Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Ik was 1000 euro kwijt voor 2 personen+vrachtwagen van 8u tot 16u.
Zaakvoerder was langs geweest en schatte het op 4u werk. 😬
Van huis naar huis, enkele km verderop.
Ze hebben wel nog mijn meubels uit elkaar moeten halen, denk dat ik daarmee al 2u extra kwijt was.
Ik had alle kasten etc wel al leeg gemaakt, alles netjes in verhuisdozen (stuk of 70 dozen),...
70 dozen, daar ga ik hopelijk wel zwaar onder zitten. Heb er 10 gekocht in den Action en heb veel dozen van de leveringen van de Delhaize bewaart. Dat gezegd, de verhuisfirma zou voor mij enkel de grotere spullen hierboven vernoemd moeten verhuizen. kleding, kookmateriaal, kabels en whatever doen we (familie en vrienden) zelf.
2 man:
1,5u*2 (zonder files) = 3u
Dat waarschijnlijk ook nog helemaal terug = 3u
+ Heen en terug naar het bedrijf 0,5u*2 (maar kwartiertje genomen per persoon per rit)
_____
7 werkuren puur al rijdend.

Dan nog inpakken en uitladen van toch wel duur en gevoelig materiaal.
2*2*2u?
Lift plaatsen/parkeren etc 1u?
_____
7 werkuren

Afschrijving van de verhuiswagen en lift
€150+€100
_____
(14u x€40?)+€150+€100=€810
14u zal wrs 2 volledige mandagen worden dan.

Dat is dus m.i. het goedkoopste dat dat kan zonder verzekeringen, bedrijfsvoering en marge nog niet mee te nemen.

Ik gok, zoals Mulan al aangeeft, eerder €1000-2000.
Da's veel Pepsi Max...

Waarom gok je €500?
Ik ga van deze formule uit die ik online aangevraagd heb:
Gekozen formule voor vrachtwagen met laadvolume 20m³ - laadvermogen max 750kg - inclusief dekens, linten en verhuiskarren

+ 2 verhuizers + ladderlift max 3de verdieping is:

§ promo tarief 288.00€ voor de eerste 2 uur, tijd wordt gerekend van vertrek tot retour magazijn Antwerpen.

§ +54.00€ per extra half uur bij als het langer duurt.
het is 3u in totaal reistijd voor die mannen. dat is al 400 euro. Dan had ik gehoopt op een uur inladen+uitladen in totaal, maar die bal gaat waarschijnlijk niet op. Eerder 700 euro realistisch, maar 1000 stel ik dan wel in als mijn bovenlimiet, meer ga ik daar niet aan geven, al is dat maar 1/20ste van de aankoopkost van de te vervoeren spullen...

Vriend is in november van zijn appartement naar hier verhuisd. Wij hadden zelf werkvolk, verhuisfirma was 2 werkkrachten van hun kant (vooral bediening lift/inladen vrachtwagen) - lift en transport. Wij hadden zelf alle meubels gedemonteerd en weer in elkaar gezet. Dozen/planten/tv-geluidsinstallatie-pc etc hadden we de dagen ervoor al zelf met de wagens grotendeels gedaan. Dat was 600€ voor een klein 15km.

Ze hebben best wat schade veroorzaakt. Frigo zat vol deuken, box spring hebben ze buiten in de gietende regen laten staan omdat ze eerst andere stukken in de vrachtwagen wouden laden.

Volgende verhuis naar onze nieuwbouw doen we zelf. Regelen zelf transport bij dockx en schakelen voldoende vrienden/familie in.
De dozen met kleine spullen gaan wij ook zelf doen, maar een TV van 65inch vertrouw ik mijzelf niet mee, speakers van tegen de 40kg ook niet echt. Heb je nog iets teruggekregen van de schade?

+ 2 verhuizers + ladderlift max 3de verdieping is:

§ promo tarief 288.00€ voor de eerste 2 uur, tijd wordt gerekend van vertrek tot retour magazijn Antwerpen.

§ +54.00€ per extra half uur bij als het langer duurt.

Dus eerste half uur is dan op en af bedrijf.
7u (elk persoon 7u van mijn vorige post) - 1,5u (over van de gratis 2u)=5,5u
5,5 * 2 * 54 = €594.
594+288= €882.
Is redelijk gelijkaardig aan mijn inschatting :)
Misschien lukt het voor €1000 maar toch niet voor €700.

Laat weten hoe het verlopen is :)

Hier 1 vrachtwagen met vooral grote meubels, verhuislift en ongeveer 1u rijden enkele rit was ook iets van €800 en dan deden we nog een redelijk deel van het inladen en uitladen zelf, samen met vrienden.

Met 1 uur inladen + uitladen samen kom je nergens, bij wijze van spreken 2 keer de verhuislift opzetten en weer demonteren is al een uur...

Ik denk het dan wel te doen, het gaat wel over redelijk wat spullen.
Had gewoon even een fact-check nodig om de kosten wat realistischer in te schatten.
Het is nog 5 weken tot verhuis, maar ik kan mij niet inhouden om alles al te plannen.
De komende weken gaan er ook al heel wat spullen richting familie in Limburg, zodat dat allemaal redelijk rap in het huis geraakt eens de meubels hun plaats hebben gevonden.

Ik denk het dan wel te doen, het gaat wel over redelijk wat spullen.
Had gewoon even een fact-check nodig om de kosten wat realistischer in te schatten.
Het is nog 5 weken tot verhuis, maar ik kan mij niet inhouden om alles al te plannen.
De komende weken gaan er ook al heel wat spullen richting familie in Limburg, zodat dat allemaal redelijk rap in het huis geraakt eens de meubels hun plaats hebben gevonden.
Verhuiswagen boek doe je ook best weken op voorhand. 😬

Bespaar u geld en ergernis (om de onvermijdelijke schade die er gaat zijn) en maak er een "leuke" dag van met vrienden/familie. Afsluiten met een getrakteerde diner (pizza, BBQ, ...), en iedereen content.

Tip: voorzie nog wat versnaperingen op de vertrekkende post, en niet enkel alles in je nieuwe stek.

De dozen met kleine spullen gaan wij ook zelf doen, maar een TV van 65inch vertrouw ik mijzelf niet mee, speakers van tegen de 40kg ook niet echt. Heb je nog iets teruggekregen van de schade?
Hier ook grote speakers en receiver. Hebben die in de koffer gelegd, ingewikkeld in bubbelplastiek en dekens. Afzonderlijk evenzeer de tv welke evenzeer goed werd verpakt.
Had dat door die mannen verhuisd geweest, het was er sowieso aan. Die vliegen erdoor en letten amper op.

Nooit enige vergoeding voor de schade gekregen.

Belangrijke vraag: ben je in het verleden gaan helpen als mensen (familie/vrienden) je vroegen om te verhuizen, of niet? Want je kan moeilijk zelf nooit gaan helpen en dan verwachten dat de mensen wel bij jou komen.
Bij ons is verhuizen vooral een familieaangelegenheid en niet van de vrienden. Wij hebben ook een nonkel Jerommeke wat wel makkelijk was. Kast verhuizen? Hij aan de ene kant (75 jaar toen), mijn vader en ik (65 en 30 jaar) aan de andere kant, en wij waren diegene die ons krom aan het heffen waren. Ondertussen is die mens toch wel echt te oud geworden en zou ik hem niet meer vragen. Hoewel hij ongetwijfeld nog altijd een pak sterker is dan ik...maar zou niet willen dat hij zich een hernia heft.

Het zal wel een zéér zware renovatie worden, met een EPC van meer dan 700. Beneden plannen we een uitbouw, waardoor we een zeer ruime gelijkvloers kunnen creëren. Grootste zorg ligt in het dak, ik heb mijn twijfels of er van de twee kamers op het bovenste verdieping (er is geen zolder) nog zoveel zal overschieten na isolatie. Komende weken met de architect uitzoeken en plannen zeker? Ik ben blij, maar heb eigenlijk vooral héél erg veel stress. Zelf absoluut geen handige Harry, en met twee kleuters die nog altijd slecht slapen worden het (nog maar eens) een paar helse jaren. Maar yolo zeker :unsure:.
Bovenop isoleren is een optie. Plat dak, of ?

Belangrijke vraag: ben je in het verleden gaan helpen als mensen (familie/vrienden) je vroegen om te verhuizen, of niet? Want je kan moeilijk zelf nooit gaan helpen en dan verwachten dat de mensen wel bij jou komen.
zeker, ik help graag vrienden en familie met zulke zaken. helaas ben ik niet super nuttig voor grote en zware spullen, maar ben wel een tetris wonder en een planningsgenie, dat komt op zulke momenten ook wel van pas. Mijn broeder (kaasmans) verhuist een week na mij, die gaat mijn hulp zeker krijgen al is hij zelf niet eens beschikbaar tijdens mijn verhuis! Vrienden hebben al voorgesteld te helpen, maar die laat ik afkomen om wat andere spullen te doen (muziekkamer en woonkamer opknappen, bijvoorbeeld)
Bij ons is verhuizen vooral een familieaangelegenheid en niet van de vrienden. Wij hebben ook een nonkel Jerommeke wat wel makkelijk was. Kast verhuizen? Hij aan de ene kant (75 jaar toen), mijn vader en ik (65 en 30 jaar) aan de andere kant, en wij waren diegene die ons krom aan het heffen waren. Ondertussen is die mens toch wel echt te oud geworden en zou ik hem niet meer vragen. Hoewel hij ongetwijfeld nog altijd een pak sterker is dan ik...maar zou niet willen dat hij zich een hernia heft.
Wij een familie van zwakke legumen die niet eens een stoel kunnen tillen, dus ik vermoed dat ik wel een externe kracht nodig heb. Al overschat ik het misschien wat, tafels en meubels uit elkaar gehaald zijn meestal nog cava qua gewicht.

Bespaar u geld en ergernis (om de onvermijdelijke schade die er gaat zijn) en maak er een "leuke" dag van met vrienden/familie. Afsluiten met een getrakteerde diner (pizza, BBQ, ...), en iedereen content.

Tip: voorzie nog wat versnaperingen op de vertrekkende post, en niet enkel alles in je nieuwe stek.
Dit zowizo e, een van de plezantste zaken aan verhuizen zijn de familie en vrienden die een heel pak werk doen en daarna een fritje steken op mijn kosten uiteraard.
Hier ook grote speakers en receiver. Hebben die in de koffer gelegd, ingewikkeld in bubbelplastiek en dekens. Afzonderlijk evenzeer de tv welke evenzeer goed werd verpakt.
Had dat door die mannen verhuisd geweest, het was er sowieso aan. Die vliegen erdoor en letten amper op.

Nooit enige vergoeding voor de schade gekregen.
jammer dit, een beetje schrik voor, maar het zal wellicht voor die fragiele elektronische zaken wel door ons gedaan worden. k heb alle originele dozen en isimo nog wel, gelukkig. dat helpt al veel.

Wat ik in het verleden de handigste manier vond bij verhuizen:
Als je toch naar uw nieuwe woonst rijdt en je kan er al in: steek uw auto telkens vol met gerief.
Op dag van verhuis huur je een camionette met laadbrug: kost niet zoveel, een rijbewijs B is voldoende en daar kan superveel in.
Paar weken terug eentje gehuurd en kwam op 138€ + 0,22€/km bij meer dan 100 gereden kms.
Tegen dag van verhuis steek je alles in dozen, vijs je alle meubels uit elkaar en plaats je dat zoveel mogelijk aan de voordeur.
Moeten er grote zaken naar een hogere verdieping en zal dit niet lukken: huur een verhuislift met hulp. Voor +-75€ à 100€ huur je dat een uur en op die tijd is al uw zwaar gerief allang naar boven.
Voorzie ook een man/vrouw of 4, meer gaan toch in de weg lopen.

Belangrijke vraag: ben je in het verleden gaan helpen als mensen (familie/vrienden) je vroegen om te verhuizen, of niet?
Dat is ons groot voordeel. In onze vriendenkring hebben 3 andere koppels een huis gekocht, nicht en partner hebben vorig jaar een huis gekocht, .. 2021/2022 is bij ons het jaar van verhuizen geweest :p (en helpen verbouwen/klussen). Waarbij iedereen wist dat we op elkaar konden rekenen en elkaar in een latere fase nodig hebben. Met de nodige leercurve aan ervaringen :p.

Wat @TNTim zegt hebben wij bij onze verhuis exact gedaan. Nu en dan al dozen gaan afzetten en dan op de dag zelf alle zware zaken in een verhuiswagen die we gehuurd hadden.
Supervlot en kost eigenlijk niet zo veel.

Behalve als het door de av van een appartement verplicht is of indien er medische redenen zijn, snap ik niet waarom een normaal gezin een verhuisfirma inschakelt.

Als je de prijs hierboven ziet én weet dat je nog altijd schade kan hebben (zeker niet zeldzaam en verre van gemakkelijk om vergoed te zien), dan is dit de prijs imho niet waard tov het zelf doen.

Wat ik in het verleden de handigste manier vond bij verhuizen:
Als je toch naar uw nieuwe woonst rijdt en je kan er al in: steek uw auto telkens vol met gerief.
Op dag van verhuis huur je een camionette met laadbrug: kost niet zoveel, een rijbewijs B is voldoende en daar kan superveel in.
Paar weken terug eentje gehuurd en kwam op 138€ + 0,22€/km bij meer dan 100 gereden kms.
Tegen dag van verhuis steek je alles in dozen, vijs je alle meubels uit elkaar en plaats je dat zoveel mogelijk aan de voordeur.
Moeten er grote zaken naar een hogere verdieping en zal dit niet lukken: huur een verhuislift met hulp. Voor +-75€ à 100€ huur je dat een uur en op die tijd is al uw zwaar gerief allang naar boven.
Voorzie ook een man/vrouw of 4, meer gaan toch in de weg lopen.
Exact dit.
Maand voor verhuis elke avond 2 à 3 dozen inpakken. ~2 keer per week de auto (break ~800l laadruimte) volduwen met dozen en naar de nieuwe locatie rijden. De week ervoor is enkele keren rijden met de kleine meubels die er in hun geheel inpassen (en dus niet uit elkaar moeten).
Avond ervoor de grootste meubels uit elkaar halen en op verhuisdag zelf een camionette huren.

De verdeling die wij doen:
- oude locatie: 2 man die alles klaarzet
- camionette: 2 man over en weer en in-/uitladen
- nieuwe locatie : 2 man die alles op zijn plaats zet -> hier zet je best moeder de vrouw die op voorhand al is over meubellocaties heeft nagedacht :cool: .

Dan loop je elkaar eigenlijk echt niet voor de voeten. De laatste keer tegen 10u begonnen en tegen 17u stond alles in het nieuwe huis. Just op tijd voor achter een frietje te gaan voor alle helpers!

We zijn van vorige week woensdag verhuisd. Van Willebroek naar Marche in Wallonië.
131 kilometer.
forfait 3u - 2 man - 50km gratis was 295 euro. verhuislift kwam op 90 euro maar niet nodig gehad.
We waren met 5 om mee te helpen. (vrouw en zonen :-) )
Eindafrekening: 12u30 gewerkt, 2 man, 298km geteld. kilometerheffing 45 euro.
1543 euro totaal.
Dan was er een tweede vrachtwagen om mijn stock te verhuizen (paletten) en daar zat de rest van de huisraad in. Daarvoor heb ik vast tarief betaald van 300 euro excl btw (363 dus). Lostijd zat er mee in, en de kilometers ook.

Hier verhuisd (lange voormiddag werk) vrachtwagen, liftwagen en 4 helpers van de firma. Van rijhuis naar villa 20 min rijden. Wasmachine moest naar +1 en ze hebben ook kasten en bed gemonteerd/gedemonteerd
Kwam op 1300 int wit (uiteindelijk 1000int zwart)
Vind dit niet veel als je weet dat je uw rug spaart!
Was onder de indruk van de know hoe en inzet van die mannen (ws worden die grotendeels int zwart betaald)

Terug
Bovenaan