Hellbull89
Member
PM sent![]()
Je pand verkopen: wat moet je doen als de vraagprijs geboden wordt?
Je zou graag je pand verkopen en een koper biedt je de vraagprijs. Ben je verplicht dit te aanvaarden of mag je weigeren? Immoweb zoekt het voor je uit.blog.immoweb.be
Eigenaar is dus niet verplicht de vraagprijs te aanvaarden. Gezien jullie het enige bod gedaan hebben durf ik nog te betwijfelen of er onder gesloten omslag plots zoveel meer interesse zou zijn...
Ik zou gewoon je zelfde bod nog is onder gesloten omslag uitbrengen. Als ie het dan nog is weigert heb je nog altijd even veel als nu... Aanvaard ie het dan wel heb je uiteindelijk alsnog u huis.
De rentes zijn rare sprongen aan het doen en kopers zien dat ook. Tussen onze vraag om offerte (om leningcapaciteit te dubbelchecken voor bod) en de tijd dat we onze definitieve offerte na aanvaarding bod kregen zaten 3 weken. Op die drie weken is de rente met 0.4% (!!!) omhoog gegaan. Wij hebben nu 2.44 op 25j gekregen op dinsdag. Die zelfde donderdag zijn ze naar 2.90 gegaan...
Als koper kan je gemiddeld nu 100k minder bieden dan een maand geleden... Maar nog niet alle verkopers hebben dat door. Een slechte immo makelaar zal de verkoper dan ook nog is de kop zot maken.
Ik ben wel getriggerd met nieuwsgierigheid. Zie je het zitten mij anders via PM is een link naar het huis te sturen? Ik teken binnen vier uur men comprimis, dus tis louter interesse om te zien
.
Dat van die rentes is ook goed om te weten, voor hetzelfde geld lukt het ons dus niet eens om een lening vast te krijgen (twee maand geleden naar Hypotheekwinkel geweest om te zien wat onze mogelijkheden waren). Interessante tijden, dat wel
? Ik teken binnen vier uur men comprimis, dus tis louter interesse om te zien
.
Maar denk dat je al sneller een telefoontje gehad zou hebben
.
.