CerumenCrevice
Well-known member
70 dozen, daar ga ik hopelijk wel zwaar onder zitten. Heb er 10 gekocht in den Action en heb veel dozen van de leveringen van de Delhaize bewaart. Dat gezegd, de verhuisfirma zou voor mij enkel de grotere spullen hierboven vernoemd moeten verhuizen. kleding, kookmateriaal, kabels en whatever doen we (familie en vrienden) zelf.Ik was 1000 euro kwijt voor 2 personen+vrachtwagen van 8u tot 16u.
Zaakvoerder was langs geweest en schatte het op 4u werk.
Van huis naar huis, enkele km verderop.
Ze hebben wel nog mijn meubels uit elkaar moeten halen, denk dat ik daarmee al 2u extra kwijt was.
Ik had alle kasten etc wel al leeg gemaakt, alles netjes in verhuisdozen (stuk of 70 dozen),...
Ik ga van deze formule uit die ik online aangevraagd heb:2 man:
1,5u*2 (zonder files) = 3u
Dat waarschijnlijk ook nog helemaal terug = 3u
+ Heen en terug naar het bedrijf 0,5u*2 (maar kwartiertje genomen per persoon per rit)
_____
7 werkuren puur al rijdend.
Dan nog inpakken en uitladen van toch wel duur en gevoelig materiaal.
2*2*2u?
Lift plaatsen/parkeren etc 1u?
_____
7 werkuren
Afschrijving van de verhuiswagen en lift
€150+€100
_____
(14u x€40?)+€150+€100=€810
14u zal wrs 2 volledige mandagen worden dan.
Dat is dus m.i. het goedkoopste dat dat kan zonder verzekeringen, bedrijfsvoering en marge nog niet mee te nemen.
Ik gok, zoals Mulan al aangeeft, eerder €1000-2000.
Da's veel Pepsi Max...
Waarom gok je €500?
het is 3u in totaal reistijd voor die mannen. dat is al 400 euro. Dan had ik gehoopt op een uur inladen+uitladen in totaal, maar die bal gaat waarschijnlijk niet op. Eerder 700 euro realistisch, maar 1000 stel ik dan wel in als mijn bovenlimiet, meer ga ik daar niet aan geven, al is dat maar 1/20ste van de aankoopkost van de te vervoeren spullen...Gekozen formule voor vrachtwagen met laadvolume 20m³ - laadvermogen max 750kg - inclusief dekens, linten en verhuiskarren
+ 2 verhuizers + ladderlift max 3de verdieping is:
§ promo tarief 288.00€ voor de eerste 2 uur, tijd wordt gerekend van vertrek tot retour magazijn Antwerpen.
§ +54.00€ per extra half uur bij als het langer duurt.
De dozen met kleine spullen gaan wij ook zelf doen, maar een TV van 65inch vertrouw ik mijzelf niet mee, speakers van tegen de 40kg ook niet echt. Heb je nog iets teruggekregen van de schade?Vriend is in november van zijn appartement naar hier verhuisd. Wij hadden zelf werkvolk, verhuisfirma was 2 werkkrachten van hun kant (vooral bediening lift/inladen vrachtwagen) - lift en transport. Wij hadden zelf alle meubels gedemonteerd en weer in elkaar gezet. Dozen/planten/tv-geluidsinstallatie-pc etc hadden we de dagen ervoor al zelf met de wagens grotendeels gedaan. Dat was 600€ voor een klein 15km.
Ze hebben best wat schade veroorzaakt. Frigo zat vol deuken, box spring hebben ze buiten in de gietende regen laten staan omdat ze eerst andere stukken in de vrachtwagen wouden laden.
Volgende verhuis naar onze nieuwbouw doen we zelf. Regelen zelf transport bij dockx en schakelen voldoende vrienden/familie in.

.
(en helpen verbouwen/klussen). Waarbij iedereen wist dat we op elkaar konden rekenen en elkaar in een latere fase nodig hebben. Met de nodige leercurve aan ervaringen
.