iamhollywood
Well-known member
Vooral ook boven. Die schuine wand boven bad en de bedden, ik zou daar moeilijk aan kunnen wennen.Ben gaan bezichtigen en vond de ruimtes inderdaad vrij klein. Vooral de kinderkamers, de rest was nog wel çava. En de tuin lijkt véél groter op foto.
Bedoel je die in de keuken of living? Of beide? Vond ik ook maar raar, maar ik denk dat je daar ook wel aan went.
Het is de grond die de prijs drijft, materialen zijn overal hetzelfde. Elke schatting die ik al gezien heb begint altijd eerst met de grondwaarde. Die huizen zijn misschien wel gelijkaardig maar grondoppervlakte in Ninove is meer dan dubbel zo grootZelfs die prijs op buurt/gemeenteniveau is relatief...
Tijdens mijn huizenjacht bezocht ik 's een open bebouwing in regio Ninove. Een goedkope regio volgens de gemiddelde prijzen. Dat huis stond toen echter geprijsd aan een bedrag dat eerder associeert bij Hoeilaart, Bierbeek, Meise of Oud-Heverlee. Ninove hoort bij de 10 goedkoopste gemeentes van O-VL en dat rijtje anderen bij de 10 duurste van Vl-Brabant (volgens HLN).
Toen ik dat opmerkte aan de immo-dude was zijn repliek dat er in die gemeenten veel meer aanbod was aan open bebouwing terwijl in Ninove vooral rijwoningen te koop staan. Uiteraard zal een gelijkaardige woning in Oud-Heverlee duurder zijn als in Ninove maar het verschil bleek niet zo groot als ik dacht. Daarbij had ik de gemiddelde prijzen in mijn achterhoofd. De zin en onzin van gemiddelde dus
Villa in goedkope regio: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/ninove/9400/9677027?searchId=622b3461504b5
Villa in dure regio: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/meysse/1860/9771524?searchId=622b34faf3932
In de goedkope regio krijg je meer 'huis en grond' voor je geld maar het is nu ook niet zo dat het verschil giga groot is. Daar waar de gemiddelde prijzen in de dure gemeente het dubbel zijn als die van de goedkope (voor het bovenstaande voorbeeld).
. Plus kans is groot dat de uiteindelijke verkoopprijs in Meise na resem biedingen hoger zal uitvallen daar waar ze in Ninove waarschijnlijk onder de vraagprijs zullen eindigen.