“Toen ik twaalf jaar geleden met pensioen ging, waren mijn ouders 89 en 97 jaar”, vertelt Alain Janmart (67*). “Door voor hen te zorgen heb ik hen nog een mooie oude dag bezorgd. Mijn vader is zelfs nog 103 geworden. Maar omdat goede genen geen garantie zijn op een gezegende leeftijd, leef ik...
www.hln.be
Ik weet dat ik het mezelf aandoe, ik weet dat het hln is. Maar holy shit, wat krijg ik het op mijn heupen van dit soort artikels. En dan heb ik het nog maar enkel over de inleiding aangezien ik geen geld aan een abonnement ga uitgeven.
Wat ik lees:
Gepensioneerde die op 55 jaar reeds op pensioen ging trekt een pensioen dat veel mensen nog niet als vast loon krijgen. Deze persoon kocht zijn woning toen je makkelijk met 1 loon toekwam en zag de waarde van zijn woning de laatste jaren hoogstwaarschijnlijk x2 of x3 gaan. Deze persoon gaat even de "tip" geven aan jongeren dat je best je leningen afbetaald hebt voor je pensioen. Dat veel jongeren 10+ jaar langer gaan mogen werken om zijn rijkelijk pensioen te betalen, en dat huizen vrijwel onbetaalbaar aan het worden zijn vergeet Alain even. Maar hey, hij heeft een zotte moustache dus het is wel ne toffe.
En van vooral dit stukje:
De pensioenleeftijd alsmaar optrekken – werken tot je er kreupel bij neervalt – dat is toch te belachelijk voor woorden?. Echt waar, simpele sus. Het is omdat we de pensioenen voor mensen zoals u die ergens in hun 50ste al op pensioen zijn gegaan moeten betalen dat we langer moeten werken.