Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Even om te laten weten dat ik dat huis (vorige pagina’s) gekocht heb. Super blij mee! 😄 Per toeval tegengekomen op Facebook en nog geen twee weken later verkoop getekend… Het leven kan ook meezitten.
De saaie OB die zelfs wat laag geprijsd stond?
Gefeliciteerd alvast!

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat zulke woningen voor amper iets meer dan het dubbele gaan dan wat een HOB gaat in het Gentse.

Edit: deze al bijna twee jaar te koop. Ik blijf verliefd op de trap!!

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat zulke woningen voor amper iets meer dan het dubbele gaan dan wat een HOB gaat in het Gentse.
Is niet opmerkelijk.

Er is een moment waar je stoot tegen de limieten van het beschikbare budget.

Edit: deze al bijna twee jaar te koop. Ik blijf verliefd op de trap!!
Opmerkelijk inderdaad... Bekijk je dat soort woningen in gemeentes zoals Sint-Genesius-Rode, Oud-Heverlee of Tervuren dan verdubbelt de vraagprijs nog 's...

Vorige weken enkele woonsten bezocht in de hoop wat meer inzicht te krijgen in de markt

De eerste was gewoon een boerderij op korte afstand van Hasselt.
Goedkoop, maar veel te veel werk renovatie.
Dat zou volgens mij op 400 000 euro neerkomen, renovatie meegerekend. Als het niet meer is.
Dat zou ik nog kunnen ophoesten, maar ik wil liever wat minder werk.

Dan toevallig in de buurt was er nog een woonst, die was al wat meer af, maar had nog steeds veel renovatie nodig.
Zou uiteindelijk ook 400 000 euro kopen + renoveren worden, maar nog steeds te veel tijd nodig om te renoveren.

Volgende week wat focussen op Zonhoven, daar lijken al wat meer bewoonbare open bebouwingen te koop te staan.
Bijvoorbeeld: https://www.group-inc.be/detail/kop...owstatus&sorts=Dwelling&transactiontype=Sale&

Die gaat wat meer kosten, maar heeft hopelijk weinig renovatie nodig.

Een bank contacteren voor een lening aanvraag zonder concrete woonst is waarschijnlijk niet slim, ik had vorig jaar al eens gevraagd 'wat zouden jullie mij maximaal kunnen lenen?'. Vroegen ze over welk huis, ze weigeren een max te geven. Ze kunnen dat toch gemakkelijk berekenen?

Vorige weken enkele woonsten bezocht in de hoop wat meer inzicht te krijgen in de markt

De eerste was gewoon een boerderij op korte afstand van Hasselt.
Goedkoop, maar veel te veel werk renovatie.
Dat zou volgens mij op 400 000 euro neerkomen, renovatie meegerekend. Als het niet meer is.
Dat zou ik nog kunnen ophoesten, maar ik wil liever wat minder werk.

Dan toevallig in de buurt was er nog een woonst, die was al wat meer af, maar had nog steeds veel renovatie nodig.
Zou uiteindelijk ook 400 000 euro kopen + renoveren worden, maar nog steeds te veel tijd nodig om te renoveren.

Volgende week wat focussen op Zonhoven, daar lijken al wat meer bewoonbare open bebouwingen te koop te staan.
Bijvoorbeeld: https://www.group-inc.be/detail/kop...owstatus&sorts=Dwelling&transactiontype=Sale&

Die gaat wat meer kosten, maar heeft hopelijk weinig renovatie nodig.

Een bank contacteren voor een lening aanvraag zonder concrete woonst is waarschijnlijk niet slim, ik had vorig jaar al eens gevraagd 'wat zouden jullie mij maximaal kunnen lenen?'. Vroegen ze over welk huis, ze weigeren een max te geven. Ze kunnen dat toch gemakkelijk berekenen?
Zonhoven is een redelijk dure regio rond Hasselt. Alle, zo heb ik het toch altijd ervaren en zo stond het bij ons toch altijd bekend.
In principe kan elke bank u wel een ruwe schatting geven, al zullen ze dat niet snel via mail doen omdat ze geen dingen op papier willen zetten.
Wij zijn zelf toevallig nog bij ons Argenta kantoor geweest en die konden ons een vrij precieze voorspelling geven wat we op dit moment maximaal konden lenen.

Klopt, bedankt! Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat jij géén retesaaie instapklare OB vindt. :unsure:
Rond die prijs én instapklaar?
Waarschijnlijk niet te vinden. 😁
Ofwel duurder, ofwel lager geprijsd want ouder (maar met meer karakter) maar nog werk aan.

Nuja, met aankleding kan je HEEL veel doen natuurlijk!
Mijn ouders wonen bijna in krak hetzelfde huis. :unsure:

Zonhoven is een redelijk dure regio rond Hasselt. Alle, zo heb ik het toch altijd ervaren en zo stond het bij ons toch altijd bekend.
In principe kan elke bank u wel een ruwe schatting geven, al zullen ze dat niet snel via mail doen omdat ze geen dingen op papier willen zetten.
Wij zijn zelf toevallig nog bij ons Argenta kantoor geweest en die konden ons een vrij precieze voorspelling geven wat we op dit moment maximaal konden lenen.
Zonhoven is de duurste gemeente om een woning te kopen in Limburg, Lummen duurste bouwgrond. Stond vorig jaar artikel van in Het Belang

Er staat toch dat Zonhoven de duurste gemeente was?
Niet dat het erg belangrijk is maar er staat 'voordien duurste gemeente Zonhoven'... Dus dat was de duurste gemeente van Limburg maar is in 2021 paar plekken gezakt. Of je nu in de duurste dan wel in de vijfde duurste gemeente van een provincie koopt... het blijft duur :)

Wat me daar wel opvalt is dat de prijzen in de top 10 duurste gemeenten in Limburg in vergelijking met de top 10 in Vlaams-Brabant, Antwerpen en Oost-Vlaanderen best wel een pak lager liggen.

De rentevoeten zijn tegen een hels tempo aan het stijgen. Wij hebben een matige eigen inbreng en op deze manier zie ik niet in hoe wij iets gaan kunnen kopen momenteel.

De rentevoeten zijn tegen een hels tempo aan het stijgen. Wij hebben een matige eigen inbreng en op deze manier zie ik niet in hoe wij iets gaan kunnen kopen momenteel.
What goes up..... Dat zal even afwachten worden. Toch ook maar even de bankenronde doen. Wie weet komt er wat uit.

Het is nu niet alsof ze naar belachelijke hoogtes aan het stijgen zijn he, een half procent maakt voor een doorsnee budget geen duizenden euro's per jaar verschil uit....

Terug
Bovenaan