"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Met welke auto heb jij dat dan wel? Toch niet met tien in een dozijn bmw 330e?
Ik denk nu wel dat een 330e in zowat alles wat rijden leuk maakt (rijbeleving, comfort, afwerking, weggedrag,...) mijlenver boven een Model 3 staat.

Zelfs in hetgene wat normaal een Tesla leuk of indrukwekkend maakt, die sprint naar 100km/u, blinkt de Model 3 nu ook niet echt uit tov veel andere modellen.
 
Dit is een deel van de wagens ik die gehad heb :

De FR :
v2zj8gf.jpg


De S3 :
AQo6Zmv.jpg


Huidige Civic (voordien nog een andere gehad) :
49nxiAa.jpg
 
Die generatie S3 vond ik eigenlijk echt dik. Had mooie rondingen, net zoals de A4 toen met dat bol poepke. British touring car anyone?

Ik denk nu wel dat een 330e in zowat alles wat rijden leuk maakt (rijbeleving, comfort, afwerking, weggedrag,...) mijlenver boven een Model 3 staat.

Zelfs in hetgene wat normaal een Tesla leuk of indrukwekkend maakt, die sprint naar 100km/u, blinkt de Model 3 nu ook niet echt uit tov veel andere modellen.

/discussion
 
Die generatie S3 vond ik eigenlijk echt dik. Had mooie rondingen, net zoals de A4 toen met dat bol poepke. British touring car anyone?
Dat is, prachtige wagen! Deze had ook de Recaro's in dezelfde kleur van lak (Nogaro blauw).
Mods die ik toen al gedaan had waren R32 stabilisatorstangen, H&R Monotube schroefset (Bilstein dempers met H&R veren) en verstevigde motorsteunen. Plannen waren voor een turbo upgrade, FMIC, uitlaatlijn, BBS velgen,....

Edit:
LxEcKlR.jpg
 
Met welke auto heb jij dat dan wel? Toch niet met tien in een dozijn bmw 330e?
Ik heb dat met mijn 1er zeker en vast wel.
Als ik een lange tijd niet heb gereden dan voelt het toch altijd fijn als ik eens terug kan rijden.

Ik heb lang niet kunnen rijden omdat ik mijn rug had gebroken. Toen ik terug kon rijden, al was het gelijk een bompa, was ik toch echt tevreden.
Met mijn knieoperatie links ook, alleen heb ik toen wel gevloekt dat de koppeling zo verdomd stroef is.

En ik weet nu niet of je serieus bent maar dat is een zeer vreemde repliek op kritiek op een model 3.
Ik hoef toch niet te duiden dat een 330e in alle opzichten, buiten 0-100, een fijnere wagen is dan een model 3?
Een model 3 is populair omdat het een goeie EV is, die niet gigantisch duur is voor hetgeen je krijgt. Hij is praktisch en brengt u comfortabel van A naar B.
Maar het is geen wagen waar menig persoon warm van wordt. En het is ook geen premium product, het is niveau VW als ik het moet indelen. Waar niks mis mee is.
 
Toch ook wel beetje rare repliek. Het is dat een Tesla Model 3 zo zeldzaam/exclusief is? :tongue:
Dat heb ik niet gezegd. Een Honda S2000 zou ik bijvoorbeeld wel na 2 weken terug naar verlangen.
Ik bedoel maar dat er weinig daily bruikbare auto’s mij zouden doen verlangen.

Once again missing the point denk ik. Wat ik irritant vond, zeker bij een straatauto is het ontbreken van een centrale weergave van de snelheid. Zal wel wennen na een tijd maar iets van vooruit projectie is toch wel mooi meegenomen denk ik.
Vooruit projectie is er inderdaad niet, maar wat tesla doet vind ik zeker niet slecht. Ik moet zelfs minder ver kijken naar de snelheid in een tesla dan in een klassieke auto.

Ik rij toch liever met een 330e rond dan met een Tesla kan ik u zeggen. Interieur toch wel een pak aangenamer om in te vertoeven, al ben ik aanzienlijk minder fan geworden van de BMW interieurs. Dit is subjectief, zoals @ikbenben zegt, smaken en kleuren.

Ik nuanceer nogmaals: ik ben geen Tesla hater, ik snap waarom mensen ze kopen (het zijn op EV vlak goede autos op vlak van performance/range/prijs, zeker de 3) maar voor mij rijdt dat niet aangenaam. Ik wil graag toch iets voelen qua beleving. Ik moet daarom geen raceharnas aantrekken in een carbon kuip maar ik voel me een pak comfortabeler met een 330e om hard door de bocht te draaien van een op- of afrit dan met een model 3, net door het ontbreken van de feedback en niet goed te voelen wat de wielen precies aan het doen zijn.
Ik vind een tesla dan net weer lekkerder rijden dan een 3 door de bocht. Door het strakke stuurgevoel in combinatie met het lage zwaartepunt.
Maar eerlijk is eerlijk, als BMW een deftige 3 serie EV maakt, ga ik denk ik nooit meer een tesla overwegen.
 
Ik heb gehad crx vtec-dc2-accord tourer-ek4 vtec met ek9 type-r ophanging-fn2 cw- fk2 type r

Honda integra dc2 staat nog altijd op plaats 1 (grootste spijt dat ik die weggedaan heb omwille van kinderplannen naar aan accord tourer)

Dan komt de ek4 op plaats 2
Fk2 plaats 3
Crx vtec plaats 4
Fn2 plaats 5
Accord tourer plaats 6

Als het om power gaat natuurlijk fk2
Maar power is niet altijd alles natuurlijk.

Comfort en saai de accord tourer die qua rijgedrag niet moest onderdoen tegenover de toenmaligge bmw 3
 
Een model 3 is populair omdat het een goeie EV is, die niet gigantisch duur is voor hetgeen je krijgt. Hij is praktisch en brengt u comfortabel van A naar B.
Maar het is geen wagen waar menig persoon warm van wordt. En het is ook geen premium product, het is niveau VW als ik het moet indelen. Waar niks mis mee is.
Dat vat het mooi samen. Veel auto voor een degelijk bedrag.
Geen premium maar meer dan behoorlijk en valt zo wat tussenin.
Warm van worden hoeft voor mij al lang niet meer, het "spelen" op de baan zoals ik vroeger deed gebeurd zo goed als nooit meer. Ik rijd te weinig en met alle controles overal wil ik het risico ook niet meer nemen.
De vele voordelen van het elektrisch (Tesla) rijden spreken mij momenteel zeer aan. Snelle gasrespons, direct "warme motor", stil, comfortabel, wagen op voorhand laten ontdooien in de winter en op voorhand laten koelen in de zomer,...
Langs de andere kant zou ik ook wel graag een Mazda MX-5 ND(2) 2.0 hebben of een nieuwer model S3. De Mazda is puur rijplezier maar zoveel nadelen ook. De S3 is een potente benzine maar hoelang gaat het nog duren eer deze fiscaal gaan afgestraft worden.
Nee, puur op praktisch en toekomstgericht aspect lijkt mij de Tesla gewoon een interessante keuze. Een hybride moet ik niet, ofwel een benzine ofwel een elektrische maar tussenin is BS. Een hybride verbruikt in de praktijk soms zelfs meer dan zijn ICE broer en de techniek is vrij complex en duur qua herstellingen. Ook nog eens het feit dat ik nog geen 10K op een jaar rijd en veelal korte afstanden vind ik elektrisch gewoon een goede keuze. Maar 't is niet omdat ik daar nu zo over denk dat ik 1 ga kopen ook, het budget is er toch niet.
 
Dat is, prachtige wagen! Deze had ook de Recaro's in dezelfde kleur van lak (Nogaro blauw).
Mods die ik toen al gedaan had waren R32 stabilisatorstangen, H&R Monotube schroefset (Bilstein dempers met H&R veren) en verstevigde motorsteunen. Plannen waren voor een turbo upgrade, FMIC, uitlaatlijn, BBS velgen,....

Edit:
LxEcKlR.jpg
Heel mooi ding! Heb je enig idee waar de wagen nu is? Heeft iemand hem al pertotal gereden of dergelijke?
 
Heel mooi ding! Heb je enig idee waar de wagen nu is? Heeft iemand hem al pertotal gereden of dergelijke?
Ondertussen is het al meer dan 10 jaar geleden maar hij is naar iemand uit de Kempen gegaan. Die kerel heeft hem nog getuned en een FMIC gestoken en af en toe circuit mee bezocht. Verder geen idee.
Dit is nog een foto van hem :
H0ea7au.jpg
 
Heb de indruk da ge ne blauwtje heb voor hatchbacks. :oi22:

(zegt degene die ne blauwe Impreza heeft)
Klopt. Ondertussen al mijn 7de hatchback ;)
Voor mij persoonlijk perfecte combinatie tussen prijs/ruimte/gebruiksgemak.
2 Blauwe, 2 zwarte, 2 grijze en 1 rode gehad.
 
Terug
Bovenaan