Ik heb onlangs een pc online gekocht zonder kabels.

Bauhaus

Well-known member
Maar nu blijkt dat er enkel een stroomkbabel, bijzit maar niks van andere kabels. Zelfs geen boekje met informatie, enkel een blaadje met uitleg van de connectoren.
Nog een geluk dat ik mijn kabels van de vorige pc heb, maar iemand die deze niet heeft moet dus alle kabels vinden !
Des te meer riducuul omdat dat er regelmatig recente kabels met connectoren wordt geproduceerd, zoals usb-c en usb 3.2 waarvoor ik geen kabels heb.
Het is toch maar een kleine moeite om de pc te voorzien van de nodige kabels.
 
Maar nu blijkt dat er enkel een stroomkbabel, bijzit maar niks van andere kabels. Zelfs geen boekje met informatie, enkel een blaadje met uitleg van de connectoren.
Nog een geluk dat ik mijn kabels van de vorige pc heb, maar iemand die deze niet heeft moet dus alle kabels vinden !
Des te meer riducuul omdat dat er regelmatig recente kabels met connectoren wordt geproduceerd, zoals usb-c en usb 3.2 waarvoor ik geen kabels heb.
Het is toch maar een kleine moeite om de pc te voorzien van de nodige kabels.
En zat er een scherm en een toetsenbord bij? En werd uw bureaustoel er ook bijgeleverd?
 
Op zich is dat echt niet abnormaal hoor..
Toen ik mijn vorige pc verkocht, was dat ook gewoon de pc + power cable.
Wat verwacht je nog meer? Ik had wel de originele dozen nog van alle onderdelen, maar de meeste mensen hoeven die toch niet, zeker niet als er toch geen garantie meer op is)
 
Er zitten nooit extra kabels bij. Het enigste dat er altijd bijzit is de powerkabel.

Dat bedrijf van waar je die PC hebt gekocht moeten toch niet hun eigen kabels gaan meegeven?! Das pas ridicuul.
 
Inderdaad, nooit kabels bij een pc. Ik vraag me af welke kabels je nog nodig hebt? Utp? En wat ga je aansluiten op met die usb-c kabels?

Bij een monitor worden wel meestal kabels voorzien.
 
bedankt TS. Eens goed lachen had ik net nodig deze morgen.
Ik wil u niet uitlachen omdat je niet thuis bent in deze materie hoor.
Niet iedereen is dan ook geïnteresseerd in “Tech”.
Maar de verontwaardiging was priceless


Een PC tower heeft opzich maar 1 kabel idd. Al de rest dat je erop aansluit heeft zijn eigen kabel of dongle eventueel als het draadloos is. Een scherm komt (meestal) wel met een HDMI of Display kabel .
Verder heb je uw internet kabel, die moet je natuurlijk zelf voorzien.
 
Zoals hierboven gezegd: enige wat je van kabels kunt verwachten is voedingskabel. Mss eventueel voor een wifi exentie. De rest van kabels komen bij de rest van de accessoires.

Welke had je anders allemaal verwacht?
 
Ik kocht mijn pc atijd bij de Aldi en denk toch dat daar altijd kabels bij zaten.
Die laatste pc nu niet van bij de Aldi, lage prijs maar het was niet veel soeps.
In elk geval vind ik het gewoon lomp dat een bedrijf dat 800 ballen vraagt niet eens de nodige bedrading levert om hem volledig functioneel te laten werken. Ik weet zelfs niet of mijn huidige kabels op die nieuwe usb's, passen. Maar julliie vinden het blijkbaar compleet normaal geen genoeg bedrading heeft om om alles te functioneren.
Maar zoals verwacht was er toch een gastje dat moest lachen, in de technologie kan je altijd wel zoiets verwachten.
En zat er een scherm en een toetsenbord bij? En werd uw bureaustoel er ook bijgeleverd?
Daarvoor bestaan er all in one pc's.
 
Ik kocht mijn pc atijd bij de Aldi en denk toch dat daar altijd kabels bij zaten.
Die laatste pc nu niet van bij de Aldi, lage prijs maar het was niet veel soeps.
In elk geval vind ik het gewoon lomp dat een bedrijf dat 800 ballen vraagt niet eens de nodige bedrading levert om hem volledig functioneel te laten werken. Ik weet zelfs niet of mijn huidige kabels op die nieuwe usb's, passen. Maar julliie vinden het blijkbaar compleet normaal geen genoeg bedrading heeft om om alles te functioneren.
Maar zoals verwacht was er toch een gastje dat moest lachen, in de technologie kan je altijd wel zoiets verwachten.

Daarvoor bestaan er all in one pc's.
Elke kabel heeft 2 uiteinden. Hoe moet de leverancier in godsnaam weten wat jij aan de andere kant gaat hangen?
 
Ik kocht mijn pc atijd bij de Aldi en denk toch dat daar altijd kabels bij zaten.
Die laatste pc nu niet van bij de Aldi, lage prijs maar het was niet veel soeps.
In elk geval vind ik het gewoon lomp dat een bedrijf dat 800 ballen vraagt niet eens de nodige bedrading levert om hem volledig functioneel te laten werken. Ik weet zelfs niet of mijn huidige kabels op die nieuwe usb's, passen. Maar julliie vinden het blijkbaar compleet normaal geen genoeg bedrading heeft om om alles te functioneren.
Maar zoals verwacht was er toch een gastje dat moest lachen, in de technologie kan je altijd wel zoiets verwachten.

Daarvoor bestaan er all in one pc's.
Nee maar serieus: welke kabels verwacht je dat er nog zouden bij zitten?

Je spreekt over USB. Bij alle apparaten die ik koop die via USB moeten worden aangesloten, zit een USB-kabel er toch gewoon bij. Eventueel zelfs met een omzetstuk. Externe DVD-lezers, externe harde schijven... Bij veel pc's tegenwoordig zijn een hele hoop USB-poorten voorzien, zowel gewone USB-A als USB-C. Uw huidige apparaten zullen toch wel op 1 daarvan passen?

Kabels voor monitors zijn bij de monitor zelf bijgeleverd.
Idem voor luidsprekers.

edit: tenzij je nog een monitor met VGA hebt en die aansluiting niet meer voorzien is op de PC. Of luidsprekers met 3.5mm aansluiting en die niet meer voorzien is op de PC.
 
Ik kocht mijn pc atijd bij de Aldi en denk toch dat daar altijd kabels bij zaten.
Die laatste pc nu niet van bij de Aldi, lage prijs maar het was niet veel soeps.
In elk geval vind ik het gewoon lomp dat een bedrijf dat 800 ballen vraagt niet eens de nodige bedrading levert om hem volledig functioneel te laten werken. Ik weet zelfs niet of mijn huidige kabels op die nieuwe usb's, passen. Maar julliie vinden het blijkbaar compleet normaal geen genoeg bedrading heeft om om alles te functioneren.
Maar zoals verwacht was er toch een gastje dat moest lachen, in de technologie kan je altijd wel zoiets verwachten.
Je zegt het zelf: 'denk' je. Je bent het zelf niet zeker.

Maar eventjes serieus: welke kabels zou men er nog moeten bijgeven?
- HDMI-kabel? Dit zit bij het scherm.
- netwerkkabel? Dit gaat bij uw router/wifi zitten.
- usb-kabel? Zal meestal bij een extra accesoire zitten zoals een USB-Hub/printer
 
Maar eventjes serieus: welke kabels zou men er nog moeten bijgeven?
- HDMI-kabel? Dit zit bij het scherm.
- netwerkkabel? Dit gaat bij uw router/wifi zitten.
- usb-kabel? Zal meestal bij een extra accesoire zitten zoals een USB-Hub/printer
Mja, fair enough.
 
Ik kocht mijn pc atijd bij de Aldi en denk toch dat daar altijd kabels bij zaten.
Die laatste pc nu niet van bij de Aldi, lage prijs maar het was niet veel soeps.
In elk geval vind ik het gewoon lomp dat een bedrijf dat 800 ballen vraagt niet eens de nodige bedrading levert om hem volledig functioneel te laten werken. Ik weet zelfs niet of mijn huidige kabels op die nieuwe usb's, passen. Maar julliie vinden het blijkbaar compleet normaal geen genoeg bedrading heeft om om alles te functioneren.
Maar zoals verwacht was er toch een gastje dat moest lachen, in de technologie kan je altijd wel zoiets verwachten.

Daarvoor bestaan er all in one pc's.
bij van die van den aldi zit ook enkel de kabels voor uw scherm en pc hoor. Ze gaan u geen pakket aan usb kabels meegeven met alle mogelijke usb varianten he. Dan gaat ge 3/4de mogen weg gooien omdat uw randapparaten niet compatibel zijn en visa versa van enkele varianten nog steeds te weinig hebben.
d6e91d51.jpg

In principe hebt ge toch gewoon uw usb-kabels van uw randapparaten nog? Dat past gewoon op uw nieuwe pc hoor. Die kant van de usb-kabels is nog altijd compatibel. USB A gaat ook op USB 3.0 passen.
 
Mja, ik zag het een beetje omgekeerd eigenlijk, doordat usb zo ingeburgerd is verwacht je bij elk toestel een usb kabel(s)
 
Mja, ik zag het een beetje omgekeerd eigenlijk, doordat usb zo ingeburgerd is verwacht je bij elk toestel een usb kabel(s)
waarom? om in 9 van de 10 gevallen in de rommellade terrecht te komen?
in deze tijd zijn zulke dingen zoiso "not done" vind ik.
er is al meer dan genoeg e-waste.

voor zover ik weet is er nooit bij eender welke all in on pc die verkocht werd een random usb kabel bij geweest.
kabels horen bij het toestel dat je aan de pc wil aansluiten.

De pc is als het ware de basis, en wat jij er op wil aansluiten is volledig aan jezelf om te bepalen.
als ik jou redenatie moet volgen dan verwacht je voor elke poort die de pc heeft een kabel moet voorzien zijn, wat een verspilling zou dat niet zijn.

en om even terug te komen op de Aldi PC, de laatste keer dat een medion of aldi pc een goed idee was of zelfs financieel interresant was 20 jaar geleden.
 
Nee maar serieus: welke kabels verwacht je dat er nog zouden bij zitten?

Je spreekt over USB. Bij alle apparaten die ik koop die via USB moeten worden aangesloten, zit een USB-kabel er toch gewoon bij. Eventueel zelfs met een omzetstuk. Externe DVD-lezers, externe harde schijven... Bij veel pc's tegenwoordig zijn een hele hoop USB-poorten voorzien, zowel gewone USB-A als USB-C. Uw huidige apparaten zullen toch wel op 1 daarvan passen?

Kabels voor monitors zijn bij de monitor zelf bijgeleverd.
Idem voor luidsprekers.

edit: tenzij je nog een monitor met VGA hebt en die aansluiting niet meer voorzien is op de PC. Of luidsprekers met 3.5mm aansluiting en die niet meer voorzien is op de PC.
Het waren eigenlijk usb kabels die ik bedoelde, juist omdat die op zoveel apparaten worden aangesloten.
waarom? om in 9 van de 10 gevallen in de rommellade terrecht te komen?
in deze tijd zijn zulke dingen zoiso "not done" vind ik.
er is al meer dan genoeg e-waste.

voor zover ik weet is er nooit bij eender welke all in on pc die verkocht werd een random usb kabel bij geweest.
kabels horen bij het toestel dat je aan de pc wil aansluiten.

De pc is als het ware de basis, en wat jij er op wil aansluiten is volledig aan jezelf om te bepalen.
als ik jou redenatie moet volgen dan verwacht je voor elke poort die de pc heeft een kabel moet voorzien zijn, wat een verspilling zou dat niet zijn.

en om even terug te komen op de Aldi PC, de laatste keer dat een medion of aldi pc een goed idee was of zelfs financieel interresant was 20 jaar geleden.
Ik heb gewoon een (omgekeerde) denkfout gemaakt: Bij usb kabels denk ik automatisch direct aan pc's en in eerste instantie denk ik dan automatisch dat een pc minstentens 4 usbkabels moet hebben: je hebt er immers 1 nodig om met je pc te kunnen kijken, je hebt er een nodig om te luisteren naar muziek & chatten, enz. , 1 voor de muis en 1 voor de keyboard. Een printer is dan weer eerder een luxe dingetje (ik gebruik die misschien 1 keer per jaar; pittig detail een hele tijd geleden stopte die met werken maar voor ik die onlangs bij het grof vuil wilde zetten zat ik plots met de gedachte om eens op hun Brother site te kijken, en toen heb ik de ganse driverbundle geinstallleerd ipv enkel de printerdriver en kijk: plots werkte hij terug, ook al zei windows 10 dat de vorige driver perfecte werkte; maar dit ter helemaal zijde. Daarnaast heb ik ook nog 6 usb kabels om mijn externe HD's op aan te sluiten, maar geen moord & brand schreeuwen No_Dice, ik verwachtte echt geen extra 6 kabels in mijn post !
Enfin, ik heb gewoon een domme denkfout gemaakt en jullie hadden gelijk. Laten we er verder een gezellige avond van maken. :)
 
Laatst bewerkt:
moord en brand? zeker niet.. ik gebruik nergens uitroeptekens of "CAPS" die zouden suggereren dat ik zou geirriteerd zijn of schreeuwen.
i was just saying, it is weird you would think like that.
het lijkt wel alsof je straight out of the 70's komt ofzo (jij noemt niet MARTY McFly bij toeval?)

Maar alle gekheid op een stokje:

om in je pc te kijken? bedoel je het scherm wss? deze sluit je aan met een hdmi of display kabel (of bij
heel oude pc's eventueel een DVi (wit) of VGA(blauw) en die zit (meestal) bij je scherm als je het koopt.
een muis en keyboard heeft zijn eigen kabel of dongle (een dongle is een usb plugje die je in de pc usb poort steekt voor de draadloze connectie)
de meeste printers werken tegenwoordig via usb (die er dan bijzit) of zelfs via wifi op je thuis netwerk (kan je dan printen via spartphone of pc als deze op je netwerk zijn aangesloten)
een externe harddrive heeft ook zijn eigen usb kabel als je deze nieuw koopt, en elk ander device dat je nieuw koopt heeft zijn eigen kabel (al dan niet usb/usb-c of andere).

mijn excuses al ik nogal sterk overkwam. ✌️
 
Terug
Bovenaan