Cupcake
Member
Ik wou graag internet van Mobile Vikings, en techniekers (van Proximus) zijn langs gekomen en ik ben absoluut NIET tevreden.
Even een situatieschets:
Wij zitten in een gerenoveerde woning en we dachten dat er geen kabel was van Proximus. Wij zaten op Telenet en de modem stond op een centrale plaats waar alle utp kabels binnenkomen. De techniekers zagen in het dossier dat er toch ergens een kabel moest liggen (wisten wij niet) en hebben die dan moeten zoeken enzovoort. Ze hebben ze gevonden en blijkt dat die kabel heel in de hoek van onze vernieuwde woning is. Ze zijn dan verplicht om daar de modem te moeten zetten en dat deden ze dan ook.
Ik ken er zelf niet veel van, maar toen ik vroeg hoe dat dan zit met die kabels zeiden ze dat ik ze maar moest laten doortrekken door een elektricien (hallo, je vindt geen enkele elektricien die dat zal willen doen?!). Uiteindelijk hebben ze het dan "opgelost" met wifi boosters. Door die te plaatsen op die centrale plaats, maar dat werkt natuurlijk voor geen meter. (En is belangrijk, gaat bvb om zonnepanelen en dergelijke).
De snelheid is tot 100 Mbps, maar blijkt amper 50 te zijn. Overdag 62. (Misschien is dit normaal, geen idee).
En ik zwijg nog maar over hoe ze die kabel aan de gevel achtergelaten hebben. Echt prutswerk.
Nu dus de vraag: ik wil helemaal geen internet meer van Mobile Vikings en lees iets over onderbrekingsvergoeding als je weer overstapt binnen 6 maanden. Over hoeveel gaat dit dan? En kan ik daar onderuit? Want ik vind dat de techniekers mij heel gebrekkig geïnformeerd hebben.
Even een situatieschets:
Wij zitten in een gerenoveerde woning en we dachten dat er geen kabel was van Proximus. Wij zaten op Telenet en de modem stond op een centrale plaats waar alle utp kabels binnenkomen. De techniekers zagen in het dossier dat er toch ergens een kabel moest liggen (wisten wij niet) en hebben die dan moeten zoeken enzovoort. Ze hebben ze gevonden en blijkt dat die kabel heel in de hoek van onze vernieuwde woning is. Ze zijn dan verplicht om daar de modem te moeten zetten en dat deden ze dan ook.
Ik ken er zelf niet veel van, maar toen ik vroeg hoe dat dan zit met die kabels zeiden ze dat ik ze maar moest laten doortrekken door een elektricien (hallo, je vindt geen enkele elektricien die dat zal willen doen?!). Uiteindelijk hebben ze het dan "opgelost" met wifi boosters. Door die te plaatsen op die centrale plaats, maar dat werkt natuurlijk voor geen meter. (En is belangrijk, gaat bvb om zonnepanelen en dergelijke).
De snelheid is tot 100 Mbps, maar blijkt amper 50 te zijn. Overdag 62. (Misschien is dit normaal, geen idee).
En ik zwijg nog maar over hoe ze die kabel aan de gevel achtergelaten hebben. Echt prutswerk.
Nu dus de vraag: ik wil helemaal geen internet meer van Mobile Vikings en lees iets over onderbrekingsvergoeding als je weer overstapt binnen 6 maanden. Over hoeveel gaat dit dan? En kan ik daar onderuit? Want ik vind dat de techniekers mij heel gebrekkig geïnformeerd hebben.