"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Zonet een sprintje gewonnen tegen een Ferrari 599!

In de gietende regen, met AWD vs rwd en ik gok dat de Ferrari maar 20% power op de baan kreeg terwijl ik gewoon kickdown kon doen :unsure:
Je hebt ook gewoon veel meer koppel, en veel vroeger beschikbaar en een 599 trekt sowieso "maar" naar 100 in 3,7s he.
Dus vrij logisch dat je dat wint met dit weer :p

Wel durven om met zo'n weer sprintje te trekken in 599 :p

Je hebt ook gewoon veel meer koppel, en veel vroeger beschikbaar en een 599 trekt sowieso "maar" naar 100 in 3,7s he.
Dus vrij logisch dat je dat wint met dit weer :p

Wel durven om met zo'n weer sprintje te trekken in 599 :p
Hij had Z platen dan nog :D

Al eens een 1/4mile tijd kunnen testen met een dragy gps box of iets gelijkaardigs? @Musk
Hier overlaatst eens kunnen 1 gebruiken en ik was aangenaam verrast 😮

Nee, heb geen flauw idee hoe snel die wagen nu is. Ik gok rond de 4 sec 0-100?
Met goede banden, goede ondergrond en goed weer, vermoed ik dat je rond die 4s zal uitkomen ja. Dat zijn al tijden waarbij elke 0,1s sneller heel veel extra vermogen (of veel minder gewicht) begint te vragen he.

Met goede banden, goede ondergrond en goed weer, vermoed ik dat je rond die 4s zal uitkomen ja. Dat zijn al tijden waarbij elke 0,1s sneller heel veel extra vermogen (of veel minder gewicht) begint te vragen he.
Ik klaag niet. Sinds die wagen stage 1 staat is dat echt grote luxe om te hernemen, in te halen, opritten.. dat was hij voorheen ook al maar nu is dat echt belachelijk snel voor dat type wagen. (een grote familiekar)

En minder gewicht kan het ook lastiger maken om alle vermogen / koppel nog op de weg te krijgen.
Ik herinner me bv. dat een Audi A8 sneller was 0-100 dan de R8 met dezelfde motor, juist dankzij wat meer gewicht.

RR Cullinan. Eerste keer dat ik eentje zie. Komt minder intimiderend over dan ik had verwacht.
Moet toch ook wel een grote man zijn die er achter loopt?

Puur op deze foto dacht ik dat die RR bijna even hoog was als mijn XC40 (1m65), blijkt dat die 1m84 is, wat ongeveer schouderhoogte is voor die man.

Moet toch ook wel een grote man zijn die er achter loopt?

Puur op deze foto dacht ik dat die RR bijna even hoog was als mijn XC40 (1m65), blijkt dat die 1m84 is, wat ongeveer schouderhoogte is voor die man.
Misschien is dat de reden dat hij minder intimiderend overkwam dan ik mij had ingebeeld. Want in mijn hoofd moest dat inderdaad een mastodont van een SUV zijn, en dat leek nogal mee te vallen. Maar als hij effectief 1m84 hoog is, gaat die man inderdaad vlot 2m geweest zijn.

Zo aan de zijkant valt het inderdaad reuze mee. De deuren en velgen zijn een weggever, maar verder past het wel in het klassieke SUV-plaatje.

Ik klaag niet. Sinds die wagen stage 1 staat is dat echt grote luxe om te hernemen, in te halen, opritten.. dat was hij voorheen ook al maar nu is dat echt belachelijk snel voor dat type wagen. (een grote familiekar)
Ik heb medelijden met mensen die een 530e rijden en denken dat ze zeer vlot kunnen hernemen.
Ze zijn zo clueless :P

Op de A12 richting BXL ingehaald door een nieuwe Tesla Model S plaid. Ligt beduidend lager dan een standaard S. Nieuw model heeft ook fijnere achterlichten. Mooie stance wel.

Weer leuk gerief op de baan.

IMG-20230130-WA0003.jpg

Daarstraks een gele Z3M roadster met hardtop gezien. Geen idee of je die hardtop van BMW zelf kon krijgen, maar het zag er heel gek uit

Terug
Bovenaan