"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

blmUEoI.jpg


Qa8fyKw.jpg
TCUc1mU.jpg
Parking Sint-Pietersplein in Gent. Première No time to die 😅
Tiens, ik wist niet dat Radiance een vrouwennaam is.:unsure:

Die linkse Aston staat ook maar scheef, maar om één of andere reden vergeef ik dat een Aston altijd.
 
De M4 mag je direct hier parkeren.
Zo een Aston dat doet mij nu is echt niks.
Dat snap ik ergens wel. Objectief gezien is die BMW waarschijnlijk op zowat elk vlak een stuk beter dan die Aston.

Maar toch heeft het merk Aston Martin iets magisch wat BMW niet heeft.

En dat ge bij een Aston moet kwijlen in plaats van kotsen als er eentje in uwe achteruitkijkspiegel zit is ook nog een ding. :unsure:
 
Dat snap ik ergens wel. Objectief gezien is die BMW waarschijnlijk op zowat elk vlak een stuk beter dan die Aston.

Maar toch heeft het merk Aston Martin iets magisch wat BMW niet heeft.

En dat ge bij een Aston moet kwijlen in plaats van kotsen als er eentje in uwe achteruitkijkspiegel zit is ook nog een ding. :unsure:
Ik ga er eerlijk in zijn zo een V8 vantage is niet zo magisch hoor.
Om maar enkele zaken te noemen:
- de sleutel is een sleutel van een Volvo en de reservesleutel die van een ford Ka.
- interieur is ford focus kwaliteit.
- infotainment is lachwekkend.

En kosten van een M4? Jonge jonge, wansmakelijk :p
 
Ik ga er eerlijk in zijn zo een V8 vantage is niet zo magisch hoor.
Om maar enkele zaken te noemen:
- de sleutel is een sleutel van een Volvo en de reservesleutel die van een ford Ka.
- interieur is ford focus kwaliteit.
- infotainment is lachwekkend.

En kosten van een M4? Jonge jonge, wansmakelijk :p
En toch ziet ge er een staan en denkt iedereen "damn dat is ne knappe wagen".

In hetzelfde rijtje steekt een Boxster ook wel vol onderdelen van een Golf bv he ;). Dat wil nu niet zeggen dat dat een slechte wagen is.
 
Bij Aston Martin zou ik idd eerder voor een oude gaan (onbetaalbaar uiteraard).
De nieuwe(re) zien er zowat allemaal hetzelfde uit en weinig uitstraling.
Maar zeg nu zelf, dat is toch geweldig:

James-Bond-Aston-Martin-DB5-1139929.jpg
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
En toch ziet ge er een staan en denkt iedereen "damn dat is ne knappe wagen".

In hetzelfde rijtje steekt een Boxster ook wel vol onderdelen van een Golf bv he ;). Dat wil nu niet zeggen dat dat een slechte wagen is.
Qua looks is zo een V8 vantage wel een knappe wagen ja.
Een 986 was dan ook niet de wagen die de 718 nu is natuurlijk. Je had daar de badge maar dat was het dan ook :p
Al moet ik wel zeggen dat zo een niet geblazen platte 6 toch nostalgie is. Al kan je ook gewoon een GTS 4 kopen natuurlijk.
 
Bij Aston Martin zou ik idd eerder voor een oude gaan (onbetaalbaar uiteraard).
De nieuwe(re) zien er zowat allemaal hetzelfde uit en weinig uitstraling.
Maar zeg nu zelf, dat is toch geweldig:

James-Bond-Aston-Martin-DB5-1139929.jpg
Akkoord dat dat een zeer knappe wagen is, maar het is ook een beetje de tijdsgeest he.
Als ik uit mijn hoofd de 10 knapste wagens ooit moet opnoemen, komen er minimum 5 uit de 60's (Shelby Cobra, Ferrari 250, Jaguar E-Type, Aston Martin DB5, Lamborghini Miura). Dat was gewoon een periode waarin design van auto's echt top was.
 
Toen speelde veiligheid (voor inzittenden maar ook voor bv voetgangers) ook nog geen rol, waardoor er veel meer vrijheid was.
 
Akkoord dat dat een zeer knappe wagen is, maar het is ook een beetje de tijdsgeest he.
Als ik uit mijn hoofd de 10 knapste wagens ooit moet opnoemen, komen er minimum 5 uit de 60's (Shelby Cobra, Ferrari 250, Jaguar E-Type, Aston Martin DB5, Lamborghini Miura). Dat was gewoon een periode waarin design van auto's echt top was.
Klopt. Dat is wat ik eerder hier op het forum ook aanhaalde over al die elektrische wagens. Spuuglelijk en zeer weinig "durf". Veelal vooral praktisch. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Toen speelde veiligheid (voor inzittenden maar ook voor bv voetgangers) ook nog geen rol, waardoor er veel meer vrijheid was.
Da's een feit ja. Ik denk dat er op het gebied van design weinig compromissen gemaakt moesten worden naar veiligheid toe :)
Nuja, het kan nog altijd he, daar zijn nog altijd genoeg voorbeelden van.
Ik denk dat er ook veel durf ontbreekt. Alles zo mainstream mogelijk zodat het goed verkocht wordt is vooral de prioriteit.
 
Da's een feit ja. Ik denk dat er op het gebied van design weinig compromissen gemaakt moesten worden naar veiligheid toe :)

Vergeet ook de aërodynamica niet. In de jaren 60 hadden ze wel al door dat een Hummer meer luchtweerstand had, maar toen vonden ze het bij wijze van spreken al prima als het er aerodynamisch uit zag.

Tegenwoordig met de computermodellen en windtunnels zijn ze er achter gekomen dat die jaren 60 designs er alleen maar vloeiend uitzagen, maar dat die eigenlijk helemaal niet zo optimaal waren. Al was het al een pak beter dan pakweg in de jaren 30.
 
Vergeet ook de aërodynamica niet. In de jaren 60 hadden ze wel al door dat een Hummer meer luchtweerstand had, maar toen vonden ze het bij wijze van spreken al prima als het er aerodynamisch uit zag.

Tegenwoordig met de computermodellen en windtunnels zijn ze er achter gekomen dat die jaren 60 designs er alleen maar vloeiend uitzagen, maar dat die eigenlijk helemaal niet zo optimaal waren. Al was het al een pak beter dan pakweg in de jaren 30.
Yep idd, gelukkig maar :)
Nochtans heb ik elke keer als ik een Bugatti Veyron zie iets van "is dat nu aerodynamisch zo ne bobbel".
Zeker in vergelijking met de vormen van andere hypercars.
Maar er zit toptechnologie achter dus het kan niet anders :)
 
Yep idd, gelukkig maar :)
Nochtans heb ik elke keer als ik een Bugatti Veyron zie iets van "is dat nu aerodynamisch zo ne bobbel".
Zeker in vergelijking met de vormen van andere hypercars.
Maar er zit toptechnologie achter dus het kan niet anders :)
Ziet gij dat vaker? Heb dat nog maar ene keer een Veyron en Chiron IRL gezien :(

Ook wel eens een EB110 gespot :cool:
 
Ziet gij dat vaker? Heb dat nog maar ene keer een Veyron en Chiron IRL gezien :(

Ook wel eens een EB110 gespot :cool:
NIet per sé in het echt, maar gewoon in filmkes ofzo :)
In het wild nog nooit kunnen spotten helaas, wel op een circuit ne Veyron.

EB110 is geweldig!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ziet gij dat vaker? Heb dat nog maar ene keer een Veyron en Chiron IRL gezien :(

Ook wel eens een EB110 gespot :cool:
Ik al 2 Veyrons en een Chiron! Knokke Zoute GP telt ook als "in het wild" he? :p
Ik heb wel nog nooit ne rijdende Miura of DB5 gezien...
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ik al 2 Veyrons en een Chiron! Knokke Zoute GP telt ook als "in het wild" he? :p
Ik heb wel nog nooit ne rijdende Miura of DB5 gezien...
Ik de 3 bugatti's die ik ooit zag, allemaal in Monaco, verspreid over 2 dagen. Daar is het precies elke dag Zoute GP :unsure:
 
Ik de 3 bugatti's die ik ooit zag, allemaal in Monaco, verspreid over 2 dagen. Daar is het precies elke dag Zoute GP :unsure:
Ja, de eerste Veyron was toen ik op weg was naar Nürburgring, maar nog in België. Dus dat was een "echte" spot. De andere 2 waren allebei van D'Ieteren, dat telt niet echt he :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
2 weken geleden toen ik in Den Haag was deze bak gespot.

Was wel zot om te zien. Reed eerst vrij stil voorbij, draait af op een baan en drukte dan de gas in waar ineens de V8 aansloeg. De stilte was ineens over :p
 
2 weken geleden toen ik in Den Haag was deze bak gespot.

Was wel zot om te zien. Reed eerst vrij stil voorbij, draait af op een baan en drukte dan de gas in waar ineens de V8 aansloeg. De stilte was ineens over :p
Serieuze raket dat, mooie spot
 
Hoe zit het bij dit type wagens dan met het warm rijden van de motor?
Je vertrekt dus thuis met koude motor en je rijd full electric pakweg 10km tot aan oprit autostrade waar je beslist om eens goed door te trekken en de V8 mee inschakelt, die dus nog koud is?
Daar moet toch een systeem ingebouwd zijn dat de motor al voorverwarmd word ofzo, dat gebruikt dan ook weer energie en verkleint elektrische range.
 
Terug
Bovenaan