Apple Phone Iphone 15

Hunt85

Active member
Hey Iedereen,

Behoudens vergissing heb ik nog geen topic gezien over de nieuwe Iphone 15 die vanaf 22 september te verkrijgen is (vanaf morgen in pre order).
Ik ben geen expert maar wel zeker een Apple liefhebber. :)
Ik ga mij dan ook niet wagen aan een review te maken over de bevindingen van de analisten tot hier toe maar wou gewoon een topic maken voor mensen die wat over de nieuwe iphone willen praten :) .

Ikzelf ga morgen de Iphone 15 Pro Max bestellen en waarschijnlijk in de Titanium Naturel kleur.
Ben nog wat aan het twijfelen over de kleur eerlijk gezegd.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden ?

Greetz
Hunt
 
Bij mij is het ook tijd om te upgraden, zal ook een iPhone 15 Pro Max worden.
Nog langer ronddwalen met een batterijpercentage van 55% en ik bega ongelukken. :tongue:

Lang liggen twijfelen tussen Blue en Natural Titanium, maar het gaat den blauwe worden.
 
Bij mij is het ook tijd om te upgraden, zal ook een iPhone 15 Pro Max worden.
Nog langer ronddwalen met een batterijpercentage van 55% en ik bega ongelukken. :tongue:

Lang liggen twijfelen tussen Blue en Natural Titanium, maar het gaat den blauwe worden.
Ik was ook aan het twijfelen tussen die beide. Bij mij gaat het de naturel titanium worden.
Ook om het feit dat ik waarschijnlijk een backcover er op ga zetten en het toch niet zie. Als ik dan toch eens zonder cover wil gebruiken heb ik lichtere gsm aangezien ik waarschijn een zwart of bruine cover neem.

Nu nog zien waar te bestellen zodat ik zeker ben dat ik hem heb den 22ste.
Coolblue garandeet blijkbaar dat je hem zeker hebt als je morgen besteld.
 
Ik was ook aan het twijfelen tussen die beide. Bij mij gaat het de naturel titanium worden.
Ook om het feit dat ik waarschijnlijk een backcover er op ga zetten en het toch niet zie. Als ik dan toch eens zonder cover wil gebruiken heb ik lichtere gsm aangezien ik waarschijn een zwart of bruine cover neem.

Nu nog zien waar te bestellen zodat ik zeker ben dat ik hem heb den 22ste.
Coolblue garandeet blijkbaar dat je hem zeker hebt als je morgen besteld.
Ik ga gewoon via Apple zelf bestellen, nog nooit op de release date ene gekocht, maar moest het uiteindelijk allemaal wa vertraging oplopen is het nu ook geen ramp. 😛

Maar denk da het tegenwoordig wel allemaal meevalt qua beschikbaarheid.
 
Hier aan het twijfelen. Mijn iPhone 11 zit intussen aan batterijcapaciteit van 70% en dat is wel echt merkbaar en storend aan het worden. Nog aant twijfelen om een jaar te wachten en intussen een nieuwe batterij te laten zetten, of gewoon toch eens een nieuwe kopen (want een camera upgrade vind ik ook wel fijn). En dan nog twijfel tussen 14 pro/15/15 pro.
 
't Is nog lang stil gebleven hier. Een paar jaar geleden waren er waarschijnlijk nu al forumleden aan het kamperen voor de Apple Store in Duitsland / Frankrijk :unsure:
 
Hier nog een Xs aan zowat 70% battery remaining, dus de 15pro 512gb wordt de volgende upgrade.

Ben binnen een maand toch in de US en een maandje later nog eens, dus ik pak die daar dan wel mee.
 
Ik zit ook met een 11 met nog 80% die ook al de hele dag aan de lader moet.
Ik twijfel ook voor een nieuwe batterij of 15.
Maar denk dat batterij vervangen niet veel helpt.
Heb in het verleden eens problemen gehad met een 7 en deze dan laten omwisselen voor een nieuwe. Ik had toen met de oude ook batterijproblemen en dacht dat het met een nieuwe 7 wel terug beter zou zijn maar er was nauwelijks verbetering.
Ik vermoed dat apple met hun ios updates de oudere modellen sneller drained om de verkoop van nieuwe toestellen te bevorderen.
Maar is misschien wat vergezocht?
 
Ik heb mijn XS Max 4 jaar gedaan. Die batterij zat na 4 jaar nog op 92%, maar ik betwijfel als dat wel correct was. Lijkt me hoog na 4 jaar en zoveel cycli.
Ik kon nog vlot een dag doen, maar daarvoor was dat bijna 2 dagen. Vorig jaar overgestapt naar een 14 pro en dat was toch een grote stap vooruit op gebiedt van camera, batterij en snelheid.

Heb je het budget, dan zou ik een upgrade overwegen. Heb je het budget niet, dan verwacht ik dat een nieuwe batterij toch wel beterschap moet geven.

De iOS updaten gaan volgens mij niet express jouw batterij drainen, maar mogelijks gaat hij wel sneller leeg omdat iedere iOS versie wat meer kan en misschien meer vraagt van het toestel?
 
Zijn trouwens die bedragen voor een iPhone 14 pro 256GB van 1000euro realitisch op 2dehands? Als ik dat kan krijgen, dan bestel ik wel een nieuwe 15 pro. Ik heb blijkbaar met 128GB meer als voldoende dus dan valt de opleg wel mee. Dat titanium met de nieuwe kleurkes zijn zo geil :drool:
 
Ik ga gewoon via Apple zelf bestellen, nog nooit op de release date ene gekocht, maar moest het uiteindelijk allemaal wa vertraging oplopen is het nu ook geen ramp. 😛

Maar denk da het tegenwoordig wel allemaal meevalt qua beschikbaarheid.
Ja, ik heb er ook nog eentje gekocht op release.
Het is omdat ik den 23ste (dag na release) voor een paar dagen naar Rome vertrek dat het leuk zou zijn dat ik men foto's kan nemen met de nieuwe camera :) .
Maar ik heb ook de indruk dat de beschikbaarheid meevalt gezien Coolblue zelfs garandeert dat je er zeker eentje hebt als je straks besteld.
 
Ik zit ook met een 11 met nog 80% die ook al de hele dag aan de lader moet.
Ik twijfel ook voor een nieuwe batterij of 15.
Maar denk dat batterij vervangen niet veel helpt.
Heb in het verleden eens problemen gehad met een 7 en deze dan laten omwisselen voor een nieuwe. Ik had toen met de oude ook batterijproblemen en dacht dat het met een nieuwe 7 wel terug beter zou zijn maar er was nauwelijks verbetering.
Ik vermoed dat apple met hun ios updates de oudere modellen sneller drained om de verkoop van nieuwe toestellen te bevorderen.
Maar is misschien wat vergezocht?
Ik ben ze zelfs zeker van dat de capaciteit van de batterij na een update beperkt wordt.
Het is al jaren lang dat ik elke keer na een update minder lang met de batterij kan doen
 
Zijn trouwens die bedragen voor een iPhone 14 pro 256GB van 1000euro realitisch op 2dehands? Als ik dat kan krijgen, dan bestel ik wel een nieuwe 15 pro. Ik heb blijkbaar met 128GB meer als voldoende dus dan valt de opleg wel mee. Dat titanium met de nieuwe kleurkes zijn zo geil :drool:
1.000 euro voor een 14 pro met 256 tweedehands is toch te veel naar mijn mening hoor.
De nieuwe kleuren zijn inderdaad enorm mooi. Met wel op dat als je een Pro max 15 pakt dat er geen 128 is. Maar speelt geen rol denk ik want de 256 is niet duurder in ieder geval.
 
1.000 euro voor een 14 pro met 256 tweedehands is toch te veel naar mijn mening hoor.
De nieuwe kleuren zijn inderdaad enorm mooi. Met wel op dat als je een Pro max 15 pakt dat er geen 128 is. Maar speelt geen rol denk ik want de 256 is niet duurder in ieder geval.
Het lijkt me ook vrij hoog gekregen. En op Facebook marketplace staan ze voor 450-500euro met gebrekkig Nederlands als uitleg. Dikke scam dus.
Ja, de max begint idd pas op 256GB, maar ik wil de gewone Pro. Heb 5 jaar een Max model gehad, maar dat was altijd wat nipt in m'n broekzak.
De 128GB 6.1" 15 Pro is voldoende voor mij.
 
Ik twijfel nog. Ik zeg al jaren "als mijn Android het nu eindelijk eens begeeft dan wil ik een iphone". Maar mijn OnePlus5T blijft eigenlijk vrij vlotjes verder bollen met nog 73% batterij health na 6j.

En dan natuurlijk, de pro of de pro max. De pro max scheelt maar 2-3 mm met mijn huidige, dus veel groter is dat niet. De pro heeft echter een even groot scherm als de 5T in een kleiner pakje. Mss ook wel tof. En die is verkrijgbaar in 128Gb wat eigenlijk voldoende is voor mij.
 
Ik vermoed dat apple met hun ios updates de oudere modellen sneller drained om de verkoop van nieuwe toestellen te bevorderen.
Maar is misschien wat vergezocht?

Er zijn al meerdere rechtszaken geweest om dit aan te klagen, dus zo ver is het niet gezocht :wink:.
Met de iPhones 6 (en 7 dacht ik?) kon je ooit zelfs 25 dollar schadevergoeding vragen.

Apple zelf heeft altijd ontkend, maar zei wel dat ze de prestaties van oude modellen beperkte "om de levensduur van de toestellen te verlengen".
 
Ik zou graag bestellen straks via Telenet (als klant zit er altijd nog een fijne korting aan) maar ik zie precies geen pagina momenteel op de Telenet site of enige vermelding van de iPhone 15 …
 
Terug
Bovenaan