Iets niet lusten is een luxeprobleem maar wat krijg je Ă©cht niet binnen?

Naast de mosselen was ik vreemd genoeg nog iets vergeten: varkenspoten en -oren. Mijn grootvader at dat al eens en mijn ma ook. Gewoon zo'n gortige hoop met veel gelatine aan en als het op was nog een half bord vol stukjes kraakbeen dat achterblijft.
Godver toch 🤢.
 
Naast de mosselen was ik vreemd genoeg nog iets vergeten: varkenspoten en -oren. Mijn grootvader at dat al eens en mijn ma ook. Gewoon zo'n gortige hoop met veel gelatine aan en als het op was nog een half bord vol stukjes kraakbeen dat achterblijft.
Godver toch 🤢.
Mijn bomma deed altijd een varkenspoot in de erwtensoep en ik mocht dat opeten. HĂ©Ă©rlijk.
 
Ik eet zo goed als alles* en kan ook van alles dat ik eet genieten.
Ik eet ook zeer traag en zeer bewust. Ik ga nooit rap rap iets binnenspelen.
Eten = leven.

Waar je mij geen plezier mee doet is ei. Tenzij in quiche of verloren brood.

* alles als in: wat hier in België standaard gegeten worden. Gekke dingen als varkenskop ga ik waarschijnlijk met minder smaak eten.

Wat ik hier vaak zie passeren: spruitjes, witloof, olijven, champignons, koolgroenten... speel ik allemaal met het grootste plezier binnen. Vroeger geen fan van rauwe tomaat, nu eet ik dat wel gewoon. In 't weekend als lunch een tomaat/mozzarella/basilicum schotel op een toast, yes please.

Ik zou niet kunnen samen zijn met een moeilijke eter denk ik. Mijn vriendin lust ook zowat alles, behalve koude sauzen (zoals @anders. )
 
Wat ik echt niet binnenkrijg: bloemkool (broccoli is dan raar genoeg geen probleem) en gekookte aardappelen en puree
Wat ik daarnaast gewoon niet lust maar wel zal opeten als het mij voorgeschoteld wordt: erwtjes&wortelen en prei
er zijn best veel groenten die ik liever gewoon rauw eet ipv gestoofd zoals dan bijvoorbeeld wortelen en witloof
 
Mijn bomma deed altijd een varkenspoot in de erwtensoep en ik mocht dat opeten. HĂ©Ă©rlijk.
Het geeft de juiste smaak aan de soep, maar om de poot op te eten was en is voor mij toch een brug te ver.
Wat ik wel graag at was een mergpijp. Allez, mijn vader kreeg dat en wij mochten als kind zo een lepeltje blubber hebben. :unsure: Als volwassene heb ik dat eigenlijk nooit meer gegeten. Vraag me af of ik het nog steeds lekker zou vinden.
 
Het geeft de juiste smaak aan de soep, maar om de poot op te eten was en is voor mij toch een brug te ver.
Wat ik wel graag at was een mergpijp. Allez, mijn vader kreeg dat en wij mochten als kind zo een lepeltje blubber hebben. :unsure: Als volwassene heb ik dat eigenlijk nooit meer gegeten. Vraag me af of ik het nog steeds lekker zou vinden.
Merg met grof zeezout op een toast. Thank me later.
 
Lust wel zo goed als alles, buiten:

Bij een boterham zal ik die nooit met boter, charcuterie, paté, smeerkaas, krabsla, etc.. opeten. Dus eigelijk helemaal niets dat mijn brood zou kunnen 'wak' maken. Er zelfs alleen aan denken laat mij kokhalzen.

Mosselen. Zelfs de geur alleen al.

Voor de rest eigelijk alles. Niet alles even graag natuurlijk.
 
Bij een boterham zal ik die nooit met boter, charcuterie, paté, smeerkaas, krabsla, etc.. opeten. Dus eigelijk helemaal niets dat mijn brood zou kunnen 'wak' maken. Er zelfs alleen aan denken laat mij kokhalzen.

En confituur, choco, speculaaspasta? Is dat ook iets dat je niet lust of valt dit niet zozeer onder wak maken?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan