Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Wij hebben ook verhuisd met een verhuiswagen, was geschat op 3.5u werk door de zaakvoerder maar ze zijn 5.5u bezig geweest met 4 man en verhuislift. 1100 euro. Ze moesten enkel een bed verhuizen, 2 kleerkasten, zetel, 3 kleinere kasten, wasmachine en diepvriezer. De dozen met spullen en kleine meubels hadden we al zelf verhuisd. Het was maar 10 min rijden tussen beide adressen. Ze zijn vooral lang bezig geweest met alles te demonteren en terug in elkaar te zetten (moest omdat we met een wenteltrap zaten in ons duplex appartement). Dus als je zelf al alles kan demonteren en terug in elkaar zet, zal het wel veel sneller gaan.
We waren er ook totaal niet tevreden over, niks ingepakt in verhuisdekens en heel nonchalant dus alles vol krassen en 'lichte' beschadigingen. Schroef van de zetel verloren gedaan, waardoor die scheef zakte (pas daarna gezien toen we er op gingen zitten).
Als je vrienden en familie hebt die wat kunnen helpen (of zelf voldoende tijd hebt), zou ik dat echt verkiezen en een verhuiswagen of lift huren. Echt zwaar teleurgesteld van hoe die verhuizers met uw meubels om gaan, en hun tijd staan te verdoen bij het monteren.

Amai wat een prijzen allemaal :S Bij mij was dat 440 euro voor een wagen met lift, en 2 verhuizers. Dat voor 4u lang (ieder uur extra €60). All in + verzekering. En dat was echt kei goed verlopen, die mannen waren ook super voorzichtig met alles. Is wel al 3j geleden ondertussen.

Eindelijk ideale woning gevonden na een dik jaar zoeken. Mooi bod gedaan. Aanvaard!

Maar plots komen de verkopers af met opschortende voorwaarden voor hun aanvaarding van het bod. ⛳ Nog nooit van gehoord...
Geen probleem, is enkel voor de inspectie, louter een formaliteit.
Week later gebeld. Inspecteur langsgeweest. Alles a-ok.
Week erop... Krekels. ⛳

Vandaag, laatste dag van de termijn, belt de makelaar dat het niet doorgaat... Er bleek een probleem te zijn met hun financiering — door de gestegen rente moesten ze "plots" 300 EUR per maand meer afbetalen, en dat lukte niet, dus opschortende voorwaarde ingeroepen. :angry:

Alsof de verkopers dat al niet eerder wisten, of op z'n minst vermoedden... En dan nog wachten tot de laatste dag om dat even doodleuk te melden...

Eigenlijk was m'n eerste rode vlag ⛳ toen de makelaar liet vallen dat ze het pand eerst veel waardevoller ingeschat hadden dan het werkelijk is.

Eindelijk ideale woning gevonden na een dik jaar zoeken. Mooi bod gedaan. Aanvaard!

Maar plots komen de verkopers af met opschortende voorwaarden voor hun aanvaarding van het bod. ⛳ Nog nooit van gehoord...
Geen probleem, is enkel voor de inspectie, louter een formaliteit.
Week later gebeld. Inspecteur langsgeweest. Alles a-ok.
Week erop... Krekels. ⛳

Vandaag, laatste dag van de termijn, belt de makelaar dat het niet doorgaat... Er bleek een probleem te zijn met hun financiering — door de gestegen rente moesten ze "plots" 300 EUR per maand meer afbetalen, en dat lukte niet, dus opschortende voorwaarde ingeroepen. :angry:

Alsof de verkopers dat al niet eerder wisten, of op z'n minst vermoedden... En dan nog wachten tot de laatste dag om dat even doodleuk te melden...

Eigenlijk was m'n eerste rode vlag ⛳ toen de makelaar liet vallen dat ze het pand eerst veel waardevoller ingeschat hadden dan het werkelijk is.
Toch maar eens goed je opschortende voorwaarde bekijken, want in principe is die niet geldig als het bod aanvaard werd eerst zonder voorwaarde.

Veel zal afhangen van wat op papier staat.

Toch maar eens goed je opschortende voorwaarde bekijken, want in principe is die niet geldig als het bod aanvaard werd eerst zonder voorwaarde.

Veel zal afhangen van wat op papier staat.

Ze hebben de opschortende voorwaarde onmiddellijk bij het aanvaarden meegegeven, sorry als dat onduidelijk was.

Niemand van de professionals met wie ik er over sprak had ooit gehoord van een aanvaarding van een bod tot kopen met opschortende voorwaarden. Vandaar.

Ze hebben de opschortende voorwaarde onmiddellijk bij het aanvaarden meegegeven, sorry als dat onduidelijk was.

Niemand van de professionals met wie ik er over sprak had ooit gehoord van een aanvaarding van een bod tot kopen met opschortende voorwaarden. Vandaar.
En hoe is het geformuleerd?

En hoe is het geformuleerd?

"akkoord onder opschortende voorwaarde voor goedkeuring van Krediet [bank A] + akkoord van de expertise van de woning [straat & stad van woning die eigenaars willen kopen]"

ik kreeg als bewijs een brief van bank B (dus niet de bank genoemd in de opschortende voorwaarde) dat zij het krediet niet konden toekennen.

Dus is de opschortende voorwaarde voorlopig niet van toepassing

Volgens de letterlijke bewoording inderdaad niet. Maar maakt het echt uit dat het een andere kredietinstelling is?

Los daarvan: ik kan ofwel de 10% verbreking eisen, of naar de rechter gaan om te eisen dat de verkoop toch door gaat. Ideaal is anders. Veel geld uitgeven aan advocaten, maandenlang kopzorgen, en ondertussen stijgen de rentes door dus komt het mij uiteindelijk wellicht toch duurder uit.

Volgens de letterlijke bewoording inderdaad niet. Maar maakt het echt uit dat het een andere kredietinstelling is?

Los daarvan: ik kan ofwel de 10% verbreking eisen, of naar de rechter gaan om te eisen dat de verkoop toch door gaat. Ideaal is anders. Veel geld uitgeven aan advocaten, maandenlang kopzorgen, en ondertussen stijgen de rentes door dus komt het mij uiteindelijk wellicht toch duurder uit.
Zoals ik het lees is er geen sprake van verbreking want er is helemaal geen bindend akkoord.
Immers, hun akkoord (en dus ‘closing van de deal’) vindt pas plaats als aan die voorwaarden is voldaan.

Op heden is er nog geen goedkeuring van bank A dus er is ook nog geen akkoord.

@JPV verwar je het niet met een ontbindende voorwaarde?

Amai wat een prijzen allemaal :S Bij mij was dat 440 euro voor een wagen met lift, en 2 verhuizers. Dat voor 4u lang (ieder uur extra €60). All in + verzekering. En dat was echt kei goed verlopen, die mannen waren ook super voorzichtig met alles. Is wel al 3j geleden ondertussen.
Nog goedkoper is een lange lat kopen in de gamma/hubo en vervolgens de vervoer-het-zelf camionet voor 3 uur opeisen. Als je binnen de 3 uur terug bent, en niet meer dan 60km gereden hebt krijg je de volledige waarborg mooi terug betaalt.

Kostprijs? Prijs van het latje :fingerguns_r:

"akkoord onder opschortende voorwaarde voor goedkeuring van Krediet [bank A] + akkoord van de expertise van de woning [straat & stad van woning die eigenaars willen kopen]"

ik kreeg als bewijs een brief van bank B (dus niet de bank genoemd in de opschortende voorwaarde) dat zij het krediet niet konden toekennen.
Ik vind het vooral een vuil spelletje dat ze u hiervan precies niet op de hoogte hebben gesteld voor jij een bod hebt gedaan?
Wat stond er in de annonce over wanneer de woning beschikbaar is?

Nog goedkoper is een lange lat kopen in de gamma/hubo en vervolgens de vervoer-het-zelf camionet voor 3 uur opeisen. Als je binnen de 3 uur terug bent, en niet meer dan 60km gereden hebt krijg je de volledige waarborg mooi terug betaalt.

Kostprijs? Prijs van het latje :fingerguns_r:
Als "gammaplus kaart houder" dan en 2 uur en 30km.
Op zich wel misbruik van de voorwaarden natuurlijk.

Ze tracken die busjes wrs. ook eh, dus best 2 latten dan :)

Op heden is er nog geen goedkeuring van bank A dus er is ook nog geen akkoord.

@JPV verwar je het niet met een ontbindende voorwaarde?
Moogt ge uberhaupt, bij verkoop huis A, wel een opschortende voorwaarde geven die niet slaat op huis A maar op iets niet gerelateerd (aka de koop van huis B)?

Als "gammaplus kaart houder" dan en 2 uur en 30km.
Op zich wel misbruik van de voorwaarden natuurlijk.

Ze tracken die busjes wrs. ook eh, dus best 2 latten dan :)
Kan zijn dat de regels intussen alweer gewijzigd zijn want blijft lucratief.
Zelfs met die 'boete' van 150 euro wanneer je te laat terug bent is het dezelfde prijs als een huurcamionet.

Hoe gebruikelijk is het om een huis te verkopen inclusief inboedel? Mijn lief verkoopt haar eigen woning en alles wat we konden gebruiken van meubels is eigenlijk al mee verhuisd. Hetgeen er nu nog staat, wil ik niet in onze nieuwe woning hebben. Gaat om: kleerkast, eettafel incl. stoelen, 3 bedden, zetel, dressoir en frigo.

Ik vind het vooral een vuil spelletje dat ze u hiervan precies niet op de hoogte hebben gesteld voor jij een bod hebt gedaan?
Wat stond er in de annonce over wanneer de woning beschikbaar is?
In de annonce stond niets over beschikbaarheid van de woning. Pas bij aanvaarding van het bod kwamen ze er mee af dat ze nog 2mnd langer wilden blijven. Die is half mijn schuld want had het in mijn enthousiasme niet gevraagd.

Maar toch heb ik het gevoel dat ze helemaal niet proper geweest zijn. IMO wisten ze donders goed dat ze mogelijks naast hun droomwoning gingen grijpen maar wilden ze via mij toch wat zekerheid hebben. Ik heb eigenlijk het risico genomen en dus mijn tijd en andere kansen verloren...

Hoe gebruikelijk is het om een huis te verkopen inclusief inboedel? Mijn lief verkoopt haar eigen woning en alles wat we konden gebruiken van meubels is eigenlijk al mee verhuisd. Hetgeen er nu nog staat, wil ik niet in onze nieuwe woning hebben. Gaat om: kleerkast, eettafel incl. stoelen, 3 bedden, zetel, dressoir en frigo.
Ik zie soms advertenties waar staat dat inboedel optioneel over te nemen is in onderling overleg. Maar denk dat de kans groot is da ge naar het containerpark moogt.

Zou me niet verwonderen dat het alsnog aan iemand verkocht is die achteraf meer geboden heeft. Dan een kennis bij de bank een weigering laten voorleggen...

Ik loop al tegen een nadeel op van naar Wallonië te zijn verhuisd... Proximus internet werd gisteren geïnstalleerd, maar de snelheid die ik behaal is maar rond de 5Mbit down/ 1 a 2Mbit up.. huilen met de pet op!
Daar moet je niet voor in Wallonie wonen hoor...
En dat kon je op voorhand weten door eens een snelheidstest te doen op adres op ofwel de Proximus ofwel de edpnet website.

Terug
Bovenaan