Shooter PC PS5 XBOX Immortals of Aveum

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
immo.png


release: 22 augustus 2023
genre: first person shooter, singleplayer
dev: Ascendant Studios

De eerste game van ex-Sledgehammer Bret Robbins.

Immortals of Aveum is a groundbreaking new single-player, first-person magic shooter that delivers a visceral, cinematic campaign experience. The game is set in an original fantasy universe engulfed in magic, rife with conflict, and on the verge of oblivion.

Experience the story of Jak as he joins an elite order of battlemages to save a world on the edge of abyss. With legions of soldiers on both sides of the Everwar, he must uncover the mysteries of Aveum's troubled past, if there's any hope for saving its future. Master three forces of magic and unleash spells with deadly skill in a game that defies FPS conventions.

 
Die trailer schreeuwt co-op. Sterke Destiny en Anthem vibes. En toch singleplayer? Vreemd.
 
Dit is iets te speciaals voor mij 😅

Edit: Na ghostwhire Tokyo en dit te zien vraag ik me af wanneer er een Dr. Strange game gaat komen xD
 
Stond hier nog niet, maar is uitgesteld naar 22 augustus.

 
Spreekt mij zeker wel aan maar de release ligt kort bij baldur's gate 3 en atlas fallen.

Gaat er nog wel komen nadien.
 
De systeemeisen voor pc zijn bekend en ze zijn, om het nog zacht uit te drukken, COMPLEET van de pot gerukt. Of dit moet een fotorealistische game zijn of dit is een staaltje van extreem slecht oneindig lui optimalisatie 'werk'.... Zou toch wel eens willen discussiëren over deze trend (naja, trend is veel gezegd want is al lang zo maar nu gaat het er echt over).

Natuurlijk is 4K standaard al redelijk zwaar voor menig pc en al zeker als je het op 120 fps wil met alle grafische bazaar aan, maar zelfs die 'low' specs zijn high...

immortals-of-aveum-pc-system-requirements-ue5-v0-ogsrjevhtqib1.jpg
 
Game ziet er eigenlijk allesbehalve speciaal uit. Zou me kunnen wijsmaken dat het grotendeels ai gegenereerd is.
 
De systeemeisen voor pc zijn bekend en ze zijn, om het nog zacht uit te drukken, COMPLEET van de pot gerukt. Of dit moet een fotorealistische game zijn of dit is een staaltje van extreem slecht oneindig lui optimalisatie 'werk'.... Zou toch wel eens willen discussiëren over deze trend (naja, trend is veel gezegd want is al lang zo maar nu gaat het er echt over).

Natuurlijk is 4K standaard al redelijk zwaar voor menig pc en al zeker als je het op 120 fps wil met alle grafische bazaar aan, maar zelfs die 'low' specs zijn high...

immortals-of-aveum-pc-system-requirements-ue5-v0-ogsrjevhtqib1.jpg
Wtf echt zot wat voor specs zelfs low
 
En dan heb je Stalker 2, dat ook op Unreal 5 draait en er geweldig uit ziet, en waar de systeemeisen toch een pak milder zijn imo.
 
De systeemeisen voor pc zijn bekend en ze zijn, om het nog zacht uit te drukken, COMPLEET van de pot gerukt. Of dit moet een fotorealistische game zijn of dit is een staaltje van extreem slecht oneindig lui optimalisatie 'werk'.... Zou toch wel eens willen discussiëren over deze trend (naja, trend is veel gezegd want is al lang zo maar nu gaat het er echt over).

Natuurlijk is 4K standaard al redelijk zwaar voor menig pc en al zeker als je het op 120 fps wil met alle grafische bazaar aan, maar zelfs die 'low' specs zijn high...

immortals-of-aveum-pc-system-requirements-ue5-v0-ogsrjevhtqib1.jpg
lol voor 1440p raden ze een 3080Ti ofwel slecht optimised voor PC ofwel is het een echt zware game op grafische stijl.
Ik ben benieuwd hoe PS5 deze game dan gaat draaien? 4K@30 fps? want die optie staat er niet tussen op de lijst.
 
Ik ben vooral heel benieuwd wat de kerels van Digital Foundry hier van gaan vinden. Ik lees ook net dat het op consoles op 60 fps zou moeten draaien. Dan wil ik ook wel eens zien of dat op een 'low setting' is of niet..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan