Huurhuis/appartement verlaten zonder waarborg

En curieus in dit geval. Het appartement is, hoe ik het begrijp, ongeverfd, opgeleverd/verhuurd. Kan er dan überhaupt geëist worden dat het (volgens een bepaalde norm) geverfd moet zijn?
 
Maar er was toch geen originele plaatsbeschrijving? Dus wie zegt dat dat kleurenverschil er niet al was?

Greny zelf :p. Een beetje eerlijkheid mag ook.
Greny meldt dat de partner ergens in 2018(?) een plaatsbeschrijving heeft getekend maar dat is midden in hun verblijf? Geldt deze beschrijving bij het verlengen van het contract dat ongewijzigd is gebleven? Deze link vermeld dat bij verlengen er geen plaatsbeschrijving nodig is? https://ondernemingsdatabank.indicator.be/uw_raadsman/verlengen_of_vernieuwen_voor_de_langblijvers_/VLTAVGAR_EU100303#:~:text=Bij een huurverlenging moet u,huurhernieuwing is dit minder duidelijk.
Als ik het goed voor heb, was dat document geantidateerd. Sowieso is dat wel ongeldig wegens niet omstandig.
 
Greny zelf :p. Een beetje eerlijkheid mag ook.

Als ik het goed voor heb, was dat document geantidateerd. Sowieso is dat wel ongeldig wegens niet omstandig.

Lol at dat eerste. Zeker, maar niet bij dit soort gevallen. Dan zou ik het spel ook gewoon meespelen.
Sleutels zijn opgestuurd en dat de huisbaas er nu maar achter zit.
 
maar da's wel iets waar ik persoonlijk vind dat hij terecht kan over vallen (moest je de verplichting hebben om te schilderen). Wit en gebroken wit zijn 2 verschillende kleuren en zelfs al zie je het maar bij een bepaalde inval, het blijft dat je het kan zien en dat het niet normaal is dat je 2 licht verschillende kleuren gebruikt.
Kunnen ze naar mijn weten enkel een opmerking over maken en that's it.
Morgen verhuizen wij ook en in de plaatsbeschrijving staat dat er 1 bepaalde muur slordig geschilderd is door de vorige huurders. Denkt ge dat ze die hebben moeten beter schilderen, nee dus. Gisteren hebben we dus in allerijl mogen gaan herschilderen (en het resultaat is nog niet perfect maar we hebben geen tijd meer dus het moet volstaan).
Enfin, ik wil maar zeggen dat ze u niet kunnen verplichten van goede schilderkunsten te hebben. Hun taak was volgens het immo bureau volbracht ook al was het niet goed gedaan.
 
Kunnen ze naar mijn weten enkel een opmerking over maken en that's it.
Morgen verhuizen wij ook en in de plaatsbeschrijving staat dat er 1 bepaalde muur slordig geschilderd is door de vorige huurders. Denkt ge dat ze die hebben moeten beter schilderen, nee dus. Gisteren hebben we dus in allerijl mogen gaan herschilderen (en het resultaat is nog niet perfect maar we hebben geen tijd meer dus het moet volstaan).
Enfin, ik wil maar zeggen dat ze u niet kunnen verplichten van goede schilderkunsten te hebben. Hun taak was volgens het immo bureau volbracht ook al was het niet goed gedaan.

Schilderen bij normale slijtage is trouwens voor de verhuurder.
Schilderwerken zijn na 9 jaar afgeschreven. Ongeacht de staat van de verfwerken, na 9 jaar is de restwaarde 0, waardoor de kosten voor de verhuurder zijn.

Zijn de schilderwerken jonger dan 9 jaar kan de verhuurder een deel van kosten van schade terugeisen rekening houden met afschrijfwaarde.

Edit: als je als huurder toch verft, moet het gebeuren volgens de regels van de kunst, indien niet kan de verhuurder de kosten voor het opnieuw te laten verven verhalen op de huurder
 
Zeker , kerel weet van geen ophouden.
Week na m'n aangetekend opsturen van de sleutels kreeg ik eentje terug.
Een hele tekst van hemzelf met zever en gezwets en een verslag van een deurwaarder.
Blijkbaar is de brave mens de dag na ons vertrek met een deurwaarder daar geweest.
Dat er in 3 kamers , 2 kleuren wit zijn gebruikt. Dat de wc's 'verzakt' waren , roestplekjes op terrastegels , enz...

Daarop heb ik een antwoord teruggestuurd dat @pardal geformuleerd had.

Zou straf zijn dat hij de ochtend nadien al die aangetekende met de sleutels had ontvangen.
Is dus wss met een eigen sleutel binnengeraakt om met de deurwaarder zijn toerke te doen.
Dus kan hij zelf vanalles hebben aangepast en gewijzigd.

Enfin , zonder twijfel to be continued ...
 
Enfin , zonder twijfel to be continued ...
I.p.v. dit euvel achter zich te laten denkt die eigenaar dus echt nog het onderste uit de kan te kunnen krijgen door extra kosten te maken met gdw's enz. Dat 'm op z'n tanden bijt en het gewoon laat herstellen gvd. Sommige mensen zijn toch echt gek...
 
I.p.v. dit euvel achter zich te laten denkt die eigenaar dus echt nog het onderste uit de kan te kunnen krijgen door extra kosten te maken met gdw's enz. Dat 'm op z'n tanden bijt en het gewoon laat herstellen gvd. Sommige mensen zijn toch echt gek...
Klinkt voor mij eerder als iemand die oprecht gelooft dat hij dat huis terug in nieuwstaat moet terugkrijgen en dus puur "om het principe" niet afgeeft en idd kosten maakt.
Mocht het puur om het geld te doen zijn, zou hij al lang een "offerte" opgemaakt hebben van de schade met een bedrag dat de huurders moeten betalen. Dat doet hij niet, hij wil gewoon dat alles hersteld wordt.
 
Klinkt voor mij eerder als iemand die oprecht gelooft dat hij dat huis terug in nieuwstaat moet terugkrijgen en dus puur "om het principe" niet afgeeft en idd kosten maakt.
Mocht het puur om het geld te doen zijn, zou hij al lang een "offerte" opgemaakt hebben van de schade met een bedrag dat de huurders moeten betalen. Dat doet hij niet, hij wil gewoon dat alles hersteld wordt.
Inderdaad, lijkt me ook. I.p.v. 300-500€ te spenderen aan een gdw + nog eens extra met een advocaat is misschien alles al opgelost met 1000€. Mocht ik zo lang zo'n goeie huurder gehad hebben (zoals OP over zichzelf insinueert) en er hier en daar normale slijtage is, zou ik daar echt niet wakker van liggen, er moeten immers 'toch' kosten gemaakt worden om het één en ander in orde te krijgen vooraleer een nieuwe huurder erin kan. Na 15 jaar kan dit eens een nieuwe keuken of een badkamer zijn... Of allebei... Who knows?

Deze verhuurder is gewoon geschoffeerd omdat OP er zo 'snel' weg ging, en hij nu geen inkomsten meer heeft en er zo snel als mogelijk een nieuwe huurder in wilt, wat nu niet kan omdat het op niks trekt door z'n eigen schuld en slechte opvolging.
In ieder geval gaat het precies niet om iemand met al teveel verhuur ervaring...
 
Even ter verduidelijking. Het enige dat stuk was (en zelfs dat niet) waren de 2 wc's.
Die zijn een 5tal cm gezakt waardoor er door de ontstane druk enkele tegels gebarsten en gebroken zijn aan de onderkant.
De wc's werken nog gewoon en om die tegels te zien moet je zelfs op je knieën gaan en onderin kijken.
Overduidelijk een constructie fout maar hij beweert dat dit was omdat er wss iemand is op gaan staan om de lamp te vervangen.
Ok dan , daar is gewoon niet mee te praten. Dat weet nu toch wel iedereen dat je dat best niet doet denk ik dan.

Het 2de dat stuk was , was het venster in het schuifraam.
Hebben we toen zelf willen oplossen maar mijnheer ging het zelf regelen. Niet dus.
Hij weet dat het z'n eigen lompe schuld is want dat heeft hij wijselijk uit z'n verslag gelaten.

Die roestvlekken , ok , die waren er. Maar wat kan ik daar nu in godsnaam aan doen ?
Dat is van terrasmeubilair en bbq's allerhande in de loop der jaren.
En dan checkte ik elk voorjaar nog of die stoppen op de poten van dat meubilair nog ok waren.
En werden die zelfs vervangen waar nodig. Ik ben nog al ne pietje precies op dat vlak.

Kleurverschil in enkele kamers.
Zal er afhankelijk van de lichtinval ook wel geweest zijn.
Ik heb op de bovenverdieping in de laatste weken nog geverfd omdat er enkele gaten in de kinderen hun kamers dichtgemaakt dienden te worden.
Ik ben in de Gamma een emmer witte verf gaan halen.
Dat dat wit niet helemaal hetzelfde wit is als datgene dat ik er 2 of 3 jaar tevoren had opgeverfd kan ik toch niet weten.

En we zijn niet snel weggegaan. 15 jaar gewoond , kinderen daar zien opgroeien , connecties gemaakt , vrienden , een leven , enz...
Mooi volgens de regels aangetekende opzeg gefixt. 3 maanden niks gehoord van de man. Tot 2 weken voor de einddatum.
Toen moest alles rap rap gaan omdat hij inzag dat er wel wat kosten gingen en er een familielid van hem in kwam zitten.
Dat familielid is trouwens op 1 augustus al in dat appartement getrokken.
Dus dat verhaal van die inkomsten gaat al niet op.

Als hij denkt dat alles in nieuwstaat moet zijn , tja , wat moet ik daar zelfs op zeggen ?
Dan kocht ik me direct ergens 5 studio's die ik verhuur om na elk vertrek van een huurder alles nieuw te eisen.

Ik hoop echt dat die kerel zo het deksel op z'n neus gaat krijgen als hij verdere stappen onderneemt.
Ik twijfel er zelfs niet aan dat ie dat gaat doen. Gewoon te zot om los te lopen zo'n volk.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is dit avontuur geëindigd?

Greny (terecht) in 'ignore' mode en op naar de vrederechter lijkt mij?

Al een update ondertussen? Ik ben benieuwd :D


Update , Tot op heden niets meer gehoord van mijne vriend. :woohoo:
Laatste wat hij me aangetekend schreef was dat hij me liet weten als al zijn offertes voor de 'reparaties' binnen waren.
Dus , tot nog toe niks. Maar hem kennende zal er wel een vervolg komen.
I'll keep y'all posted.

Begin september had hij trouwens nog 150€ aan ons moeten storten.
Blijkbaar iets wat van de Belgische staat wordt gegeven (weet niet juist wat maar is correct volgens de vriendin) aan huurders blijkbaar maar de huisbaas moet dit doorstorten.
Dat houd ik nog achter de hand moest het ooit voor een rechtbank komen.

Hoe kan ik trouwens een bericht krijgen als er in deze thread een bericht gepost wordt ?
Ergens iets in de instellingen ?
 
Hoe kan ik trouwens een bericht krijgen als er in deze thread een bericht gepost wordt ?
Ergens iets in de instellingen ?
"
1699283539109.png


rechtsboven "volg". Je moet dan ook wel in je instellingen hebben staan dat je een e-mail wil krijgen als dat nog niet zo is :)
 
Terug
Bovenaan