iRacing

Ge kunt nu reports indienen voor unsafe rejoins, maar dat vergt weer tijd...
Hopelijk volgende race beter.

Ik ga zondagavond de 2h endurance proberen rijden in LMP3 op Watkins. Moet wel zeggen dat ik in de fixed serie sterker ben dan in de open IMSA serie. Maar met nog wat oefenen en wat meer vertrouwen te krijgen in de setup, zal het misschien wel beter gaan.

Reports... Begin ik niet aan, je krijgt je irating en safetyrating toch niet terug.

Straks opnieuw, met wat minder brandstof, 70l was teveel voor 17 ronden.
Ik ben niet de snelste, maar ik kan consistent lage 1:54's rijden en dan zit je toch redelijk vooraan in mijn split.

Ik heb met de iracing open sprint setup gereden, wellicht zijn er snellere setups, maar met deze is de wagen (Mclaren GT4) zeer stabiel.

Vorige week toch weer een aantal uur in de rig gezeten (6h15 min track time) en zaterdag ook ROAR meegereden (2,4h endurance op Daytona) met de GT4.
Mijn 2de multi-class endurance race en deze is wel vlot verlopen, de LMP3's wat meer gewoon en dus nietmeer zoveel 'paniek' als er een groep opduikt. 2 keer een off-track genomen om een gespinde of spinnende auto te ontwijken en dan zelf nog 2x een off-track. Best netjes dus.

Heb gisteren dan wel de replay van de eerste stint gezien en nog steeds te laat remmen en te wijde lijnen, er kan dus zeker nog wat tijd vanaf. Turn 1 op Daytona neem ik ook een compleet foute lijn, volgens mij kan daar bijna een halve seconde af als ik die achter mij zie naderen (om daarna in het binnenveld weg te rijden).

T1 is een heel moeilijke bocht, toch voor lmp3. Ik rem nu in 2 stukken, eerst zacht met insturen naar eerste apex, dan auto recht en zwaar remmen, dan trail braking naar 2de apex. Broake balance staat op 60% voor mij.

Blij dat je op zen minst bewust zijt van lmp3 auto's, want in mijn ervaring deze week is dat een kleine minderheid :shy:. Al zitten er bij lmp3 ook veel die rijden alsof de gt4's er niet zijn

T1 is een heel moeilijke bocht, toch voor lmp3. Ik rem nu in 2 stukken, eerst zacht met insturen naar eerste apex, dan auto recht en zwaar remmen, dan trail braking naar 2de apex. Broake balance staat op 60% voor mij.

Blij dat je op zen minst bewust zijt van lmp3 auto's, want in mijn ervaring deze week is dat een kleine minderheid :shy:. Al zitten er bij lmp3 ook veel die rijden alsof de gt4's er niet zijn

Zolang een LMP3 niet naast mij zit, is de racingline van mij en hou ik daar geen rekening mee tbh. Als die naast mij zit, dan zal ik niet zomaar insturen. Meestal is het tijdsverlies als je een late apex neemt ook niet heel groot, mijn rondetijden waren redelijk constant. Er werd tijdens ROAR redelijk netjes gereden, het is een beetje geven en nemen natuurlijk bij multi-class. Ook toen ik voor positie in gevecht was in het binnenveld, werd er gewacht door de LMP3's.

Daarnet Monza gereden online.

Was een race van maar 15min en had per ongeluk te weinig brandstof mee. Ik verbruikte 3,12L per lap en bij de laatste lap had ik nog maar 2,7L over.
Ik stond 3de en reed mee met het groepje. 4de plek was toch een aantal seconden achter ons.

Uiteindelijk op plaatse wat gelift en gecoasted, zo heb ik het toch kunnen redden tot 200m voor de finish. Laatste 200m dus laten uitbollen, met een motor dat was uitgevallen.
Heb dan toch nog de 3de plek kunnen behouden. :p

Dees heb ik toch gemist zalle. Ok tis week 13 ma blijft lachen als ge ongeschonden uit zo’n race komt :D (P20 gestart en P6 geëindigd)

Blijkbaar is team redline gedisqualificeerd van de Iracing 24h Nurburgring.
hadden bij de start wets op gelegd (grotere banden) en laag benzine-niveau getankt, om dan meteen te pitten om met een illegale rijhoogte te kunnen rijden.

Ik rij ook met een G923 dus zeker niet de enige zonder uitgebreide setup :smile: En ik ben helemaal een beginner :unsure:

De races op iRacing zijn naar mijn mening ook het beste wat ik van online racen al heb mogen ervaren en geniet er ook ongelofelijk van.

Voor de C-License moet je ook 4 races hebben gereden waarvoor je een D-license nodig hebt, dus niet enkel SR 3.0 halen. Ik vermoed dat je het wel weet, maar wil het toch even voor de zekerheid zeggen :p Zelf ga ik volgend seizoen ook naar C-license, maar ik weet nog niet wat ik na de Mazda ga rijden ...

Op dinsdag is er tijdens de downtime inderdaad een moment dat je auto's kan testen. Let wel, je moet ze op voorhand gedownload hebben en je kan ook geen nieuwe circuits testen.

Download is al gebeurd. En mijn MPR is inderdaad ook in orde. Heb dat gedaan in de Production Car Challenge. Dat kun je rijden met de Mazda en deze week is het een circuit dat in het abo zit. Die PCC is al een heel ander beestje. Dubbel zo lang 12 vs 25 minuten en met 40 ipv 12.

Net daar een raceje gedaan. Wat na de start duikt plots een Toyata op, die begint meteen met zijn lichten te pinken. Wanneer hij me niet meteen kan passeren plots in de chat Really???????????, gevolgd door meerdere keren Bastard! Moron!. Gezellig gastje :) Tuurlijk geindigd in een accidentje tussen ons. Hij was me voorbij. Vlak voor de streep en dus de langste rechte baan gaat hij te breed waardoor hij traag uitkomt op pure snelheid is mijn Mazdatje de evenknie van zijn Toyata dus ik er langs hij probeert me nog te blocken maar ik geraak er toch langs. Nu zit ik wel links weg van mijn normaal rijlijn voor die eerste klote bocht waarmee ik al een genoeg problemen heb. Dus ik spin, hij zit op de normale lijn maar hij gaat ook te hard de bocht in begint ook te spinnen komt een achterkomer die tegen hem rijd en hem tegen mij duwt 4 strafpunten jippie :d maar door die duw kom ik wel weer recht en hij in de banden en naar de pit.

Paar rondes later zie ik in de chat weer Really?????? gevolgd door een Bastard! hij zat dit keer niet in mij beurt voor de goede orde. Wat later deed hij een manuel disconnect. Blijft wel fun :) voor de rest eigenlijk een goeie constante race kunnen doen rondjes rond de 1'44 wel 2" trager dan de rest maar goed ik eindige wel 23e van de 36 dus daar staan ze mooi met hun snelle rondjes.

hadden bij de start wets op gelegd (grotere banden) en laag benzine-niveau getankt, om dan meteen te pitten om met een illegale rijhoogte te kunnen rijden.

Zag paar uur geleden een post ervan op Reddit. Beetje dom dat zoiets mogelijk is lijkt me.

Masterclass thinking. Wel een risico dus.
Ze zouden dat bij iRacing wel beter patchen dat ge met wets een hogere minimale rijhoogte moet hebben dan.

Download is al gebeurd. En mijn MPR is inderdaad ook in orde. Heb dat gedaan in de Production Car Challenge. Dat kun je rijden met de Mazda en deze week is het een circuit dat in het abo zit. Die PCC is al een heel ander beestje. Dubbel zo lang 12 vs 25 minuten en met 40 ipv 12.

Net daar een raceje gedaan. Wat na de start duikt plots een Toyata op, die begint meteen met zijn lichten te pinken. Wanneer hij me niet meteen kan passeren plots in de chat Really???????????, gevolgd door meerdere keren Bastard! Moron!. Gezellig gastje :) Tuurlijk geindigd in een accidentje tussen ons. Hij was me voorbij. Vlak voor de streep en dus de langste rechte baan gaat hij te breed waardoor hij traag uitkomt op pure snelheid is mijn Mazdatje de evenknie van zijn Toyata dus ik er langs hij probeert me nog te blocken maar ik geraak er toch langs. Nu zit ik wel links weg van mijn normaal rijlijn voor die eerste klote bocht waarmee ik al een genoeg problemen heb. Dus ik spin, hij zit op de normale lijn maar hij gaat ook te hard de bocht in begint ook te spinnen komt een achterkomer die tegen hem rijd en hem tegen mij duwt 4 strafpunten jippie :d maar door die duw kom ik wel weer recht en hij in de banden en naar de pit.

Paar rondes later zie ik in de chat weer Really?????? gevolgd door een Bastard! hij zat dit keer niet in mij beurt voor de goede orde. Wat later deed hij een manuel disconnect. Blijft wel fun :) voor de rest eigenlijk een goeie constante race kunnen doen rondjes rond de 1'44 wel 2" trager dan de rest maar goed ik eindige wel 23e van de 36 dus daar staan ze mooi met hun snelle rondjes.
Ik vind die PCC een van de leukste dingen die ik al heb gedaan. Die multiclass brengt zoveel extra elementen in het verhaal buiten gewoon de snelheid die je moet hebben op tracks. Zeker iets wat ik wil blijven doen in hogere licences.

Laatste race die ik had gereden pole vertrokken (na een absoluut perfecte quali rond voor mij), perfect weg bij green light waardoor ik ineens tussen al die achterste Toyota's ziet. Ineens raak ik betrokken bij incidenten in in T1-T2-T3 omdat ik langs achter aangereden werd, 12x na drie bochten was spannend om de race uit te rijden 😂 wel nog gewonnen en zo mijn tweede win gehaald :unsure: :woohoo:

Ik vind die PCC een van de leukste dingen die ik al heb gedaan. Die multiclass brengt zoveel extra elementen in het verhaal buiten gewoon de snelheid die je moet hebben op tracks. Zeker iets wat ik wil blijven doen in hogere licences.

Laatste race die ik had gereden pole vertrokken (na een absoluut perfecte quali rond voor mij), perfect weg bij green light waardoor ik ineens tussen al die achterste Toyota's ziet. Ineens raak ik betrokken bij incidenten in in T1-T2-T3 omdat ik langs achter aangereden werd, 12x na drie bochten was spannend om de race uit te rijden 😂 wel nog gewonnen en zo mijn tweede win gehaald :unsure: :woohoo:

Die BMWs zijn echt snel hé ik wordt vaak gelapt dus ik zie die dikwijls voorbij vlammen. Daar ook een keer mee gereden maar dat is een heel gevoelig beestje om niet te spinnen dus ik probeer een beetje de focus te houden op 1-2 wagens (Mazda en F Vee).

Die rolling start hoe zit dat eigenlijk want ik start dus meestal redelijk achteraan je krijgt een message op je scherm van volg die auto degene voor je maar wat ik dus al een keer heb gemerkt is dat wij nog maar halfweg of zo zaten en de BMWs er al aan begonnen waren. Rijden er dan sommige express zo traag om een gat te creeeren of wat is daar de bedoeling van?

Probleem voor mij is dat ik dus achteraan zit en een van de traagste ben hoe meer achterstand ik al heb bij de start hoe vlugger die BMWs me beginnen te passeren en dat is niet bevordelijk voor mijn ronde tijden dus ik zou liever hebben dat iedereen mooi aansluit zodat ik met maximale voorsprong kan beginenn.

Masterclass thinking. Wel een risico dus.
Ze zouden dat bij iRacing wel beter patchen dat ge met wets een hogere minimale rijhoogte moet hebben dan.
bwa, ze vinden altijd wel iets.
in één van de eerste iracing world series was er al een exploit waarbij ge op indianapolis de bocht kon afsnijden via pit entry, wat geen off-track of slow-down opleverde, en uw ronde niet ongeldig maakte

of die exploit een paar jaar geleden waarbij ze hun banden afkoelden door met 1 kant in het gras te rijden

etc.

Terug
Bovenaan