We hebben lang gewacht, we hadden ons "droompand" op internet gezien, en dan uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en afspraak gemaakt om te gaan bekijken. We hebben een woning sinds 3 jaar, maar wisten altijd al dat dat maar een tijdelijke stop zou zijn. Dus deze zou moeten verkocht worden, eerst eens naar immo bellen deze week dat ze eens komen kijken om al een eerste inschatting te maken. Bij de bank ben ik al geweest, ik weet hoeveel ik mag/kan lenen. Ik heb er lang over nagedacht, want de woning ligt in Wallonië, en dat maakt het er in België natuurlijk niet makkelijker op. Veel voordelen die we hier in Vlaanderen hebben, zijn er daar niet. bv. al, de registratierechten in Vlaanderen 3% nu, maar in Wallonië nog altijd 12.5%! Hopen dat we abattement kunnen krijgen. Dat scheelt toch weer een beetje. Feit is wel, vanaf je daar bent, is er direct een soort innerlijke rust.. Altijd al geweten dat ik niet in Vlaanderen zou blijven. Woonbonus valt dan ook wel weg, dan moeten we nog hopen dat we kans kunnen maken op de wooncheque.. Veel dingen te checken, te doen, te regelen dus.
Plus: zullen we bij de notaris ook moeten langsgaan om de akte voor vennootschap opnieuw neer te leggen, want verhuis van maatschappelijke zetel naar ander gewest.. dus weer 1200 euro betalen!
Momenteel werk ik nog in Brussel, dat zou dan enkele reis 1u30 zijn, maar zit al goed in mijn onderbewustzijn.. Ben ook 45j al, dus moet toch beginnen kijken om mij definitief te settelen..