Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Voor exaxct hetzelfde huis dat jij toont, vragen ze hier 588000 , het is helaas niet meer online te vinden. De prijs van dat huis en die grond vragen ze hier ook in Middelkerke met nog een 100k er bij. Huizen van 20jr, weliswaar instapklaar,maar verouderde pvc ramen, verouderde terrassen, 5/600m2 grond. We zoeken een iets ruimere woning voor als de kinderen groter zijn omdat we nu een noordboomdak hebben en veel ruimte verliezen boven. De 5/600m2 hebben we nu wel.

Nog een waanzinnig geprijsde woning, het is maar Westende, niet knokke:

Weet je dan ook of deze echt verkocht worden aan zo'n prijs? Of staan die dan maanden te koop en daalt de prijs?

Weet je dan ook of deze echt verkocht worden aan zo'n prijs? Of staan die dan maanden te koop en daalt de prijs?
De huizen staan maanden te koop, ze verdwijnen dan van immoweb en worden dan opnieuw gepost. Eigenlijk blijven ze dus te koop staan. Alles boven de 450 blijft te koop staan. Voor gezinnen is dit quasi niet te betalen, het blijft uiteindelijk een gezinswoning, geen luxevilla's.

Je hebt ook het fenomeen van immokantoren die klanten lokken met absurd hoge schattingen. Die weten dat ze dat niet tegen die prijs verkocht krijgen maar hopen dat je het via een andere weg verkoopt en hen een deel moet geven.

De prijzen aan de kust swingen letterlijk de pan uit. Elk woonhuis is een villa tegenwoordig. Er is na de corona iemand begonnen met meer dan 450k te vragen voor een gewoon jaren 80/90//millenium woonhuis ( 1 laag, zadeldak,3;slpk, 5/600m2 grond. Plots vroeg iemand anders 495, nadien over de 500 , nu al over de 600K. De woningen blijven doorgaans wel te koop staan.
De meeste mensen verdienen hier pauperweinig in de regio rond Veurne, waardoor zij die woningen niet kunnen betalen, tenzij ze steun hebben van familie...

Zalig! Baksteen en houten lattekes in de badkamer :D

Zalig! Baksteen en houten lattekes in de badkamer :D

Moet mij eens uitleggen hoe een zoekertje "Nieuw!" kan zijn op immoweb met foto's die ten vroegste verleden zomer zijn getrokken...

Echt, ik ben zo content dat ik van die immomarkt af ben.

De prijzen aan de kust swingen letterlijk de pan uit. Elk woonhuis is een villa tegenwoordig. Er is na de corona iemand begonnen met meer dan 450k te vragen voor een gewoon jaren 80/90//millenium woonhuis ( 1 laag, zadeldak,3;slpk, 5/600m2 grond. Plots vroeg iemand anders 495, nadien over de 500 , nu al over de 600K. De woningen blijven doorgaans wel te koop staan.
De meeste mensen verdienen hier pauperweinig in de regio rond Veurne, waardoor zij die woningen niet kunnen betalen, tenzij ze steun hebben van familie...

Mss staat het op een grond waar appartementen op kunnen? Want anders: greedy boomer.

Kan u wel vertellen dat ik echt heel veel beter beeld heb met zo een HDMI-kabel van monster. Gekocht voor 109€ Bij mijn TV in de Vandenborre, ja die verkoper die kende zijn stiel! Mijn digicorder geeft ook magnifiek beeld nu.
Toch puur sarcasme mag ik hopen?
HDMI is een digitaal signaal. Dat werkt of dat werkt niet. Als uw signaal kwaliteit zakt krijgt ge artifact if of geen beeld, maar “beter beeld” door een dure kabel zit tussen uw 2 oren.

Ik kan niet meer volgen hoor... Kan je even uitleggen hoe er ook maar iets van al je laatste posts relevant is?
  1. Je noemt een huis een krot
  2. Ik antwoord erop dat dat een serieuze overdrijving is
  3. Je antwoord daarop dat je het te duur vindt en dat je 2 dorpen verder wel iets goed geprijsd gevonden hebt.
  4. Zowel ik als @Rofco zeggen dat locatie belangrijk is + dat de vastgoedmarkt een vrije markt is.
  5. Je negeert dit en gaat vergelijken met gemiddelde bouwgrondprijzen.
  6. Ik antwoord dat je dit niet zo mag vergelijken + dat er een vrije markt is.
  7. Daarop komt de post dat ik hierboven quote, waarin je enkel inpikt op vrije markt.
Maar je pikt er niet echt op in. Je verwijst naar mensen die vinden dat het overgewaardeerd is. In het algemeen. Waar je dan akkoord mee gaat, wat vrij raar is sinds het over 1 specifiek huis ging en dat je erna wel een correct geprijsd huis gevonden hebt (zie puntje 3) + benadruk je nog eens dat enkel het "krot" te duur was.

Ben je hier om effectief discussie te voeren, of enkel om te klagen zonder deftig discussie te voeren? In geval van optie 2, ga ik je posts gewoon negeren.
Wel ik stel me de vraag of de huizenmarkt in België niet evolueert richting een bubbel? Dat is de relevantie van de posts. Er zijn een aantal signalen die daarop kunnen wijzen en dat illustreer ik met een paar voorbeelden (150.000 euro vraagprijs voor een kleine rijwoning in Asse, hoeveel zou de prijs 20 jaar geleden geweest zijn?). Of de huizenmarkt een zeepbel is weet ik niet maar het zou toch kunnen? Misschien komt er wel een marktcorrectie zonder een crash.

Feit is dat de vraagprijzen de pan uit de swingen, de maatschappij evolueert naar meer alleenstaanden en één-ouder gezinnen, de inkomsten niet stijgen zoals de vraagprijzen, de lage rente zoiets compenseert maar mogelijk een opwaartse druk zet op de prijzen, de overheid de spelregels voor ondersteunende maatregelen om de haverklap verandert, de banken strenger worden bij het toekennen van lening, 6 op de 10 jongvolwassenen (volgens een studie van AXA uitgevoerd bij mensen tussen 18 en 34) hulp krijgen bij aankoop van een woning, ...

Tekenen die kunnen duiden op een overhitte markt. Ik stel me gewoon de vraag of we met z'n allen niet meer bewustzijn moeten hebben dat die stapel bakstenen van ons wel 's minder waard kan zijn of worden dan we zelf denken? Dat is alles.

Het eufemistisch taalgebruik van de immo-markt is daarbij gewoon een grappig en vermakelijk detail.

Wel ik stel me de vraag of de huizenmarkt in België niet evolueert richting een bubbel? Dat is de relevantie van de posts. Er zijn een aantal signalen die daarop kunnen wijzen en dat illustreer ik met een paar voorbeelden (150.000 euro vraagprijs voor een kleine rijwoning in Asse, hoeveel zou de prijs 20 jaar geleden geweest zijn?). Of de huizenmarkt een zeepbel is weet ik niet maar het zou toch kunnen? Misschien komt er wel een marktcorrectie zonder een crash.

Feit is dat de vraagprijzen de pan uit de swingen, de maatschappij evolueert naar meer alleenstaanden en één-ouder gezinnen, de inkomsten niet stijgen zoals de vraagprijzen, de lage rente zoiets compenseert maar mogelijk een opwaartse druk zet op de prijzen, de overheid de spelregels voor ondersteunende maatregelen om de haverklap verandert, de banken strenger worden bij het toekennen van lening, 6 op de 10 jongvolwassenen (volgens een studie van AXA uitgevoerd bij mensen tussen 18 en 34) hulp krijgen bij aankoop van een woning, ...

Tekenen die kunnen duiden op een overhitte markt. Ik stel me gewoon de vraag of we met z'n allen niet meer bewustzijn moeten hebben dat die stapel bakstenen van ons wel 's minder waard kan zijn of worden dan we zelf denken? Dat is alles.

Het eufemistisch taalgebruik van de immo-markt is daarbij gewoon een grappig en vermakelijk detail.

Simpele werking van vraag en aanbod. Zolang mensen het kunnen betalen blijven die prijzen zo hoog. Als mensen het niet meer kunnen betalen zal de prijs dalen tot het punt dan mensen het weer kunnen betalen. Rinse and repeat.

HDMI is een digitaal signaal. Dat werkt of dat werkt niet. Als uw signaal kwaliteit zakt krijgt ge artifact if of geen beeld, maar “beter beeld” door een dure kabel zit tussen uw 2 oren.
Ik denk dat dat absoluut sarcasme was ;). Er is een verschil tussen goeie en slechte HDMI-kabels (totaal niet prijsgebonden trouwens). En technisch gezien kan het kloppen he (alleen dat stukje digicorder niet), aangezien ondertussen niet elke HDMI kabel genoeg bandbreedte heeft voor de hoogste resoluties...

Nu, langs de andere kant, er is een enorm verschil in prijs tussen blurayspelers (bij panasonic een factor 4 verschil bvb). Daar zitten dan wel andere processoren en een wat betere upscaler, maar als ik het zelf test, zie ik daar evengoed amper tot geen verschil tussen. Laat staan als we dan blu-ray spelers op pootjes zetten voor beter beeld...

Sommige mensen kan je veel wijsmaken 😅 Enige reden om dure kabels te kopen is de bouwkwaliteit (dus als je veel gaat sleuren met je kabels) of er is ook een verschil in de bandbreedte’s van de kabel. Als je de volle 48gbps wilt van HDMI 2.1 moet je zien dat je daar de juiste kabels voor koopt.

Maar dan nog gaat die gewoon niet syncen op 8K met eARC atmos bv, die gaat geen slechtere 1080p geven dan een kabel met meet bandbreedte

Simpele werking van vraag en aanbod. Zolang mensen het kunnen betalen blijven die prijzen zo hoog. Als mensen het niet meer kunnen betalen zal de prijs dalen tot het punt dan mensen het weer kunnen betalen. Rinse and repeat.

Vraag en aanbod, eenheidsprijs wordt bereikt wanneer vraag en aanbod gelijke prijzen bereiken. Wanneer de vraag hoger is als het aanbod zal de prijs stijgen. Laat dat hier nu net het geval zijn waardoor de prijzen van vastgoed algemeen stijgen. Allemaal geen probleem zolang de vraagzijde van de markt beseft dat ze aan een opbod doen. Wie nu nog een huis koopt en ervan overtuigd is dat dit de komende jaren alleen maar in waarde zal stijgen kan wel 's bedrogen uitkomen. That's my point.

https://www.immocopper.be/nl/huis-te-koop-in-machelen/4235516

Nog een voorbeeldje van een fabelachtige immo-advertentie:

Lees: de aangelegde voortuin

Begrijp: de koer met betondallen voor het huis

Ook de prijs is fabelachtig: 349.000 euro vraagprijs voor een rijwoning van 130 vkm op 2 are grond. Locatie zeker? Machelen is het nieuwe Molenkouter misschien? 🤔

Je kan in 4e ook 120 rijden en blijven rijden, of dit op lange termijn goed is betwijfel ik sterk. Mensen kunnen het betalen door zich pijn te doen en de helft van hun inkomen aan een lening te geven. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Vraag en aanbod, eenheidsprijs wordt bereikt wanneer vraag en aanbod gelijke prijzen bereiken. Wanneer de vraag hoger is als het aanbod zal de prijs stijgen. Laat dat hier nu net het geval zijn waardoor de prijzen van vastgoed algemeen stijgen. Allemaal geen probleem zolang de vraagzijde van de markt beseft dat ze aan een opbod doen. Wie nu nog een huis koopt en ervan overtuigd is dat dit de komende jaren alleen maar in waarde zal stijgen kan wel 's bedrogen uitkomen. That's my point.

https://www.immocopper.be/nl/huis-te-koop-in-machelen/4235516

Nog een voorbeeldje van een fabelachtige immo-advertentie:

Lees: de aangelegde voortuin

Begrijp: de koer met betondallen voor het huis

Ook de prijs is fabelachtig: 349.000 euro vraagprijs voor een rijwoning van 130 vkm op 2 are grond. Locatie zeker? Machelen is het nieuwe Molenkouter misschien? 🤔
Dit is gewoon borinage die woning, complete waanzin, 5 jaar terug ging dit 150000 euro max

Uiteraard :P
Er is wel verschil met premium kabels, bandbreedte is 1 (je koopt ook perfect 2.1 kabels voor 20€ voor 2m.) en de lengte waarbij de kabels nog werkt. Ik bedoel dan een kabel die ook effectief zijn maximale prestaties haalt. En natuurlijk ook bouwkwaliteit.
Maar 109€ voor 2,5m is serieus aan den baard getrokken.

Terug
Bovenaan