nog even terug komend op dat "geen woon werk verkeer" voor auto verplaatsingen.
dit is op toepassing voor ALLE ambtenaren dan?
want ik heb ook gesolliciteerd bij een gemeentehuis, enkele gemeentes/dorpen verder op, maar das 20 km van mijn thuis, en ook weer moeilijke bus verbinding. Dus ja, zou er op neerkomen dat ik een auto ga moeten kopen (20 km enkele rit vind ik net iets te ver om met fiets te doen dagelijks) + benzine uit eigen zak betalen.... ?
weet dus ook nog niet of ik die sollicitatie zal afronden. want met een gratis bus abonnement ben ik niets, zou beteken dat ik dagelijks 2,5 uur zou moeten pendelen voor 3 autobussen te nemen om er te geraken.
Werken voor de stad, provincie of gewest zijn elk hun eigen entiteit. Dus het is heel goed mogelijk dat deze andere voorwaarden hebben. Normaal gesproken zou dit altijd in de vacature zelf moeten staan bij het aanbod die ze doen.
Algemene regel die mij werd verteld is hoe hoger in de rangschikking van beleid je werkt, des te beter zijn de voorwaarden. Dus Federaal > Gewestelijk > Provinciaal > Regionaal > Stedelijk. Wil niet zeggen dat het slecht werken is bij de stad om duidelijk te zijn
20km van huis zegt eigenlijk niks. Je moet vooral kijken naar reistijd. Je kan perfect 20km rijden op 10 minuten, je kan er ook evengoed 45 minuten over doen. Benzine kost geld maar het oude gezegde is ook waar, "Tijd is geld". De waarde van jouw tijd hangt af van wat jij eraan geeft, benzine is de constante hierbij.
Als ik even snel een berekening doe:
20kmx2 x 5= 200 km per week
Tank = 40L en laten we stellen dat auto 6L/100km doet.
Enkel voor werk zou dat willen zeggen dat je 12L per week rijdt.
Laten we stellen dat je locaal blijft en we doen er nog 50km per week bij voor privé gebruik dan kom je aan 15L per week.
Betekent dat je zeker in de 3de week zou moeten tanken wat wil zeggen dat je in 1 maand op de 3 zowel in het begin van de maand als het einde van de maand zou moeten tanken.
Dit valt vrij goed mee en is ongeveer ook wat ik doe.
Als je er 45 minuten overdoet dan is dit automatisch een hogere kost dan wanneer je er 10 minuten over doet.
UPDATE:
Zonet uitnodiging gekregen voor interview Dossierbeheerder Niveau C.
Op de mail zelf staat het volgende:
Opgelet
Een goede
motivatie voor de functie en de entiteit en een
correct beeld van de functie en de context zijn eveneens belangrijk en
wegen harder door in de eindscore.
Motivatie is geen probleem maar "correct beeld" van de functie beschrijven zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken. Dit geeft mij echt een heel vaag gevoel en gezien het harder doorweegt in de eindscore wil ik dat gevoel wat wegwerken.