SnoopWinckel
Active member
Maar had je de keuze gehad tussen iemand die een bod met opschortende voorwaarde had uitgebracht, of iemand die hetzelfde bedrag wou betalen zonder opschortende voorwaarde, had je toch wel aan de tweede persoon verkocht natuurlijk.
WIj hebben dat jaren geleden toch als argument gebruikt: ons bod is zonder opschortende voorwaarde, verkoop aan ons en je weet dat het in orde komt.
Als je een bod doet zonder opschortende voorwaarde en achteraf blijkt dat je geen lening kan krijgen, dan ben je wel de dommerik van het jaar natuurlijk. De lening die wij nodig hadden kwam niet in de buurt van onze maximale ontleencapaciteit dus ik had er ook geen probleem mee om zonder voorwaarde te werken.
Bij mijn aankoop was dat niet het geval nochtans. Ik bood de vraagprijs met opschortende voorwaarden, en de eigenaar vertelde achteraf dat er nog een zelfde bod was zonder voorwaarden. Toch gunde hij het mij blijkbaar meer. Zoals ik hier al onlangs zei, een huis kopen is tegenwoordig ook een halve solicitatieOmdat de verkoper eerder geneigd zou zijn om te verkopen aan iemand die biedt zonder opschortende voorwaarden? Wegens zekerheid..

Ik had trouwens wel de mogelijkheid om zonder voorwaarden te bieden:
- zowel de bank waar ik klant ben als de immotheker gaven aan dat ik budgetair zeer sterk stond (op voorhand laten berekenen)
- de vraagprijs kwam nog niet in de buurt van mijn maximum budget
Uiteindelijk heb ik toch voor een bod met voorwaarden gekozen door aandrang van mijn vriendenkring. Toch gek hoe mijn vrienden blijkbaar allemaal iemand kennen die ooit een bod zonder voorwaarden heeft gedaan en dan op de blaren mocht zitten... voor mij meer dan voldoende als waarschuwing

Laatst bewerkt: