Ja goed, met alle respect, maar dat jij dat zo niet ervaart wil niet zeggen dat je het niet verkeerd kan hebben.
Eigenlijk zeg je hier: ik heb eigenlijk niet voldoende ervaring om mij hier over uit te spreken maar ik vind dat je verkeerd bent.
Los van wat mijn ervaringen zijn, steering wheel feedback is weldegelijk iets dat bijdraagt tot aangenaam rijden.
De vraag is in welke mate je het laat doorkomen door geen stuurbekrachtiging, hydraulisch of elektronisch, waarbij ze met elektronisch makkelijk inzetten op 'makkelijk uw stuur kunnen draaien want dat is comfortabel voor de meeste mensen'.
Omdat jij dat niet ervaart door hoogstwaarschijnlijk geen referentiedata te hebben, wil dat niet zeggen dat je daarom gelijk hebt.
Er is een reden dat bv de Porsche rijders ook moord en brand schreeuwden als ze van hydraulisch naar elektronische stuurbekrachtiging gegaan zijn. Ja dat wordt altijd beter maar de feedback gaat verloren. Ik voel graag in mijn stuur als ik op 1 van de wielen tractie verlies en niet door een flikkerende kerstboom te zien op men dashboard. Mensen verklaren mij zot als ik zeg dat een GT3RS eigenlijk best een saaie auto is. Snel en lawaai is niet automatisch exciting. Heb hier nog mijn AMG staan die 611pk/847nM koppel had, supersprint downpipes, ding klonk insane en toch zodra ik met men Elise met 230pk gereden had dacht ik ''wat een shitbox''. Je kan 240 rijden op de autobahn met een GT3RS en je voelt met moeite het stuur praten tegen je, terwijl bij zaken zoals een Lotus je echt de tarmac voelt veranderen in je handen. Is dat iets wat je altijd wil voor A naar B tripjes? Neen maar er zijn tal van sportwagens die daar een goede balans in vinden: Lotus Emira, Porsche 992, non-SUV BMW, etc, ...
Lotus, de oude althans, zijn het extreme van het spectrum maar lees eens volgende link, wat echt de essentie is van wat ik bedoel:
https://www.topgear.com/car-news/opinion/opinion-why-lotuses-ruin-you-other-cars