quo_vadis
Well-known member
Je krijgt toch fietsvergoeding volgens beiden?Ga je met de fiets naar kantoor/station krijg je uiteraard een fietsvergoeding en kan je denk ik sinds kort zelfs een fiets leasen
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je krijgt toch fietsvergoeding volgens beiden?Ga je met de fiets naar kantoor/station krijg je uiteraard een fietsvergoeding en kan je denk ik sinds kort zelfs een fiets leasen
43 cent per kilometer?
en is dat dan enkele rit dat je krijgt, zoals in de privé, of dubbel (heen en terug) ?
soit, laat ons even er van uitgaan enkel: dat zou dan in mijn geval al 50 euro per dag zijn, dat ze zouden moeten geven, als ik naar brussel zou werken. X 20 werkdagen, 1000 euro per maand. Is wel mooi natuurlijk; maar tegelijk maak ik dan de kanttekening: als ze moeten recruiteren en ze kunnen iemand nemen die in het brusselse gewest woont, of ze moeten mij nemen die ze elke maand 1000 euro moeten dokken, dan zouden ze toch voordeliger zijn met die brusselse gewester te nemen toch?
en heb je daar een link van? want @Silence zegt dat je niets krijgt. staat ook niet vermeld in hun vacature dus vind ik het wat fishy
![]()
Vergoeding voor reiskosten | BOSA
Voor je dienstverplaatsingen gebruik je in principe het openbaar vervoer. De kosten van verplaatsingen die je maakt voor de dienst, krijg je terugbetaald. Je moet daar dan wel vooraf de toelating voor krijgen.bosa.belgium.be
Je krijgt niets als je met de auto komt.en heb je daar een link van? want @Silence zegt dat je niets krijgt. staat ook niet vermeld in hun vacature dus vind ik het wat fishy
Jij hebt het over dienst verplaatsingen, wat dus nog anders is als woon-werkverkeer volgens mij?Het is onder voorbehoud en goedkeuring van je overheidsinstantie. Aangezien ik met de trein kom kan ik hier niet meer informatie overgeven. Wat ik wel weet is dat je recht hebt op gratis parking in de buurt van tewerkstelling. Onze instantie heeft geen parking dus wij mogen ons parkeren op een bewaakte privé parking.
Als je met de trein komt kan je dit niet aanvragen en als je met de auto komt heb je geen recht op een treinabonnement.
Wow, is wel straf vind ik.Je krijgt niets als je met de auto komt.
Er zijn wel uitzonderingen als je werkplaats x aantal km van het openbaar vervoer ligt. Wat dus niet van toepassing is bij een gewoon kantoor maar bv wel mogelijk is als je bv in de haven te werk wordt gesteld (douane). Mogelijk met onregelmatige werkuren en als je snel ergens ter plaatsen moet kunnen zijn.
Ik zal eens kijken of ik daar een link voor vind.
Edit: https://bosa.belgium.be/nl/themas/w...elen/toelagen-en-vergoedingen/vergoeding-voor
Wow, is wel straf vind ik.
Dus voorbeeldje: ge werkt in de gevangenis van ieper, voor de overheid, er is een trein naar station ieper (1 uur sporen), en er is elk half uur een bus naar die gevangenis waar je nog es 20 minuten op zit. dus concreet: elke dag 2 uur enkele rit met openbaar vervoer. terwijl ge met de auto maar 1 uu ronderweg bent.
overheid betaalt niets? want er is wel OV, maar ge hebt pech dat het zo lang duurt.
Dus voorbeeldje: ge werkt in de gevangenis van ieper, voor de overheid, er is een trein naar station ieper (1 uur sporen), en er is elk half uur een bus naar die gevangenis waar je nog es 20 minuten op zit. dus concreet: elke dag 2 uur enkele rit met openbaar vervoer. terwijl ge met de auto maar 1 uu ronderweg bent.
overheid betaalt niets? want er is wel OV, maar ge hebt pech dat het zo lang duurt.
Dat klopt. Je kan een kilometervergoeding krijgen als je ergens niet met het openbaar vervoer kan geraken, dat wil zeggen dichtst bijzijnde bushalte is verder dan 2km. Maar dat is op heel weinig plaatsen van toepassing.Wow, is wel straf vind ik.

Talentvolle deskundigen (m/v/x) | Workingfor.be
werkenvoor.be
Hier iemand een paar tips voor?
- abstract redeneervermogen
-SJT-kritisch denken
-SJT-wendbaar zijn
-postbaktest
Deze zou absoluut wel mijn voorkeur hebben.
Is direct opstart op niveau B en is letterlijk in station Brussel Zuid dus qua reistijd en bereikbaarheid kan je bijna niet beter als naar Brussel moet.
Ik kijk vooral naar @peppe gezien je zelf bij de pensioendienst werkt![]()
![]()
Test Abstract Redeneervermogen | Hetru, Emmanuel | Bedrijf & Technologie | 9782918796145 | Standaard Boekhandel
Dit boek is bedoeld voor al wie zich kandidaat stelt voor het SELOR®-examen (niveau A, B, C en D) en die zich zo goed mogelijk wenst voor te bereiden op de test rond abstract redeneervermogen. Dit boek geeft u enkele cruciale tips om een maximumscore te behalen. Het omvat: - een gedetailleerde...www.standaardboekhandel.be
Postbaktest | Werkenvoor.be
werkenvoor.be
SFPD
www.sfpd.fgov.be
Hey,Talentvolle deskundigen (m/v/x) | Workingfor.be
werkenvoor.be
Hier iemand een paar tips voor?
- abstract redeneervermogen
-SJT-kritisch denken
-SJT-wendbaar zijn
-postbaktest
Deze zou absoluut wel mijn voorkeur hebben.
Is direct opstart op niveau B en is letterlijk in station Brussel Zuid dus qua reistijd en bereikbaarheid kan je bijna niet beter als naar Brussel moet.
Ik kijk vooral naar @peppe gezien je zelf bij de pensioendienst werkt![]()

Hoe word je eigenlijk vergoed als je naar , ik zeg maar wat, dendermonde moet, die iets minder goede verbinding hebt.
Stel je doet elke dag dit traject met de auto, 2 keer 100 kilometer. Wat krijg je daarvoor in ruil?
En als je het met de trein doet, krijg je enkel je trein/bus/metro abonnement vergoed? of daarboven ook nog woon werk verkeer? ik zie dat nergens staan in de vacatures hoor.
Ik heb de indruk dat ze het contract voor tuinonderhoud overal hebben opgezegd.Als ik het gebouw van financiën zie in Hasselt.. daar onderhouden ze precies niks meer ook als in Tongeren, Pelt, Genk, Lanaken etc al (bijna) gesloten
Ja natuurlijk. Maar het beïnvloedt de fysieke dienstverlening natuurlijk wel. Covid heeft er eerst op ingehakt en het wordt steeds minder en minder.
Hoe word je eigenlijk vergoed als je naar , ik zeg maar wat, dendermonde moet, die iets minder goede verbinding hebt.
Stel je doet elke dag dit traject met de auto, 2 keer 100 kilometer. Wat krijg je daarvoor in ruil?
En als je het met de trein doet, krijg je enkel je trein/bus/metro abonnement vergoed? of daarboven ook nog woon werk verkeer? ik zie dat nergens staan in de vacatures hoor.
Het verdwijnen van round-up heeft echt niet geholpen voor het onderhoud. Men moet nu veel frequenter dat onderhoud doen dan vroeger. Waar niet altijd geld voor is of de middelen er niet voor zijn.Als ik het gebouw van financiën zie in Hasselt.. daar onderhouden ze precies niks meer ook als in Tongeren, Pelt, Genk, Lanaken etc al (bijna) gesloten
Het verdwijnen van round-up heeft echt niet geholpen voor het onderhoud. Men moet nu veel frequenter dat onderhoud doen dan vroeger. Waar niet altijd geld voor is of de middelen er niet voor zijn.
Vroeger hadden veel FOD's niveau's D's en C's die dat deden. Met de focus op B's en het op pensioen gaan van die C en D's gaat men daar geen bachelors op zetten. Maar doet men dit via overheidsopdrachten en dit in het kader van het beperkte budget.
De werkingsbudgetten daar wordt jaar na jaar op bespaard. En de mensen die dat werk nog willen doen, zijn ook niet meer zo prevalent natuurlijk. Waardoor het geld er ook sneller doorgejaagd wordt.

Is niet enkel in de zin van eind jaren 80 en 90. Ik heb het onlangs nog gezien bij een verhuis dat er eigen personeel opstond om de snoeiwerken uit te voeren.In Hasselt was er wel degelijk een onderhoudscontract met een externe firma, maar dat hebben ze niet verlengd
Ik ben er afgelopen week nog geweest, in bepaalde parkeervakken kan je je wagen nog niemeer parkeren zo is het aan het verwilderen.. tis dat er al veel plaats op overschot was, en daar moet je dan iedereen ontvangen.
Wel een uithangbord dat het geld op is, van een signaal gesproken
Vroeger, in de zin van eind jaren 80 en jaren 90 deden inderdaad de ambtenaren uit het lokaal kantoor het zelf (zo begrijp ik toch uit de overleveringen van ex bazen/collega's) mja dan had je ook het beeld van "de collega's"