Chauffagist
Well-known member
Ik bekijk dat eerder technisch. Ik vind energie-zuinig wonen belangrijk. Elektrisch verwarmen met radiatoren die 1/1 elektriciteit in warmte omzetten vind ik niet energie-zuinig.De waarde is wat mensen ervoor willen geven. Als jij niks voor de afwerking wil geven kan dat zijn, maar misschien heeft de gemiddelde Belg wél nog iets voor de waarde van de afwerking van die woning.
Esthetisch daar kan je nog over discussiëren. Maar wat ga je doen? De cv leidingen in opbouw plaatsen. Of een gleuf maken in de vloer en een nieuwe vloer er op plakken. Zo wordt het natuurlijk vaak gedaan, maar het blijft brielen.
Dat hangt af van het budget hé. Misschien dat iemand met 700K budget het wel ziet zitten. Maar die hebben dan ook meer value for money bij andere woningen. De categorie die rond de 400K vist kan ook meer value for money krijgen op vlak van afwerking/instapklaar zijn, maar zal dan naar HOB moeten gaan. De koper moet dus iemand zijn met minstens 550K middelen .In een ideale wereld (die er effectief niet is, zie jouw eigen waardering) hebben alle mensen die de woning wilden kopen eenzelf waarde van de woning, ongeacht of die woning nu bewoond is of volledig leegstaat.