iRacing

Heb dit seizoen vooral GT3 gereden (40min sprint, 1x 3h endurance) en op het einde Mazda Mx-5 en F4.
Veel minder gereden dan ik wou, maar ben een week of 4 uitgeweest met gescheurde enkelbanden.

Mijn nieuw stuurtje is onderweg en ga in week 13 dus wat testen ermee (ABS settings, multi-selector, welke symbolem waar etc).
Wordt stilaan vroeger donkerder (nog niet kouder :p), dus zal wel wat meer gaan racen ook.

Heb vorige week nog wat auto's gekocht. Mclaren en BMW GT4, Audi en Porsche GT3, een Huyndai TCR en als circuit Batthurst. De GT4 voelt 'mak' aan, maar denk dat dat wel leuke races zijn.

Bon, nieuw seizoen morgen, ik ga stapje hoger naar SF. Heeft me moeite gekost om dit beestje te temmen maar het is gelukt :cheer:

Lijkt mij toch eerder uw fout hoor. Je komt van veel te ver om daar een move te maken. Ik had aan de buitenkant op de racelijn geremd achter die blauwe.
Die blauwe was trouwens al aan het remmen en jij bent volgas aant rijden. Je weet dat het daar mis kan gaan tussen die 2, dus een beetje anticiperen kan geen kwaad.

Het is altijd moeilijk beoordelen vanuit dit standpunt, maar idd wel wat opportunistisch om daar zo hard in te duiken. Zeker met 2 langst elkaar moet de binnenste altijd wat harder/eerder remmen om die bocht uberhaupt te halen en de andere ruimte te kunnen geven.

Beter op de raceline blijven, goede exit maken en dan voorbij te gaan (makkelijk gezegd natuurlijk) :D.

Hij was meer dan 100m te vroeg aan het remmen .....

Hij remt vroeg, maar dat is niet verboden. Je had dan de rechterkant kunnen kiezen, daar lag alle plaats.
Als je 2 langst elkaar ziet moet je je sowieso gereedhouden omdat de kans reëel is dat ze elkaar raken.

Nu, het gaat snel en het is een slecht zicht, meestal moet je zoiets van meerdere hoeken bekijken. Gewoon repair en door, of andere race.

Ik denk dat hij gewoon op veilig wou spelen en de plek afgeven aan de wagen naast hem. Zeker niet kwaad bedoeld.

die mens was waarschijnlijk ook meer bezig met de mens naast hem, om speciaal u te gaan brake-testen he

Zoals het hoort eh, degene naast jou niet raken en dat je niet geraakt wordt door de achterligger is eigenlijk zijn verantwoordelijkheid. Behoudens stommiteiten, agressief van kant wisselen etc.
Maar dat zie ik hier niet echt gebeuren.

Maar nogmaals, je kan dit moeilijk bekijken vanuit die hoek. Mss was de rechtse ook vroeg aan het remmen en wou de andere niet de binnenkant van de bocht nemen en remt nog wat harder. Als dan een Falc afgesneld komt en dat te laat opmerkt krijg je dit. Niet veel meer dan een racing incident wss.

Nu, altijd jammer en heb ook al fratsen meegemaakt. Waar ik bij nader kijken mss ook iets beters had kunnen doen. Af en toe heb je gewoon pech (iemand die haaks op de raceline rejoined, spint vlak voor je etc). Niks aan te doen en je verliest uiteindelijk geen geld :D.

Terug
Bovenaan