Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Als je een huis wilt kopen en verbouwen, waar kan je dan zien wat het maximalanis dat je mag verbouwen? Is dat gewoon naar het omgevingsloket gaan luisteren?

Ook al gezien dat er een deel natuurgebied is en een deel agrarisch gebied van het deel tuin dat we op het oog hebben. Moet ook nog eens uitzoeken wat daar exact wel en niet mag

dat ze daar 565k durven voor vragen :eek2:
Dat lijkt op zo een Amerikaans huis dat bij de doortocht van een zware storm herleid wordt tot de inhoud van de container houtafval op het containerpark. Misschien kan je dat ook gewoon op een oplegger zetten en verplaatsen naar een andere locatie.

• Onderschat de gemiddelde leeftijd in Scherpenheuvel en deelgemeenten niet. Iedereen is heel oud, en heel blank. Relatief weinig te beleven voor jeugd
Vandaag aldus daar een huis kopen. Nog maximaal 20 jaar wachten / geduld uitoefenen en 95% in Scherpenheuvel is .. overleden. Problem solved! :bow:

Ik ben op zoek naar een nieuwe woning in Brugge. Ietsje ruimer dan wat we nu hebben. Maar die prijzen zijn hier echt :wallbash:

...

OK, je betaalt voor de grond en de ligging, maar dit is toch echt ridicuul.

Het is er inderdaad over, maar ik vermoed dat het wel tegen de 500 K zal opbrengen. Prijzen in Assebroek, St-Kruis e.d. zijn belachelijk hoog, zeker voor open bebouwingen uit de jaren '80 vraagt iedereen tegenwoordig precies zo'n bedragen.

Deze staat te koop vlak bij mij, hadden we zelf niks gekocht vorig jaar (waar we nog aan het verbouwen zijn) we hadden hier zeker op geboden.

Lijkt op het eerst zicht redelijk prijzig, maar heeft wel een fantastisch uitzicht over de velden, is echt een topligging in onze gemeente. Ziet er ook goed onderhouden uit, maar om het (vnl energetisch) naar de huidige normen te brengen ga je wel wat moeten investeren natuurlijk.

Maar ik ben er vrij zeker van dat het voor deze prijs zal gaan.

Deze staat te koop vlak bij mij, hadden we zelf niks gekocht vorig jaar (waar we nog aan het verbouwen zijn) we hadden hier zeker op geboden.

Lijkt op het eerst zicht redelijk prijzig, maar heeft wel een fantastisch uitzicht over de velden, is echt een topligging in onze gemeente. Ziet er ook goed onderhouden uit, maar om het (vnl energetisch) naar de huidige normen te brengen ga je wel wat moeten investeren natuurlijk.

Dergelijk zicht op de velden is (naar mijn mening) inderdaad heerlijk en een echte meerwaarde. Ik woon nu net hetzelfde, geen kat te zien vanuit de keuken/living, enkel maar velden.

Heeft er eigenlijk iemand ervaring met het kopen/beheren van dergelijke velden?
De boer die de velden achter me bezit nadert zijn pensioen en is aan het afbouwen. Afhankelijk van de moment en de prijs zou ik er niet vies van zijn om het te kopen. Daarna kan ik het eventueel weer verpachten of wat dan ook, maar dan ben ik tenminste eigenaar en beslis ik zelf wat er de komende jaren wel/niet met gebeurt.
Die velden zijn dan wel ‘waardevol agrarisch gebied’ maarja, ik zou hier nog graag 50j wonen en tegenwoordig vertrouw ik niemand meer :unsure:

Dergelijk zicht op de velden is (naar mijn mening) inderdaad heerlijk en een echte meerwaarde. Ik woon nu net hetzelfde, geen kat te zien vanuit de keuken/living, enkel maar velden.

Heeft er eigenlijk iemand ervaring met het kopen/beheren van dergelijke velden?
De boer die de velden achter me bezit nadert zijn pensioen en is aan het afbouwen. Afhankelijk van de moment en de prijs zou ik er niet vies van zijn om het te kopen. Daarna kan ik het eventueel weer verpachten of wat dan ook, maar dan ben ik tenminste eigenaar en beslis ik zelf wat er de komende jaren wel/niet met gebeurt.
Die velden zijn dan wel ‘waardevol agrarisch gebied’ maarja, ik zou hier nog graag 50j wonen en tegenwoordig vertrouw ik niemand meer :unsure:
Wij waren ook echt wel daarnaar op zoek. De woning die we nu aan het verbouwen zijn is nog beter dan dit, is gewoon omgeven door velden, aan het eind van een klein doodlopend straatje. In dat straatje staan nog 2 huizen voor dat van ons, maar onze oprit is ook nog eens 75m lang van aan het einde van de straat en langs die zijde hebben we een tuin van 3000m, dus die 2 woningen hebben we ook helemaal geen last van.

En aan de andere kant hebben we een stuk bos van 5000m² met daarrond dus de velden, imo gaan zo eigendommen echt onbetaalbaar worden binnen dit en 10 jaar, en wij hebben hier echt nog wel een slag geslagen.

Wij waren ook echt wel daarnaar op zoek. De woning die we nu aan het verbouwen zijn is nog beter dan dit, is gewoon omgeven door velden, aan het eind van een klein doodlopend straatje. In dat straatje staan nog 2 huizen voor dat van ons, maar onze oprit is ook nog eens 75m lang van aan het einde van de straat en langs die zijde hebben we een tuin van 3000m, dus die 2 woningen hebben we ook helemaal geen last van.

En aan de andere kant hebben we een stuk bos van 5000m² met daarrond dus de velden, imo gaan zo eigendommen echt onbetaalbaar worden binnen dit en 10 jaar, en wij hebben hier echt nog wel een slag geslagen.

Mogen we weten hoeveel je daar in eerste instantie hebt voor betaald? :p

Ik vermoed dat er overboden gaat worden, alle bezoekmomenten zijn volzet.

Voilà se, net voor 3 huizen een bezoekmoment aangevraagd!
Allemaal 50.000 euro te duur in mijn ogen maar ik vrees dat de markt er anders over denkt 🙈

Bod gedaan op een huis. En zo goed als aanvaard.
wel wat onder de tafel geboden.
nu nog onze 2 huizen verkopen
Op hoeveel % staat de rente momenteel?
Vorige jaar heb ik 1,28% gekregen

Terug
Bovenaan