Iets niet lusten is een luxeprobleem maar wat krijg je écht niet binnen?

Is een echte Italiaanse pizza dan geen fast food?
In termen van calorieën/voedingswaarden gaat dat toch niet veel verschillen denk ik.

Ik bekijk een pizza altijd als ongezond door de hoeveelheid kaas en weinig groenten.
Langs de andere kant hoeft fastfood niet ongezond te zijn.
Dat kan serieus verschillen van restaurant tot restaurant. Degene waar wij gaan in Merelbeke zijn de lekkerste die ik ken, grote dunne bodem en de klassieke Italiaanse varianten + enkele van hun eigen interpretaties. Qua beleg is er eigenlijk weinig ongezond aan buiten het feit dat er idd (afhankelijk van de variant) weinig groenten op liggen, kaas wordt er niet overgestrooit.
Dus qua fastfood gehalte vallen deze best goed mee.
 
Eieren nog zo iets. Ik lust dat echt doodgraag, maar soms besluipt me dan de gedachte dat ik een geklutste embryo aan het eten ben en dan begin ik te kokhalzen. En dan eet ik dus soms periodes lang geen eieren. Om vervolgens weer dagelijks omeletjes te bakken... and repeat.
En groeisappen voor baby’s van een ander ras dan?
Op zich kan je zo over alles beginnen nadenken natuurlijk.
 
Twee zaken die ik echt niet binnenkrijg:

1) Pannenkoeken
2) Orgaanvlees (en niet omwille van het vieze idee, maar ik ben echt niet voor de smaak)
 
Ik lust echt geen knolselder en ik heb zo eens van mijn ouders een week lang alleen maar een bord vol knolselder gekregen en niks anders (natuurlijk wel drank erbij he). Dat herinnner ik nog want dat was een half trauma.

1x raden of dat bord op was na een week
Neen ik ben op dat vlak heel koppig. Ik stierf van de honger maar ik at het nog altijd niet op en toen hebben mijn ouders het opgegeven. Ze hadden schrik dat ik te mager zou worden.
 
Ik zie de link niet.
Ik denk dat hij de "Amerikaanse Pizza", genre Domino's hier in België meer als junk food ziet dan een authentieke Italiaanse creatie. Nu, zoals @Li1quid zegt zal die laatste ook niet echt een evenwichtige maaltijd zijn in de meeste gevallen.

Al denk ik dat in absolute cijfers je wel meer vet, zout, suiker, koolhydraten, ... zal binnenkrijgen met zo'n overladen Amerikaans geval. Zeker suiker eigenlijk, als je naar van die zoete rommel kijkt zoals "bbq saus".

Als mensen hier zo'n BBQ chicken ding aanhalen, ga ik altijd eens kijken bij de pizzeria in de VS waar ik soms bestelde, en dat is toch nog altijd iets extremer: https://www.glassnickelpizza.com/madison-west-menus/ :smile:
 
Ik denk dat hij de "Amerikaanse Pizza", genre Domino's hier in België meer als junk food ziet dan een authentieke Italiaanse creatie. Nu, zoals @Li1quid zegt zal die laatste ook niet echt een evenwichtige maaltijd zijn in de meeste gevallen.

Al denk ik dat in absolute cijfers je wel meer vet, zout, suiker, koolhydraten, ... zal binnenkrijgen met zo'n overladen Amerikaans geval. Zeker suiker eigenlijk, als je naar van die zoete rommel kijkt zoals "bbq saus".

Als mensen hier zo'n BBQ chicken ding aanhalen, ga ik altijd eens kijken bij de pizzeria in de VS waar ik soms bestelde, en dat is toch nog altijd iets extremer: https://www.glassnickelpizza.com/madison-west-menus/ :smile:
Mijn punt was eerder dat ik vorige week pizza gemaakt heb thuis ( from scratch) waarvan er eentje toch wel in de bbq chicken categorie zou kunnen vallen. Ik kan u zeggen dat dat alles behalve "fast" food was. Om maar te zeggen dat iets fast food is omdat je het in een fast food plaats koopt, het is niet iets specifiek aan die ingrediënten
 
Ik denk dat hij de "Amerikaanse Pizza", genre Domino's hier in België meer als junk food ziet dan een authentieke Italiaanse creatie. Nu, zoals @Li1quid zegt zal die laatste ook niet echt een evenwichtige maaltijd zijn in de meeste gevallen.

Al denk ik dat in absolute cijfers je wel meer vet, zout, suiker, koolhydraten, ... zal binnenkrijgen met zo'n overladen Amerikaans geval. Zeker suiker eigenlijk, als je naar van die zoete rommel kijkt zoals "bbq saus".

Als mensen hier zo'n BBQ chicken ding aanhalen, ga ik altijd eens kijken bij de pizzeria in de VS waar ik soms bestelde, en dat is toch nog altijd iets extremer: https://www.glassnickelpizza.com/madison-west-menus/ :smile:
Screenshot_20231116-101604.png

🙈
 
Wel, als je even vergat hoeveel calorieën je ging binnenwerken was dat eigenlijk niet slecht. In een andere pizzeria in de studentenbuurt was er ook pizza met spaghetti bolognese, of wat daar moest voor doorgaan.

Ik had ook eens de "breakfast pie" pizza, dat was echt goor. Lijkt nu wat aangepast te zijn naar de "couch potato". Toen was dat dus een pizza met als toppings nog eieren, spek, tater tots (~slechte kroketten), ... Dat was dan nog bijna oneetbaar zout erbij.
 
Dat kan serieus verschillen van restaurant tot restaurant. Degene waar wij gaan in Merelbeke zijn de lekkerste die ik ken, grote dunne bodem en de klassieke Italiaanse varianten + enkele van hun eigen interpretaties. Qua beleg is er eigenlijk weinig ongezond aan buiten het feit dat er idd (afhankelijk van de variant) weinig groenten op liggen, kaas wordt er niet overgestrooit.
Dus qua fastfood gehalte vallen deze best goed mee.
Venezia of Don Pepe?
 
Voor Merelbeke en omstreken: wie graag pizza eet moet zeker eens https://pizzasanta.be/ proberen.
Vaste plaats in Melle, maar een van de trucks staat wekelijks ook in Scheldewindeke dus afhankelijk van waar je woont in Merelbeke valt het wel te doen om naar Melle of daar te rijden.

Zeer lekkere pizza.
 
Venezia of Don Pepe?
Venezia 🤤
Merelbeke represent! Geef mij maar Venezia. De boertige uitbaatster neem ik er wel bij.
Oh, die valt best wel mee hoor. Ze kan soms wel raar uit den hoek komen maar ze heeft daar meestal ook wel haar redenen voor. Tegen is is ze altijd super vriendelijk! Ik ga daar ondertussen al meer dan 20 jaar denk ik.
Voor Merelbeke en omstreken: wie graag pizza eet moet zeker eens https://pizzasanta.be/ proberen.
Vaste plaats in Melle, maar een van de trucks staat wekelijks ook in Scheldewindeke dus afhankelijk van waar je woont in Merelbeke valt het wel te doen om naar Melle of daar te rijden.

Zeer lekkere pizza.
Tot voor kort heb ik in Melle gewoond en daar gingen we ook regelmatig. Ze zijn idd vrij goed maar kunnen toch echt niet tippen aan de pizza's van Venezia!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan