Spannend! Dat zijn eigenlijk de goeie, de huizen die je spontaan tegenkomt en meteen het juiste gevoel bij hebt.
Wij hadden dat twee maanden terug ook - 's ochtends opstaan en een melding gekregen van een nieuwe verkoop waarbij ik als eerste huis in jaren zoiets had van ja, dat is het, ook al waren we niet op zoek. Dag erna meteen gaan kijken, prijs besproken, en tegen 's avonds telefoon dat het was verkocht voor minstens 175k meer dan wat wij wouden geven![]()
Dat gaat hier niet het geval zijn, we spreken over Limburg eh. 520k voor een HOB op 4,2are is stevig en daarvoor zou ik het wss niet kopen. Er zijn pluspunten voor ons, de ruimte binnen en de ligging bvb, er zijn ook wel nadelen.
- Zuil in de living waar de 2 ramen een hoek (naar binnen) vormen, maar de zuil staat 10cm van deze hoek af en zie je dus apart staan. Ziet er raar uit op de foto's, geen idee of dat common practice is
- 2de zuil door het keukeneiland, stoort me wel niet
- Geen omheining langst straatkant
- Geen bergruimte buiten voor fietsen en tuingerief.
- Zie niet direct een mogelijkheid om van de technische ruimte een 5G6 + 2 x UTP naar buiten te trekken voor een laadstation, mag hopen dat je dat in 2020 wel voorziet, ik heb dat in 2016 al gedaan...
Voor de rest heeft het ook voordelen:
- ligging voor ons persoonlijk, genoeg volk dat er niet wilt wonen wss
- energiezuinig
- mooie stijl
- 4 slaapkamers + berging + badkamer boven
- Bureel, gastentoilet, ruime berging met extra douche en badkamermeubel (geeft mogelijkheid om op uw oude dag daar te blijven wonen).
- vloerverwarming (is een must)
- Zonnepanelen
Het is dus wat gemengd, het ziet er fantastisch uit, maar moet vooral die zuilen eens in het echt kunnen bekijken (maandag gaan we) en er moet vlot een kabel naar de oprit vooraan of achteraan gelegd kunnen worden. Maar de technische ruimte staat verkeerd, dus als er geen buis ligt gaat dat moeilijk zijn.
Wil ook gewoon weten of nu een huis kopen kan, of dat we beter eerst nog wat bijsparen in de komende 2 jaar (en dat gaat hard gaan, aangezien we maar 1150 euro vaste kosten hebben (hypotheek, energie, water, telenet).
We zien dus wel, wil mooi en comfortabel wonen, maar niet 20 jaar lang bokes met choco eten daarvoor. Het moet dus allemaal vlot haalbaar zijn.
Laatst bewerkt:

.