Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jaar geleden 0,79% gekregen, daarmee vergeleken lijkt 1.7 hoog natuurlijk.Dichte familie deze week 1.4% op 20j voorgesteld gekregen. Op een ander hoor ik 1.7% ook nog. 5 jaar geleden toen wij bouwden stond het op 2% en was het feest maar nu is 1.7% te hoog? Lijken me nog altijd super goeie tarieven. Het verschil is in maandelijks bedrag ook gewoon miniem tussen de 2 zoals hierboven al aangehaald.
Maar aan het einde van de rit voel je dat wel. Wij hebben in december 0,96% vast gekregen. De bank had echter door interne vergissing eerst een foutief dossier opgemaakt aan 1,16%, dat scheelde al 10.315€ :/. Hebben net op tijd getekend, daarna is het alleen maar blijven stijgen.Dichte familie deze week 1.4% op 20j voorgesteld gekregen. Op een ander hoor ik 1.7% ook nog. 5 jaar geleden toen wij bouwden stond het op 2% en was het feest maar nu is 1.7% te hoog? Lijken me nog altijd super goeie tarieven. Het verschil is in maandelijks bedrag ook gewoon miniem tussen de 2 zoals hierboven al aangehaald.
10k op 25j of 20j, voel je dat echt in je dag dagelijks leven? Ik zou argumenteren van niet, zeker niet het publiek hier.Maar aan het einde van de rit voel je dat wel. Wij hebben in december 0,96% vast gekregen. De bank had echter door interne vergissing eerst een foutief dossier opgemaakt aan 1,16%, dat scheelde al 10.315€ :/. Hebben net op tijd getekend, daarna is het alleen maar blijven stijgen.
10k op 10-15-20j. Het maakt eigenlijk al niet zoveel uit. Het blijft 10k waar je wat anders mee had kunnen doen. Toch zeker als je op basis van je loon, eigen spaarreserve had ingecalculeerd een iets goedkoper aanbod te kunnen verkrijgen.10k op 25j of 20j, voel je dat echt in je dag dagelijks leven? Ik zou argumenteren van niet, zeker niet het publiek hier.
Aangezien die zo goed als volledig energieneutraal zijn én de prijzen voor materialen voor renovatie OOK door het dak aan het gaan zijn, waarschijnlijk wel....Nieuwbouw-HOB’s (aka konijnenkoten op
Zakdoek grond) gaan hier voor 500k en meer. Standaard afwerking.
Value for money is dit toch niet meer.
Op dat vlak wel helaas.Aangezien die zo goed als volledig energieneutraal zijn én de prijzen voor materialen voor renovatie OOK door het dak aan het gaan zijn, waarschijnlijk wel....
Epc valt goed mee voor een huis van 1990!Dit weekend Zonhoven-Houthalen-Genk wat huizen bekeken/bezocht.
Het valt mij toch op dat de percelen groter en groter worden, de huizen wat minder, hoe verder van Hasselt.
In Zonhoven waren de prijzen inderdaad merkbaar hoger dan in die andere regio's, maar ik zou er toch liever wonen vanwege de omgeving en de betere 'verstedelijking'. Een boerengat zou mij minder interesseren, vooral door de afstand tussen POI's (winkels etc)
Deze was voor mij nog de beste, dat werd voorlopig verhuurd en er zat geen haast achter de verkoop (aka de verkoper wilt die prijs of meer):
![]()
Woning te koop - Lange Schouwenstraat 2B, 3520 Zonhoven
Deze rustig gelegen op te frissen open bebouwing te Zonhoven ligt op een oppervlakte van 13a19.Deze woning is volledig onderkelderd en beschikt over een inkomhall, ingebouwde keuken en badkamer, living met eetkamer, wasplaats, toilet, cv-plaats, 3 slwww.group-inc.be
Dat 'op te frissen' viel goed mee en de tuin en plaats die erbij was, is van uiterste grootte dat ik er nog niet meteen mee weet wat doen.
Ook het feit dat er geen nieuwe huizen of buren bij kunnen komen is goed om te weten, dan zijt ge zeker van de rust.
Ligt wel wat dicht tegen/net over mijn maximum prijs, maar ik ga wat moeten creatief zijn om het te doen.
Wellicht nogmaals bezoeken binnen 2 weken.

nog niet eens naar gekeken :') ik ben er altijd vanuit gegaan dat er wel iets moet verbeterd worden aan energie-duurzaamheid.Epc valt goed mee voor een huis van 1990!
ja?Maar moest dat geen nieuw zijn vanaf nu ipv eentje te recycleren van 2014?![]()

Bij ons in Hoeselt is er ook zo'n project neergezet door Kolmont. Die huizen grenzen draad aan draad, met een terras van 20m² in gegoten beton. Ik denk dat hondenhokken groter zijn dan daar. Ik kreeg het gewoon al benauwd van er langs te lopen. Prijzen starten daar ook vanaf 400k (wel alles incl.).Nieuwbouw-HOB’s (aka konijnenkoten op
Zakdoek grond) gaan hier voor 500k en meer. Standaard afwerking.
Value for money is dit toch niet meer.
Ik het mijne verkocht. Ook zo een Matexi-wijk-achtige verkaveling.Bij ons in Hoeselt is er ook zo'n project neergezet door Kolmont. Die huizen grenzen draad aan draad, met een terras van 20m² in gegoten beton. Ik denk dat hondenhokken groter zijn dan daar. Ik kreeg het gewoon al benauwd van er langs te lopen. Prijzen starten daar ook vanaf 400k (wel alles incl.).
Ik zeg uiteraard niks over de huizen zelf, die zullen best wel in orde zijn (zeker naar energetische waarden toe).
Moh, echt, zo overdrijven!I know, maar de value for money is echt wel schrijnend in die klasse vaak.
Je zou er echt wel meer en meer over nadenken om meer op de buiten te gaan wonen, ware het niet dat de brandstof prijzen zo hoog zijn, alhoewel met thuiswerk?
500k is veel geld, das voor velen 25j meer dan 1000 euro of meer afbetalen in de maand. En dan moet je er zelf al 200k leggen eigen inbreng.
En wil je energetisch wonen, dan krijg je een krappe woning.
Mijn huis was nog 8 meter breed en ik vond het al krap om tussen kookeiland en andere muur een deftige eettafel te zetten (want lengte woonruimte was maar 7m80 dus ik moest ze al in de breedte zetten).
Echter ik merk dat nieuwe huizen in de breedte nu vaak maar 6m50 zijn in de buurt?
Hoe kan je op 6m50 breedte een kookeiland kwijt en nog eens een grote eettafel in de woonkamer? Dan zit je met uw poep tegen de barkruk van t kookeiland?

100% mee akkoord!Enkel de afmetingen is dan ook maar de helft van het verhaal lijkt me. Als ik zie hoe sommige architecten van kleine ruimtes de meest fantastische indelingen hebben gemaakt, en hoe andere echt grote ruimtes zo kunnen indelen dat ze bijna waardeloos zijn.
Moh, echt, zo overdrijven!
Mijn huis is 6m, mijn vorige 3.6m breed, ik heb een balzaal als living nu!
Ik heb een tafel staan voor 6 personen, 2m lang, maar je kan die dus zowel horizontaal als verticaal plaatsen..![]()