Anderzijds blijkt het ook wel weer een geval te zijn van heel grote batterij maar ook zeer hoog verbruik. Waardoor de real world range wel tegen valt tov de beloftes.Ik zou het niet snel zelf kopen maar als EV SUV is het toch wel extreem goede value. (appels met appels hier, dit zijn dure premium wagens, ja ik besef dat dit voor de gemiddelde mens onbereikbaar is) Als je equivalent bekijkt wat je bij BMW of Mercedes kan kopen van EV SUV voor hetzelfde geld, doesn't come close imho. Ze gaan wel begin 2024 10-15k verhogen in base price maar denk dat ze met deze te laag te prijzen wel goed geslaagd zijn in hun doel: relaunch van Lotus voor het grote premium segment publiek. Heb een goede persoonlijke relatie met een Lotus dealer en hoor daar toch heel veel feedback over het grote verkoopsucces. Is relatief natuurlijk tegen andere gevestigde merken maar alleen al in Antwerpen waren er op minder dan 3 maand tijd al meer dan 72 geleverd, 40 leveringen in januari, ...
Als ik MOEST kiezen tussen bv een Taycan of Eletre wist ik het ook wel. (al doe mij dan maar de Emaya die eraan komt)
Ik als Lotus purist wordt er wel minder warm van![]()
Maar voor +-100k heb je in dat segment sowieso niet heel veel anders...