Proximus internet invoer verplaatsen

butcherke

New member
Sinds vorige week ben ik klant bij Mobile Vikings voor vast internet. Aangezien dit onder Proximus valt kreeg ik een Bbox3 geinstalleerd.

Bij telenet had ik ook de standaard modem + een AP op de eerste verdieping(gratis gekregen bij installatie).

Probleem 1 stelde zich al bij installatie van de bbox. de invoer van de telefoonlijn zit vooraan aan het huis terwijl dit van telenet in de garage toekwam (en waar nu ook al mijn utp kabels vertrekken naar de verschillende kamers)
Bij de vraag of deze invoer verlegd kan worden was het antwoord negatief en dat we dat zelf moeten regelen. De bbox hangt dus nu in onze living weg van de utp kabels.
De telefoon invoer komt toe in de kruipkelder aan de straatkant en zou van daar dus kunnen verlengd worden tot aan het punt waar de telenet modem stond in de garage.
Volgens de installateur moeten we de NTP2007 laten zitten in de living en van daar een telefoonkabel trekken. het nadeel van die optie is dat we dan met die kabel terug de grond in moeten op een andere plaats ipv de invoer gewoon te verleggen en de NTP2007 in de garage te hangen.
Hiervoor ben ik op zoek naar het juiste materiaal en het volgende gevonden:
  • VVT-draad 4G 0,6mm² 25m grijs​

  • 3M Scotchlok met gel gevulde connector ø geleider 0,4 - 0,9mm 100 UY2​

2 scotchloks om de huidige invoer te verbinden met de vvt kabel die naar de garage loopt en die ik dan aan de NTP zou hangen om daar dan de bbox op aan te sluiten.

Heb ik hiermee het juiste materiaal?
 
Terug
Bovenaan