ik dus al een keer heb gemerkt is dat wij nog maar halfweg of zo zaten en de BMWs er al aan begonnen waren. Rijden er dan sommige express zo traag om een gat te creeeren of wat is daar de bedoeling van?
Probleem voor mij is dat ik dus achteraan zit en een van de traagste ben hoe meer achterstand ik al heb bij de start hoe vlugger die BMWs me beginnen te passeren en dat is niet bevordelijk voor mijn ronde tijden dus ik zou liever hebben dat iedereen mooi aansluit zodat ik met maximale voorsprong kan beginenn.
Het is inderdaad wel zo dat als je verder naar achter start het toch echt wel een pak moeilijker wordt omdat je én meer crashes, tragere rijders voorbij moet én veel sneller door die M2's ingehaald wordt.
vorig race ook voorlaatste qua fastest lap werd ik 2e van de 11. Nadeel door die uitslagen gaat mijn iRating omhoog kom ik in splits met nog snellere fastest laps, maar echt impact op mijn uitslagen heeft het nog niet.