Je moet niet de details weten van de apparatuur hoor. Maar bvb wel of je 5.1 wil of 7.1 (of meer) + atmos. En of je een 16:9 scherm wil (tv-formaat) of een cinemascope (cinema-formaat). Cinemascope komt wel met een serieuze meerkost als je het écht goed wil doen. De duurdere recente projectoren kunnen wel gemotoriseerd hun lens aanpassen zodat je dat formaat krijgt, maar dan verlies je een beetje resolutie.Aan hoogte was ik aan het denken om 260cm hoog te pakken, maar dan kan ik eventueel wel eens bekijken wat de meerprijs is voor 270cm en dat afwegen.
Als ik ook rekening zou houden met louden ratia 1 : 1,4 : 1,9, dan komt de ruimte ook best mooi uit, enkel zou ik vanachter dan nog een valse wand moeten maken. Maar dat is opzich geen probleem. Dan kan ik ruimte beter zo laten dan heb ik nog wat meer ruimte om met de kamer te spelen.
Ik wou dit allemaal pas doen na een paar jaar dat ik erin woon, dus qua apparatuur heb ik totaal nog geen idee en ben daarin ook nog een enorme leek. Kan dan ook al mss eens best met een collega bespreken, want die is daar wel zeer fel mee bezig.
Bedankt!,
In noorden van provincie Antwerpen (de voorkempen), in de streek waar ik ben opgegroeid. Toevallig ook dezelfde straat waar ik tot mijn 8 jaar gewoond heb.
En bij mij hangen de speakers tegen de muur. Bij de meeste speakers moet je ze al een meter van de muur zetten (dus uw oppervlakte om uw scherm te hangen wordt al 2m kleiner).
Maar, als je er echt fel mee bezig bent, ga je uzelf daar wel verder in verdiepen
. Voorzien in elk geval wel dat het een stevige kost is qua apparatuur...
. Ik had het even bekeken, maar het is goedkoper om heel uw kamer met zwart velours te bekleden dan met zoiets te verven denk ik