Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Iemand een mening over dit? https://www.trevi-axus.be/appartement-te-koop-in-willebroek/9337

En dan bedoel ik vooral de prijs... zou op 445k komen alle kosten in... En is er geen mogelijkheid tot een snellaadpaal in de ondergrondse parking... lijkt me ni zo goed voor de herverkoopwaarde. :shutup: :unsure:
Persoonlijk moet ik geen appartement hebben. Dan koop ik liever een rijhuis om eerlijk te zijn. Al zou ik het EPC wel even diepgaander bekijken.

of zou ik hier bekijken wat daar eigenlijk inzit. https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/willebroek/2830/10415374
Waarom : mijn huis stond goedkoper te koop dan een kleiner appartement in dezelfde verkaveling.

te lui om verder te zoeken.

Iemand een mening over dit? https://www.trevi-axus.be/appartement-te-koop-in-willebroek/9337

En dan bedoel ik vooral de prijs... zou op 445k komen alle kosten in... En is er geen mogelijkheid tot een snellaadpaal in de ondergrondse parking... lijkt me ni zo goed voor de herverkoopwaarde. :shutup: :unsure:

Als ik kritisch ben, geen laadpaal in de ondergrondse parking is inderdaad een nadeel en je betaalt in verhouding veel voor het terras van 65 m² tegenover een appartement van 105 m². Die tweede slaapkamer is trouwens aan de krappe kant.
En wat is die onbenoemde grote ruimte in het midden, die lijkt geen ramen te hebben, dus is dat nog eens 15 m² (donkere) berging? Lijkt me niet de meest praktische indeling en die golfplaten aan de buitenkant geven me een bunker- of loodsgevoel.

Aan de positieve kant: met zo'n groot terras en 105 m² kan je wel veel doen.

Voor Willebroek zou ik denken dat die prijs toch aan de hoge kant is (zie bv. https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/appartement/te-koop/willebroek/2830/10020476 dat 90 K€ goedkoper is, maar een fractie kleiner qua appartement maar wel maar een terras van 27 m²; met trouwens laadpaalmogelijkheden). Dus ze rekenen stevig door voor het grote terras en het feit dat je in de penthouse zit (geen idee hoe dat terras gericht is maar meer zonne-genot omdat er geen dak boven zit). Al zie je op zo'n renders natuurlijk niet wat de bouw- en afwerkingskwaliteit is...

Voor Willebroek zou ik denken dat die prijs toch aan de hoge kant is (zie bv. https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/appartement/te-koop/willebroek/2830/10020476 dat 90 K€ goedkoper is, maar een fractie kleiner qua appartement maar wel maar een terras van 27 m²; met trouwens laadpaalmogelijkheden). Dus ze rekenen stevig door voor het grote terras en het feit dat je in de penthouse zit (geen idee hoe dat terras gericht is maar meer zonne-genot omdat er geen dak boven zit). Al zie je op zo'n renders natuurlijk niet wat de bouw- en afwerkingskwaliteit is...
339k versus uw 353k is toch niet goedkoper ?

Geadverteerde prijzen bij beide zijn namelijk Excl BTW en kosten.

339k versus uw 353k is toch niet goedkoper ?

Geadverteerde prijzen bij beide zijn namelijk Excl BTW en kosten.

Oei ja, te snel gelezen op basis van die 445K die Zalenski vermeldde.

Dus dan lijkt het erop dat die prijs wel vergelijkbaar is met andere nieuwbouwappartementen in de regio. Al blijven de andere opmerkingen wel nog gelden.

En wat is die onbenoemde grote ruimte in het midden, die lijkt geen ramen te hebben, dus is dat nog eens 15 m² (donkere) berging? Lijkt me niet de meest praktische indeling en die golfplaten aan de buitenkant geven me een bunker- of loodsgevoel.

Da's de trappenhal/lift. 🙃

Da's de trappenhal/lift. 🙃

Dat lijkt me ook geen ideale plaats naar geluid toe, eigenlijk midden in het appartement, grenzend aan 1 (kleine) slaapkamer en tegenover de andere slaapkamer.

Als ik naar dat plan kijk, heb ik heel sterk de indruk dat ze de oppervlakte van die trappenhal meegerekend hebben in die 105 m². Dan wordt het ineens wel een stuk duurder voor een werkelijke bewoonbare oppervlakte van ~90 m². Immokantoren en te grote oppervlaktes berekenen, dat is precies ook een klassieker...

T huis van m'n vriendin staat nu 1 week online en k heb al 14 bezoekers. :)
K ben van plan om iedereen die langskomt een blad mee te geven voor een bod. M'n vriendin zou dit niet doen. Ik wel, wil graag als iemand een bod doet, me een ondertekend blad van zijn/haar bod me doormailt.
De papieren van epc, bodemattest,.. kunnen ze bekijken als ze het huis bekijken en geef ik niet.

Zouden jullie een blad meegeven voor een bod of niet?

K ben van plan om iedereen die langskomt een blad mee te geven voor een bod. M'n vriendin zou dit niet doen. Ik wel, wil graag als iemand een bod doet, me een ondertekend blad van zijn/haar bod me doormailt.
De papieren van epc, bodemattest,.. kunnen ze bekijken als ze het huis bekijken en geef ik niet.

Nee want een mail is even bindend

Hoe zit dat eigenlijk als je een nieuw huis koopt.

Wij hebben dus een huis, waarvoor we nu 6 jaar aan het afbetalen zijn... Dat wil zeggen dat er nog niet veel kapitaal is afbetaald.

We hebben een lening voor +/- 260k lopen. Stel dat ons huis nu 300k waard is.
Volgens de app in Belfius moet er nog 200k afbetaald worden.
Dus dan zou dat willen zeggen dat we netto overblijven met 100k op onze rekening ?
Of werkt dat zo niet? Want de app spreekt over "openstaand kapitaal", tellen de interesten daar mss niet bij.

edit: amai ja net even uitgeteld, zo misleidend zeg in die app... Een mens denkt dat hij nog maar 200k moet afbetalen, maar dat is puur het kapitaal... Die intresten staan daar niet bij... In plaats dat ze eens het totale bedrag van je afbetaling tonen zeg.

Daar zit nog een kleine 38k intresten op.

Dus dan blijven we in principe met een verkoopprijs van 300k over met 60k op de rekening.
Nu dit is hier een relatief groot huis die een totaalrenovatie gehad heeft, ik denk niet dat er nog veel voor minder dan 350k over de toonbank gaat.

Wordt er dan voor het nieuwe huis een nieuwe lening opgestart of kan je je huidige lening behouden?
Die lening van 6 jaar terug was natuurlijk veel gunstiger dan nu, ik geloof dat wij aan 1,4% hebben geleend.

Hoe gaat dat juist in zijn werk, kan je een bod gaan doen op een ander huis nog voor je eigen huis verkocht is? Dat is toch allemaal vrij riskant?

Laatst bewerkt:

Bij ons waren ze bijna elkaar zijn kop aan het inkloppen om een bod te doen. De kopers zijn even needy als de verkoper. Zo'n blaadje zal niks veranderen. Gewoon zo snel mogelijk een echte compromis laten tekenen.

Terug
Bovenaan