Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Daarnet mail gehad dat een pand waarvoor ik 'te laat' was terug op de markt komt wegens kredietweigering. Bouwjaar 1948. Vraag ik naar het asbestattest: "ja dat is er nog niet". Right.... 🤷‍♂️ :crazy: 🟥

Er zijn wellicht enkele woningen die je inderdaad beter afsmijt en niet probeert te verbouwen tot een BEN woning of passief huis.
Maar een A label is vaak prima te realiseren.

Ik had als gescheiden man met twee kinderen heb/had zeker niet de mogelijkheid om 400€ per maand te sparen.
En toch heb ik enkele jaren geleden een appartement gekocht met een F label en deze heeft nu een B label. Het is mogelijk door nu nog een een investering van denk ik een 40K te doen om ze naar een A of A+ op te krikken.
Ik wil gewoonzeggen. Het is niet altijd hopeloos, veel is afhankelijk van het pand, je eigen handigheid en wat je wil op offeren.
Een dak vernieuwen is ongeveer één van de belangrijkste dingen om het label gunstiger te krijgen en dat is 'relatief' betaalbaar als het een hellend dak is en er geen structurele werken gedaan hoeven worden en als je er dan meteen zonnepanelen op smijt (welke tegenwoordig spotgoedkoop zijn).....

Anders gezegd; er is veel mogelijk, maar je moet wel wat chance hebben, veel zelf doen en een poos met zeer weinig luxe kunnen leven (geen vakanties, geen fancy merkkleding, geen nieuwe smartphone elk jaar etc.) Ook moeten mensen leren dat je geen inrichting zoals in de boekjes/instagram nodig hebt om comfortabel te leven.

(mijn appartement staat te koop trouwens, voor de geïntresseerden ;) )

Respect, maar je geeft ook al aan dat het afhangt van een dosis geluk, zelf kunnen doen, etc.
Je spreekt over 40 K€ bovenop wat je al geïnvesteerd hebt om een B te halen, met minder dan €400 per maand sparen is dat ook weer 10 jaar erbij.

...

Lijkt mij desondanks hetgeen men op termijn wil met de renovatieverplichting.
En ik kan het mij namelijk onmogelijk inbeelden dat men in 2045 de woningen die D, C en B zijn ook niet richting A wilt duwen... dus iemand zal die kost op dat oude patrimonium dan ook ooit moeten slikken.
Dan lijkt het mij een goed idee te zijn om in aanloop van de volgende 25 jaar dit ook al te verplichten voor de erfenissen en daarmee al een voorsprong te nemen voordat men mensen nu 10 - 40k ziet uitgeven om E of F naar een label D/C om te vormen. Waarna binnen dit en 25 jaar de volgende generatie die D,C en B woningen mogen aankopen aan geïnflateerde prijzen om dan de volledige kost van de verplichte renovatie daarna te mogen slikken.
De starters gaan dat ook niet kunnen gaan betalen hoor. Maar iemand gaat het wel ooit moeten doen. Dan lijkt het mij juist een goed idee dat de overheid intervenieert ook al zorgt dat dan voor een devaluatie van de waarde van de woning door die regels. MAAR op lange termijn gaat men dat wel moeten doen.

Ik denk dat het eerder zoiets zal worden als met elektrische wagens nu: een minderheid die het kan betalen, betaalt extra om aan alle normen te voldoen. Maar intussen blijft een meerderheid nog heel ver van de norm af. Net zoals er nu nog huizen zijn met enkel glas, nul isolatie onder het dak, etc. wat al 40 (of 50?) jaar niet meer van deze tijd is.

Om van E/F naar bv. D te gaan, dat zie ik voor veel mensen nog financieel draaglijk en daar heb je als eigenaar (in de zin van "niet als verhuurder") nog een degelijke terugverdientijd op. Grotere stappen worden exponentieel lastig.

Ik heb een paar jaar terug bv. eens gekeken om bij mij (EPC B) het hoogrendementsglas te vervangen door iets recenter, de dakisolatie door iets beter. Allemaal 20-30 jaar of langer terugverdientijd en ik weet niet of ik met die 2 maatregelen zelfs een A label zou halen - niet dat ik het daarvoor bekeek.

Op zich mooi huis maar als je de toestellen in de keuken ziet weet je wel dat de voorzieningen basic zijn, dat doet een mens twijfelen aan de andere materialen. En laminaat in de badkamer?
je hebt vocht bestendig laminaat. Het kan ook klickvinyl oid zijn, dat is zeker bestand tegen water.
Ze zeggen <60, maar zolang er geen echt rapport is, zou ik er vanuitgaan dat de waarde wat te optimistisch is. Energie verslaggeving is enorm verstreng met betrekking to het kunnen bewijzen van zaken.

maar ik zou er toch niet graag wonen ben ik bang.
He is een redelijk drukke baan, maar: dat is daar max 50. Er staat op dat kruispunt een snelheidsroodlicht (wat door sommige chauffeurs ook gewoon straal genegeerd wordt). Leuke streek wel :coolbrows:.
Gek, ik rij daar iedere week voorbij maar dit was me nog niet eens opgevallen. Het zal niet helpen dat dat net de dip is in hoogte en ik dan tegen de 30 op mijn fietske er voorbij sjees. Niet dat het nat gebied is ofzo, de straat ligt gewoon zo.

Let wel dat je de meubels er niet bij krijgt waarschijnlijk 😅. De twee krukken in de keuken lijken me optimistisch, er is geen deftige plek om je benen kwijt te kunnen en ligt smak in het midden van het tweede pad naar de koelkast.
Daar is precies wel wat goed geld in gestoken, maar uiteindelijk is de locatie niet top (relatief drukke baan, dicht tegen straat gebouwd, klein perceel).
Er hangen ook nog radiatoren wat impliceert verwarming op hoge temperatuur en dus zit je met een warmtepomp in de toekomst waarschijnlijk wat gekloot. Het is moeilijk te zien op de foto's, maar het lijkt ventilatie systeem C (enkel afzuiging te zien in de keuken, maar de foto's kunnen net zo getrokken zijn natuurlijk).

Om van E/F naar bv. D te gaan, dat zie ik voor veel mensen nog financieel draaglijk en daar heb je als eigenaar (in de zin van "niet als verhuurder") nog een degelijke terugverdientijd op. Grotere stappen worden exponentieel lastig.

Ik heb een paar jaar terug bv. eens gekeken om bij mij (EPC B) het hoogrendementsglas te vervangen door iets recenter, de dakisolatie door iets beter. Allemaal 20-30 jaar of langer terugverdientijd en ik weet niet of ik met die 2 maatregelen zelfs een A label zou halen - niet dat ik het daarvoor bekeek.

Maar dezelfde redenering die nu geldt, met name dat die woning intrekbaar is, geldt dan ook hé. Het enigste verschil is dat je er dan geld hebt tegenaan gegooid om iets naar D,C,B te brengen wat je later weer mag gaan uitbreken. Om dan nog veel meer geld te mogen gaan uitgeven. Dus eigenlijk uw probleem heeft de volgende generatie dan... maar zij hebben waarschijnlijk dan geen keuze meer en zullen het dan wel moeten doen.
Waarbij hopelijk de devaluatie dan zit bij de persoon waarvan ze de woning kopen ipv dat zij die bittere pil van enkele 100k mogen gaan slikken.
Maar zeker durf ik daar niet van te zijn :(.
Jullie mening over dit huis en de prijs? Grondige renovatie, of eerder opsmuk?
@Renegadexxripxx :p
Ik kan er niet zo zeer veel over zeggen :

1) ze spreken aan 1 kant over EPB in aanvraag, en daarnaast in EPC <60. Ik zou dat documentje dieper nagaan om te zien van wat ze er eigenlijk effectief mee gedaan hebben. Dat gaat echt zeggen hoe goed die energetische renovatie gebeurd is. Foto's zijn hierin nietszeggend.

2) Vooral aandacht geven aan isolatie in muren, dak, maar zeker ook vloeren en kelders/plafonds/zolders, etc... welk ventilatiesysteem (mijn voorkeur is D als je een renovatieprojectje doet)... zodanig dat ze zich er niet hebben vanaf gemaakt met het opspuiten van de spouw (welke vibe ik wel een beetje krijg) en dan een wit verflaagje aan de buitenzijde (ik ben ook al geen grote voorstander van geverfde gevels... zeker niet wit... of je moet graag verven). Zie ook naar de schouwsteen aan de rechterzijde en het feit dat het niet lijkt alsof daar nog een stuk isolatie van 12cm of zo is tegen gekomen.

3) de negatieve opmerking die ik vooreerst al zou geven is het feit dat ze nog met radiatoren zitten. Dus in welke mate het toekomstbestendig is voor lage temperatuursoplossing laat ik in het midden. Op het eerste zicht, met de huidige technieken, lijkt het mij niet super interessant om ooit warmtepomp gekoppeld te worden. En als je daarvoor dan ooit de vloer gaat moeten uitbreken om dat mogelijk te maken... niet ideaal.

4) ik krijg een hevige vibe van laminaat of vinyl. Mijn eerste vrees samen met 3 doet mij het vrezen dat er niet echt moeite genomen is geweest om de vloer uit te breken om de leidingen, voorzieningen ook even te vernieuwen. En dat men gewoon op de vorige vloer laminaat geplakt heeft. Al is dat niet strikt kritisch. Maar dan noem ik het geen totaalrenovatie en ben ik ook niet echt geneigd om de nieuwbouwprijs te hanteren. Dat noem ik cutting corners.

5) Ik zou ook even nagaan hoe het zit met een regenwater circuit. Regenwater ton van 10 - 15k l ? Leidingen voorzien? Mijn dikke toen doet mij denken neen, rekening houdende met 4. Maar ik kan er langs zitten.

6) verifiëren of er voor u voldoende leidingwater-, regenwaterpunten en daarnaast stopcontacten en datastopcontacten zijn (vb locatie van de bureau, slaapkamer, berging,... en dit in relatie tot hoe je de woning dan zou inrichten). Zelfde voor locatie van de lichtpunten en schakelaars - aangezien je het daarmee nu moet gaan doen. Daar ga je nu geen breekwerken meer voor uitvoeren met een woning in deze staat. In veel gevallen zijn hier wel wat dingen waarrond je kan werken. (vb wifi voorzien, multiprise,...). Daarnaast de keuring even nakijken dat ze effectief goedgekeurd is, maar ik verwacht van wel. De frontjes die op de stopcontacten, allez ik zag de lichtpunten, staan lijken de projectfrontjes (ergo goedkoopste van het goedkoopste - ik heb ze bij mij ook steken). Goed genoeg voor mij, maar dan is het niet het hogere gamma.

7) Nachecken wat ze voor die ramen hebben gedaan. Ik zie namelijk zwart aan de buitenzijde en wit (doet mij denken aan PVC, maar kan ook gewoon geverfd zijn...) aan de binnenzijde. Is niet kritisch, maar toch even dubbelchecken - vond het een beetje raar.

8) Geen voorzieningen getroffen voor Airco's, lijkt het. Met al die ramen, en afhankelijk van de oriëntatie, en indien de woning effectief nieuwbouwwaardig geïsoleerd is, ga je afzien in de zomers. Niet kritisch, wel zonde.

9) keuken zelf lijkt mij niet praktisch. Al kan je mogelijks een grote frigo (ik heb een french door gezet) nog wel ergens anders zetten. In mijn ogen zou een U vorm keuken een grotere waarde gehad hebben dan dat keukeneiland. Maar is ook weer niet kritisch. En een voorkeur.

10) Een plannetje van de indeling bij in de foto's had mij ook wat beter de verbinding tussen het voorste stuk en dat achterste stuk kunnen inschatten. Nu doet mij dat vooral denken aan enorm groot ruimteverlies voor een brede lange gang (4 ramen :() waar je voor de rest niet veel mee bent.

11) Gebruik van hout voor een stuk aan de buitenbovenkant : niet mijn ding. Dat lijkt mooi nu... meestal wordt dat fugly na 3 - 5 jaar.

12) geen kelder lijkt het mij. Wat ik toch een gemis noem. Maar je kan niet verwachten dat ze dat even gaan uitgraven als dat er vroeger niet was natuurlijk.

13) ik zou eens goed gaan kijken naar de kamers, hoe die ingedeeld zijn. En of er effectief een deur is naar de slaapkamer waar je langs dat bureau passeert (volgens mij is dat dat stuk hout dat afgeklopt is aan de buitenzijde met planken). Open dressing, ok waarom niet. voor een slaapkamer... mmhh...

14) asbestattest verifiëren

Kortom, voor mensen die iets instapklaars zoeken is dat een piste. Persoonlijk zou ik echter iets anders kiezen als ik de keuze heb. Al heb ik snel gekeken naar de alternatieven hier, en zoveel beter is er nu ook weer niet ter beschikking. Maar mijn buikgevoel zegt nope, move on. Al kan mijn buikgevoel verkeerd zijn. Zoals al gezegd, foto's kunnen iets helemaal anders doen uitzien dan het er in de realiteit uitziet waardoor het uiteindelijk toch interessant zou zijn. Mogelijks dat had de renovatie anders opgevat geweest dat ik had gezegd doen doen doen. Maar voor mij komt het wat raar over in zijn geheel.

Ik persoonlijk zou voorlopig eerder ofwel iets in deze trend kiezen : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wichelen/9260/10367951, ofwel iets in deze trend (maar aan een lagere prijs) of als ik een projectje aankon : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wichelen/9260/10263944 indien je het op de kop kon tikken voor 230 - 250k€ en dan 150 - 200k kon vrijmaken om dat te renoveren, desnoods in stukken. Maar als je de alternatieven bekijkt heeft het wel iets ja.

Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk zou voorlopig eerder ofwel iets in deze trend kiezen : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wichelen/9260/10367951, ofwel iets in deze trend (maar aan een lagere prijs) of als ik een projectje aankon : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wichelen/9260/10263944 indien je het op de kop kon tikken voor 230 - 250k€ en dan 150 - 200k kon vrijmaken om dat te renoveren, desnoods in stukken. Maar als je de alternatieven bekijkt heeft het wel iets ja.

Djeezes christ, dat eerste hoort zo thuis in Ugly Belgian House , die schuine zijgevel :laugh:! Wel fan van dat tweede, maar dan zit ge inderdaad in een andere prijscategorie.

https://www.sarens-vastgoed.be/nl/te-koop/186/huis-te-wolvertem

Heeft er iemand een mening of het voor een woning als deze (uberhaupt) de moeite is om (aan) een volledige energetische renovatie te beginnen? Is op 50 meter van mijn ouderlijke woonst... Volgens de makelaar blijkbaar redelijk wat interesse (persoonlijke kennis dus geen verkoopspraat); wat ik wel straf vind voor die prijs...
Ik vind het veel geld. Maar dit is het referentiepunt: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wolvertem/1861/9849486

Als je dan ook die woning voor 300-320k kan kopen, en er 200k renovatie tegengooit samen met de premies die je kan vastkrijgen, ga je betere kwaliteit hebben dan die nieuwbouw.

Maar mijn eerste reactie was nope, Belachelijke vraagprijs.
Maar na verificatie is dat niet de enigste met een belachelijke prijs : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wolvertem/1861/10356790

En zelfs als je het vergelijkt met deze : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/meise/1861/10398056 is de structuur van die woning van uw kennis gewoon beter om er iets deftig van te maken. Namelijk niet te veel hoekjes of kantjes, en relatief eenvoudig om te strippen tot op het bot en iets nieuws van structuur uit te rollen, wat bij andere zoals deze hier vlak boven mogelijks toch wat anders kan zijn. En zeer zeker minder sociale woningbouw schreeuwt zoals tegenwoordig ook wel de nieuwbouwen een beetje een handje van weg hebben.

Maar ik blijf het een bom geld vinden om er dan een totaalproject van te maken.
Maar zal niet de eerste zijn die dit koopt met de intentie om gewoon wat isolatie erin te gooien op het dak en de spouw, met daarnaast wat kleine esthetische aanpassingen en voila ze wonen in een woning van 450k (waarop men mogelijks nog een 20 - 40k premies op trekt)

Djeezes christ, dat eerste hoort zo thuis in Ugly Belgian House , die schuine zijgevel :laugh:! Wel fan van dat tweede, maar dan zit ge inderdaad in een andere prijscategorie.
Bij dat tweede, zelfs al zou het 250-260k zijn. Dan zou je met de premies er mijn inzicht wel iets mooiers van kunnen maken dan wat je gedaan krijgt met de nieuwbouw. Als je het dan echter DEFTIG en correct doet, dus een goede aanpak en volledige renovatie, dan ga je beter afzijn dan in dat alternatief. Maar je gaat mijn inzicht wel die 200k nodig gaan hebben om het volledig pico bello te krijgen. DENK ik. Al lijkt die woning mij wel toe te laten om aan de interne esthetica voorlopig niet te veel te veranderen, vooral te focussen op de buitenschil, ventilatie D, goed nakijken van het dak en zonnepanelen. Waardoor je een beter energetisch resultaat gaat kunnen krijgen dan in die verbouwde woning. En dat je in mijn inzicht ook nog wel minstens 10 - 15 jaar gaat kunnen leven in hoe het er nu voor de rest uitziet (dat heeft namelijk ook nog zijn charmes). Die keuken zag er namelijk ook nog wel redelijk goed uit in mijn ogen. Niet modern keukeneiland type maar perfect bruikbaar.

En ja die eerste is nu ook niet moeders mooiste. Maar bon, ik kijk dan eerder iets meer naar het feit dat je met die oppervlakte wel iets kan doen. Dat je een deftige tuin hebt waarmee je ook nog iets kan doen, en waar je een carport mijn inzicht aan de zijkant kan zetten (garage gaat volgens mij niet mogen) waar je dus eventueel ook uw auto kan stallen ter voorbereiding van de toekomst met elektrische voertuigen ;). En dat lijkt mij potentieel mogelijk, en beter dan de versie van de linkerzijde (die waarschijnlijk al verkocht is). En potentieel voor een goedkopere prijs.
Maar je moet met die rare vorm dan kunnen leven ja ;).

Jullie mening over dit huis en de prijs? Grondige renovatie, of eerder opsmuk?
Opsmuk! Een typisch projectje waar men een krot er als een duurzame renovatie doet uitzien.

Zie ook naar de schouwsteen aan de rechterzijde en het feit dat het niet lijkt alsof daar nog een stuk isolatie van 12cm of zo is tegen gekomen.
Google StreetView zet ze hier al snel in hun hemd. Let ook op die typische muurankers die ze doodleuk meegeschilderd hebben. Dat zegt al genoeg.

10) Een plannetje van de indeling bij in de foto's had mij ook wat beter de verbinding tussen het voorste stuk en dat achterste stuk kunnen inschatten. Nu doet mij dat vooral denken aan enorm groot ruimteverlies voor een brede lange gang (4 ramen :() waar je voor de rest niet veel mee bent.
Tja, ze hebben de bestaande constructies gewoon in een fris jasje gestoken. De voordeur hebben ze dichtgemetseld, alsook een raam op de zijgevel. Het is me een raadsel waarom ze die mini raampjes in de bad- en slaapkamer ook niet dichtgemetseld hebben, kwestie van daar wat privacy te hebben. Men heeft die immers overbodig gemaakt door dakramen te plaatsen.

Probeer ook maar eens een ventilatiesysteem uit te werken in die lange gang naar de achterbouw. No way dat daar een systeem D gerealiseerd is. De dakramen komen handig van pas als ventilatieaanvoer.

De keuken lijkt trouwens uit Ikea te komen. Op zich niets mis mee, maar wel in een huisje (!) van 400K imo. Die 2 ovens hebben bijvoorbeeld samen nog geen 700 euro gekost, en is dus de goedkoopste brol (let op sprekende gelijkenissen op de foto's van Ikea's modelkeuken):

Die kookplaat staat trouwens niet in het midden van het werkblad, wat een miskleun van formaat is.

Dit project is weer het zoveelste in rij dat mij alle signalen geeft dat iemand een krot zo goedkoop mogelijk opgesmukt heeft om het er als nieuw te laten uitzien. En uiteraard allemaal zonder vergunning. Daar kan je gif op innemen als je de oude situatie bekijkt op StreetView.

Laatst bewerkt:
Opsmuk! Een typisch projectje waar men een krot er als een duurzame renovatie doet uitzien.
Ik wil ze nog het voordeel van de twijfel geven, maar mijn buikgevoel lijkt wel meer en meer bevestigd te worden.

Google StreetView zet ze hier al snel in hun hemd. Let ook op die typische muurankers die ze doodleuk meegeschilderd hebben. Dat zegt al genoeg.
Ah ja, nu je het zegt. Dus best case scenario hebben ze het dak vernieuwd en geïsoleerd (van leien naar pannen). En de spouw opgespoten. Maar deftige isolatie zoals bij een nieuwbouw lijk je mij niet te moeten verwachten.

In principe zijn dat dus enkel de quick wins samen met wat esthetische opsmukkerij.

Tja, ze hebben de bestaande constructies gewoon in een fris jasje gestoken. De voordeur hebben ze dichtgemetseld, alsook een raam op de zijgevel. Het is me een raadsel waarom ze die mini raampjes in de bad- en slaapkamer ook niet dichtgemetseld hebben, kwestie van daar wat privacy te hebben. Men heeft die immers overbodig gemaakt door dakramen te plaatsen.
Mijn gedachte dat ze de ramen dan vernieuwd hebben is dan ook niet het geval. Via streetview zag je dat er al witte ramen stonden. Dus waarschijnlijk een mengeling van nieuwe ramen en oude ramen.

De reden waarom men dat niet gedaan heeft lijkt mij goedkoper en sommige mensen zijn zeer snel gecharmeerd door zaken als natuurlijke lichtinval. Op de foto's ziet het er natuurlijk mooi uit ;).

Ik vind het veel geld. Maar dit is het referentiepunt: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wolvertem/1861/9849486

Als je dan ook die woning voor 300-320k kan kopen, en er 200k renovatie tegengooit samen met de premies die je kan vastkrijgen, ga je betere kwaliteit hebben dan die nieuwbouw.

Maar mijn eerste reactie was nope, Belachelijke vraagprijs.
Maar na verificatie is dat niet de enigste met een belachelijke prijs : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wolvertem/1861/10356790

En zelfs als je het vergelijkt met deze : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/meise/1861/10398056 is de structuur van die woning van uw kennis gewoon beter om er iets deftig van te maken. Namelijk niet te veel hoekjes of kantjes, en relatief eenvoudig om te strippen tot op het bot en iets nieuws van structuur uit te rollen, wat bij andere zoals deze hier vlak boven mogelijks toch wat anders kan zijn. En zeer zeker minder sociale woningbouw schreeuwt zoals tegenwoordig ook wel de nieuwbouwen een beetje een handje van weg hebben.

Maar ik blijf het een bom geld vinden om er dan een totaalproject van te maken.
Maar zal niet de eerste zijn die dit koopt met de intentie om gewoon wat isolatie erin te gooien op het dak en de spouw, met daarnaast wat kleine esthetische aanpassingen en voila ze wonen in een woning van 450k (waarop men mogelijks nog een 20 - 40k premies op trekt)

De makelaar is een kennis; niet de eigenaar(s) :p En ik had idd gedacht aan een 320k max als ik zou bieden; met een renobudget van een kleine 150k rekening houdende dat ik/we 80% v/d werken zelf doen (wat dan wel gedurende de komende 3 jaar al je weekends opeist). Maar dan zit je idd tegen de prijs van een nieuwbouw voor een pand dat dat bouwfysisch nooit zal zijn en altijd een zekere Vlaamsche koterijvibe gaat bljven hebben. 🙃

De makelaar is een kennis; niet de eigenaar(s) :p En ik had idd gedacht aan een 320k max als ik zou bieden; met een renobudget van een kleine 150k rekening houdende dat ik/we 80% v/d werken zelf doen (wat dan wel gedurende de komende 3 jaar al je weekends opeist). Maar dan zit je idd tegen de prijs van een nieuwbouw voor een pand dat dat bouwfysisch nooit zal zijn en altijd een zekere Vlaamsche koterijvibe gaat bljven hebben. 🙃
Echt koterij is dat nu ook weer niet hé. Al is het wel niet deftig geïntegreerd geheel. En nakijken wat er vergund is natuurlijk van die koterij.
Maar als je dat als idee hebt, moet je zien hoe je het kan omvormen naar een deftig geheel. Desnoods door in dat achterste stukje vb de keuken, bergingsruimte of eventueel een slaapkamer/bureel te voorzien terwijl je het basisgebouw dan voorziet voor de rest.
Waarna je de garage ook even moet bekijken om dat wat deftiger te voorzien.

Denk wel dat die vloer die in het hoofdgebouw zit asbesthoudend is.

En voor 380m2 grondoppervlakte blijft het wel duur...

Mensen hier al een aannemer of architect ingehuurd om mee een huis te gaan bezichtigen? Het is een huis dat toch wel moet gerenoveerd worden, maar zelf heb ik geen zicht op steunmuren, vocht problemen en algemene bouwwerken.

(zal morgen de link posten van het huis)

He is een redelijk drukke baan, maar: dat is daar max 50. Er staat op dat kruispunt een snelheidsroodlicht (wat door sommige chauffeurs ook gewoon straal genegeerd wordt). Leuke streek wel :coolbrows:.
Gek, ik rij daar iedere week voorbij maar dit was me nog niet eens opgevallen. Het zal niet helpen dat dat net de dip is in hoogte en ik dan tegen de 30 op mijn fietske er voorbij sjees. Niet dat het nat gebied is ofzo, de straat ligt gewoon zo.

Let wel dat je de meubels er niet bij krijgt waarschijnlijk 😅. De twee krukken in de keuken lijken me optimistisch, er is geen deftige plek om je benen kwijt te kunnen en ligt smak in het midden van het tweede pad naar de koelkast.
Daar is precies wel wat goed geld in gestoken, maar uiteindelijk is de locatie niet top (relatief drukke baan, dicht tegen straat gebouwd, klein perceel).
Er hangen ook nog radiatoren wat impliceert verwarming op hoge temperatuur en dus zit je met een warmtepomp in de toekomst waarschijnlijk wat gekloot. Het is moeilijk te zien op de foto's, maar het lijkt ventilatie systeem C (enkel afzuiging te zien in de keuken, maar de foto's kunnen net zo getrokken zijn natuurlijk).
Vergeet ook niet dat dat een betonbaan is, de overgangen tussen die platen maken echt veel lawaai als daar een auto (zelfs aan lage snelheid) rijdt. Zou voor mij al een reden zijn om dat huis niet te kopen.

Los van al de opsmuk. Had daar tenminste eens een fatsoenlijke parket gelegd ipv die laminaatbrol.

Terug
Bovenaan