Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Al dat pseudogeklaag over aannemers hier... Je mag verdikke al blij zijn dat ze je niet oplichten:
VRT MAX
www.vrt.be
![]()
Correctie: EPC is 184. Rapport was gedaan door kameraad van de eigenaar, maar de makelaar vond het maar raar aangezien zonnepanelen etc. niet vermeld waren. Dus nog beter dan verwachtNog een bevestiging dat ik een goede koop heb gedaan. EPC in 2012 was 276. Nadat ik het gekocht heb nieuw moeten opmaken, en is nu 226.

Waarom gebruik je dan niet het vorige ?Bij ons is het omgekeerd.. gekocht in 2018, epc C 284. Nu voor verkoop een nieuwe laten opmaken, er is niks veranderd aan de woning, buiten het feit dat er nu ontdekt is dat er wel dakisolatie zit, dus epc zou beter moeten scoren en nee hoor: 320 en D nu :-(
Sinds dit jaar moet je een hebben van max 01/01/2019 als het om een EPC residentiële gebouwen gaatWaarom gebruik je dan niet het vorige ?
Dat EPC document is toch 10 jaar geldig ?
Enkel voor verkoop of ook voor verhuur ?Sinds dit jaar moet je een hebben van max 01/01/2019 als het om een EPC residentiële gebouwen gaat
. Die heeft er pas 1 in 2018 laten maken.Enkel voor verkoop inderdaad, verhuur is geen probleemEnkel voor verkoop of ook voor verhuur ?Mijn nonkel gaat lachen anders. Die heeft er pas 1 in 2018 laten maken.
![]()
Nieuwbouwproject in Evergem: 10 halfopen nieuwbouwwoningen | Huysman Bouw
Gevarieerd nieuwbouwproject met 6 moderne en 4 landelijke nieuwbouwwoningen in Evergem (Ralingen). Grote percelen van gem. 500m2. Interieurafwerking op maat!www.huysmanbouw.be
Goedkoopste 470k + 21% btw, voor een HOB.
Reken 5% boven budget gaan (keuken, tegels,..) en ge zit aan 500k plus 21% btw. Of zegge en schrijve 600k.
(Twee jaar terug een soortgelijke woning gekocht, 437k incl btw wel)
600k. 24 miljoen bef.
Wij zijn momenteel aan het bouwen met Huysman bouw. Gangsters 1e klas.Die prijzen stijgen ook wel extreem snel dan...
Er is een reden waarom Huysman in Eeklo zo'n groot, modern kantoor kan bouwen en de appartementsblok(ken?) ernaast ook aan het opkopen is![]()
De prijszetting is dan ook gebaseerd op hun basis lastenboek hé.Wij zijn momenteel aan het bouwen met Huysman bouw. Gangsters 1e klas.
Reken overigens maar op +10% als je ook maar iet of wat buiten de sociale-woning collectie wenst te kiezen.
Nochtans wel goede commentaren eerder op internet over hen?Wij zijn momenteel aan het bouwen met Huysman bouw. Gangsters 1e klas.
Reken overigens maar op +10% als je ook maar iet of wat buiten de sociale-woning collectie wenst te kiezen.
Kan je ook toelichten waarom? Want zomaar zeggen dat iemand gangster is omdat je extra moet betalen voor zaken die niet in het lastenboek staan, is ook niet netjes. Dus ik hoop dat je méér te zeggen hebt over hen.Wij zijn momenteel aan het bouwen met Huysman bouw. Gangsters 1e klas.
Je hebt volledig gelijk, JPV.Kan je ook toelichten waarom? Want zomaar zeggen dat iemand gangster is omdat je extra moet betalen voor zaken die niet in het lastenboek staan, is ook niet netjes. Dus ik hoop dat je méér te zeggen hebt over hen.
Wat was de reden dat je voor een SOD oplossing bent gegaan? Ik praat deze praktijken zeker niet goed (ik zou loco gaan in zo'n geval) maar dit is gewoon het business model en standaard bij elk van deze bedrijven. Wij hebben verschillende vrienden die via een soortgelijke firma hebben gewerkt en overal hoor je dezelfde verhalen. Ik snap gewoon niet wat die mensen meer en beter doen versus een goeie architect onder de arm nemen en zelf je aannemers kiezen.Je hebt volledig gelijk, JPV.
Ik liet me na de zoveelste slapeloze week even triggeren door het zien passeren van hun volgende high-value-project.
Ik kan op dit moment weinig in detail treden. Mijn uitgebreide review zal op termijn waarschijnlijk volgen. Voel u vrij om mijn berichten hier te verwijderen.
Om toch even een 2-tal voorbeelden te geven (dit zijn nog de kleinste, de lijst is eindeloos):
* Bij de vaste tuinaannemer krijgt u onmiddelijk een meerprijs van enkele duizenden euro's, omdat Huysman Bouw o.a. een aantal deksels is "vergeten vermelden" in het lastenboek (dixit Tanio Van Paemelen, zaakvoerder VPK-Albo, vaste partner van Huysman Bouw). Bel gerust aan in om het even welke Huysman wijk van de laatste 5 jaar, en dit business-model zal u bevestigd worden.
* Wanneer u zwarte klinken wilt, betaalt u een flinke meerprijs. Bij deze zwarte klinken, horen uiteraard zwarte tegenplaatjes (hetgeen in je deurkader zit). Standaard wordt dit door de fabrikant uiteraard als set verkocht. Huysman Bouw trekt dit uiteen. Eerst betaalt u extra voor de zwarte klinken. Daarna zal u extra betalen voor het bijhorende zwarte tegenplaatje ipv het verchroomde model. Er zijn woningen opgeleverd met zwarte klinken, en verchroomde tegenplaatjes, héél mooi...
bedankt voor de verduidelijking. Geen probleem dat je hier je ervaringen plaatst, maar zonder verduidelijking kan een firma dit zien als een gratuite beschuldiging, waar we in het verleden al problemen mee gehad hebben.Je hebt volledig gelijk, JPV.
Ik liet me na de zoveelste slapeloze week even triggeren door het zien passeren van hun volgende high-value-project.
Ik kan op dit moment weinig in detail treden. Mijn uitgebreide review zal op termijn waarschijnlijk volgen. Voel u vrij om mijn berichten hier te verwijderen.
Wat was de reden dat je voor een SOD oplossing bent gegaan? Ik praat deze praktijken zeker niet goed (ik zou loco gaan in zo'n geval) maar dit is gewoon het business model en standaard bij elk van deze bedrijven. Wij hebben verschillende vrienden die via een soortgelijke firma hebben gewerkt en overal hoor je dezelfde verhalen. Ik snap gewoon niet wat die mensen meer en beter doen versus een goeie architect onder de arm nemen en zelf je aannemers kiezen.
Dat eerste is natuurlijk beetje ridicuul want voor mij hoort de aanleg van een tuin niet bij de bouw van een huis.Je hebt volledig gelijk, JPV.
Om toch even een 2-tal voorbeelden te geven (dit zijn nog de kleinste, de lijst is eindeloos):
* Bij de vaste tuinaannemer krijgt u onmiddelijk een meerprijs van enkele duizenden euro's, omdat Huysman Bouw o.a. een aantal deksels is "vergeten vermelden" in het lastenboek (dixit Tanio Van Paemelen, zaakvoerder VPK-Albo, vaste partner van Huysman Bouw). Bel gerust aan in om het even welke Huysman wijk van de laatste 5 jaar, en dit business-model zal u bevestigd worden.
* Wanneer u zwarte klinken wilt, betaalt u een flinke meerprijs. Bij deze zwarte klinken, horen uiteraard zwarte tegenplaatjes (hetgeen in je deurkader zit). Standaard wordt dit door de fabrikant uiteraard als set verkocht. Huysman Bouw trekt dit uiteen. Eerst betaalt u extra voor de zwarte klinken. Daarna zal u extra betalen voor het bijhorende zwarte tegenplaatje ipv het verchroomde model. Er zijn woningen opgeleverd met zwarte klinken, en verchroomde tegenplaatjes, héél mooi...
1) je moet een goeie architect vinden en die kost ook geldWat was de reden dat je voor een SOD oplossing bent gegaan? Ik praat deze praktijken zeker niet goed (ik zou loco gaan in zo'n geval) maar dit is gewoon het business model en standaard bij elk van deze bedrijven. Wij hebben verschillende vrienden die via een soortgelijke firma hebben gewerkt en overal hoor je dezelfde verhalen. Ik snap gewoon niet wat die mensen meer en beter doen versus een goeie architect onder de arm nemen en zelf je aannemers kiezen.

Correct.Koppelverkoop zou ik zeggen.
Het feit dat het stuk grond bij hen te koop was enkel in vorm van casco of volledig standaard afgewerkt
Al doet een groot gedeelte het ook puur voor het feit dat ze er zogezegd geen omkijken naar hebben. Dus state of mind. Al is dat niet noodzakelijk de realiteit.