Ik ben mijn games zo snel beu?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter KBE
  • Startdatum Startdatum
Ik ben gamen zeker niet beu, maar mijn tollerantie voor frustraties is wel serieus geslonken. Waardoor ik bepaalde genres nog amper aanraak. Zoals online shooters bvb. Omdat ik het de moeite niet meer vind om voor die paar goeie matchkes die ik kan hebben, er eerst 100 slechte te moet doorploegen.
Ook herkenbaar. Ik begin elke game op normal maar als ik teveel opnieuw moet beginnen ga ik al snel naar easy. Ik heb echt niet meer de tijd om telkens opnieuw te starten. Idem met moeilijke puzzles. Ik speel momenteel Zelda Breath of the Wild en de 4 grote puzzles (verder wil ik niet spoilen) zijn zo complex dat ik telkens een guide opzoek. Bij de eerste geraakte ik er na een uur nog niet voorbij en moest toen gefrustreerd stoppen. 😅

Ik zet elke game op casual of easy, wil voornamelijk van het verhaal genieten. Frustratie heb ik al lang achter me ge laten.

Ik ben gamen zeker niet beu, maar mijn tolerantie voor frustraties is wel serieus geslonken. Waardoor ik bepaalde genres nog amper aanraak. Zoals online shooters bvb. Omdat ik het de moeite niet meer vind om voor die paar goeie matchkes die ik kan hebben, er eerst 100 slechte te moet doorploegen.
Bij mij is dat net andersom eigenlijk. Met ouder worden ben ik minder snel gefrustreerd en relativeer ik. Echt ragen gelijk vroeger soms heb ik nimeer want lang voor ik aan dat kookpunt ben stop ik ze wijselijk mee haha

Maar idd shooters is echt een genre dat het slechtst in een mens naar boven kan halen haha, maar het mechanisme zelf blijft toch zo leuk dus ik blijf het spelen.

heb het ook wel moet ik zeggen, games vervelen me snel en sommige games leg ik al af na 5 minuten, watch dogs legion was zo eentje
na 5 min zei ik "nope", vroeger ging ik ook schijtgames wel uitspelen

wel vind ik ook dat er toch wel weinig deftige games uitkomen ...

off-topic maar hou mijzelf nog amper bezig met trophies laatste tijd, zegt mij niets meer en kost ook teveel tijd en de tijd dat ik zelf heb spendeer ik liever aan wat ik wat graag speel of doe. Nu ja ook meer contreren op de de leuke/goede games. Heb een mooi lijstje van plats als ultra-rare plats die weinigen hier gehaald hebben. Mss hier en daar nog een plat halen maar geen zin om games 2-3 keer nog uit te spelen als ik daar geen zin in heb enz. Weet ook wel dat alle trophies behalen in games amper mogelijk is combinatie van werk/andere dingen.

Hier met periodes ook vaak dat de zin snel weg is.En dat heeft deels te maken met de leeftijd (38) en vooral ook tijdsgebrek door gezin en dan vooral de jonge kindjes, hier en daar ook nog wat bezig met renoveren en andere hobbys.
Maar veel ligt ook aan de manier waarop de huidige games verschillen ten op zichte van vroeger.
Ik speel graag shooters, vroeger koos je een skin en een wapen je joinde een server en je kon aan de slag, verschil werd gemaakt op basis van skills. Nu zijn de beste wapens gelocked achter een level of achievements net zoals de mods voor diezelfde wapens, dus spelers met veel tijd hebben een groot voordeel op je.
Maar wat ik nog het meest mis in de hedendaagse shooters en bij uitbreiding eigenlijk bijna alle multiplayer games is een community en het gebrek aan een competitie element. Vroeger joinde je een clan die dan tegen elkaar clanwars speelde en je had verschillende ladders op clanbase. Dedicated servers deden ook veel, als je steeds op dezelfde speelde leerde je de ander vaste spelers zo kennen. Nu speel je elk potje tegen compleet andere spelers waardoor er geen enkele band is. Mijn eerste multiplayershooters waren indertijd moh:aa en cs die heb ik beide jarenlang dagelijks gespeeld, dat zie ik mij met de hedendaagse games niet meer doen want nu brengen ze om de zoveel maand betalende content of een nieuwe versie uit waardoor de basis versplintert of uitsterft.
Het zijn natuurlijk niet alleen shooters ook games zoals fifa zijn volledig geëvolueerd met hun FUT toestanden naar een multiplayer waarin spelers met veel tijd en/of veel geld een immens voordeel hebben op casual spelers.
Dan heb je ook nog de single player games die gewoonweg minder boeiend zijn op vlak van gameplay en verhaal, de focus ligt vooral op het grafische. Ook het feit dat de gameindustrie big bussiness geworden is met als enige hoofddoel zoveel mogelijk geld ophalen is een negatieve factor. Ze releasen hun games compleet onafgewerkt en steken content bewust weg achter betalende DLC of gamepasses.
Al deze dingen doen me met heimwee terugdenken aan vroeger en zorgen ervoor dat ik mij minder kan inleven in het gamen.

Speel je ook de klassieke games van vroeger niet meer graag? Ik speel nog vaak 16 bit games en beleef daar enorm plezier aan.
En ook de echte goeie games zoals TLOU? En ratchet and clank die er zit aan te komen. Zo games speel ik nog altijd op korte tijd uit. Maar ik game ook echt nog wel graag. Je moet ook echt wel in de mood zijn om te gamen en je tijd nemen. Niet tussen de soep en de patatten rap een spel spelen.
Ook als je samen een spel speelt verveelt het? Want bv It takes two is geweldig om samen te spelen

Ik mis de tijden dat de eerste gears of war uitkwam.
Dat spel hebben wij toen letterlijk elke dag met een vaste groep onlinevrienden gespeeld gedurende een jaar of twee.
Echt zo een plezier aan beleefd.
Weinig spellen sindsdien die dat gepresteerd hebben

Wat ik jammer vind bij online shooters vooral is dat playstation werkt met die party's.
Daardoor zit er bijna niemand random nog met een headset te spelen.

Vroeger vaak mooi teamwork gehad gewoon met vreemden. Of dan een andere eens horen ragen was ook altijd lachen.

Mijn interesse is ook echt weg. En ook dat ik me veel te hard kan opjagen in spellen dat het geen ontspanning meer is. Een spel zoals wreckfest, sportspellen of met een goeie single player kan ik me wel nog eens amuseren.

Het grootste ding is tijdsgebrek. Werken, 4x sporten per week, kinderen en de interesse is ook weg.

Vroeger kon ik zo genieten van een free roam zoals gta San andreas. De laatste gta heb ik gewoon het verhaal gespeeld en dat was het, hetzelfde met Rdr2. Op zich jammer want ze zien er echt prachtig uit.

Wat ik jammer vind bij online shooters vooral is dat playstation werkt met die party's.
Daardoor zit er bijna niemand random nog met een headset te spelen.

Vroeger vaak mooi teamwork gehad gewoon met vreemden. Of dan een andere eens horen ragen was ook altijd lachen.
Is niet alleen op PS. Ook xbox heeft die ziekte, waardoor je idd dus niemand nieuw meer leert kennen

Speel je ook de klassieke games van vroeger niet meer graag? Ik speel nog vaak 16 bit games en beleef daar enorm plezier aan.
En ook de echte goeie games zoals TLOU? En ratchet and clank die er zit aan te komen. Zo games speel ik nog altijd op korte tijd uit. Maar ik game ook echt nog wel graag. Je moet ook echt wel in de mood zijn om te gamen en je tijd nemen. Niet tussen de soep en de patatten rap een spel spelen.
Ook als je samen een spel speelt verveelt het? Want bv It takes two is geweldig om samen te spelen
Heel wat retro games speel ik niet eigelijk, buiten tetris als je dat erbij ken rekenen. Bv tomb raider is dan voor mij wel leuke game voor eens uit te spelen. Maar doe er ook wel even over, en met vrienden spelen is zo een uurtje eens spelen. Omdat we meer babbelen ipv op onze game te letten. En moet hier straight wel bij treden. Amper iemand op coms voor te gamen, vandaar is pc dan iets makkelijker. Daar kan je nog typen in meeste games. Nieuwe mensen leren kennen is via discord tegenwoordig van het spel, en dat doe ik ook zelden.

Super herkenbaar (34). 10 jaar geleden dacht ik min of meer "ik ga altijd blijven gamen", nu zou ik die uitspraak zeker niet durven herhalen. Het volume is toch zeer sterk afgenomen met de jaren en heeft niet alleen met minder vrije tijd te maken want ondanks het feit ik minder vrije tijd heb die ik voor mezelf kan/wil reserveren merk ik ook dat ik in de vrije tijd die ik wel voor mezelf heb vaak gewoon andere keuzes maak.

Ik heb altijd wel een competitiedrang gehad dus ik heb altijd het grootste deel van mijn tijd in multiplayer games doorgebracht. Ik merk wel dat reflexen met de jaren stevig afnemen... waardoor het zeer lastig is om een aantal games, voornamelijk FPS maar evengoed zaken als Fifa, nog online te spelen en er nog plezier uit te halen.

Maar misschien de grootste reden van al dat ik nog weinig game: ik heb problemen om van activiteit te veranderen. Als ik aan iets begin (niet alleen games trouwens) dan is het nadien zeer moeilijk om te stoppen om iets anders te gaan doen. Beginnen gamen, wetende dat ik anderhalf uur later echt MOET stoppen dat lukt gewoon niet. Dan zit ik al te wringen van in het begin want "ik heb niet veel tijd", en nadien ben ik dan lastig want "ik ben MOETEN stoppen". Ik zou er ergens niet van verschieten als dit zware verslavingskenmerken zijn maar bon :unsure:

@Bernie.be als ge van de Limburg zijt heb ik waarschijnlijk met u nog wel een paar keer gespeeld. Dangui en de bende iirc?

Gears en de begindagen van Xbox live waren mede door die open lobbies wel enorm leuk. Veel gelachen :p

Nu zoek ik volk via discord, beetje meer werk maar als ge mondig genoeg zijt vind ge wel veel volk.

Met The Division2 ben ik ook nog bij een clan geweest. De Clan leren kennen via streams van Youtube. en dan via discord mij kunnen aansluiten en in game comms was dan ook via discord. Wat ik wel spijtig vond, want soms gebeurde het dat er een vierde man van buiten de clan via matchmaking erbij kwam, en die was dan altijd volledig afgesloten van de communicatie.

@Bernie.be als ge van de Limburg zijt heb ik waarschijnlijk met u nog wel een paar keer gespeeld. Dangui en de bende iirc?

Gears en de begindagen van Xbox live waren mede door die open lobbies wel enorm leuk. Veel gelachen :p

Nu zoek ik volk via discord, beetje meer werk maar als ge mondig genoeg zijt vind ge wel veel volk.
Ah ja. Daar was ik bij 😀
Discord heb ik niet. Die boor heb ik gemist

Zeer herkenbaar allemaal.

Ik heb veel spellen staan die ik nog zou moeten uitspelen.

laatste tijd oriënteer ik me meer op pick up en play games , games waarbij je niet weer alles moet leren of verhalen moet herrineren die je maanden geleden hebt opgestart. potje streets of rage , een fighting game , een jachtspel , of een arpg gelijk grim dawn , gewoon opstarten en gaan . grote open wereld games krijg ik ook de laatste tijd niet meer uitgespeeld of het moet me echt meepakken De laatste uitgespeelde was ghost of tsushima . assassin's creed valhalla was goed begonnen maar opnieuw niet uitgespeeld teveel side content.

laatste tijd oriënteer ik me meer op pick up en play games , games waarbij je niet weer alles moet leren of verhalen moet herrineren die je maanden geleden hebt opgestart. potje streets of rage , een fighting game , een jachtspel , of een arpg gelijk grim dawn , gewoon opstarten en gaan . grote open wereld games krijg ik ook de laatste tijd niet meer uitgespeeld of het moet me echt meepakken De laatste uitgespeelde was ghost of tsushima . assassin's creed valhalla was goed begonnen maar opnieuw niet uitgespeeld teveel side content.
lol, ik had dat gisteren met Anno 1800. Was daar een tijd geleden aan begonnen, maar dan links laten liggen. En gisteren wou ik dat nog eens verder spelen. Ik heb eerst een half uur moeten zoeken hoe dat mijn producties nu weer in elkaar staken en hoe dat ik alles moest bedienen en instellen. :p

Terug
Bovenaan