ThomasMore
Well-known member
Als je er wilt wonen, niet twijfelen. Zeer verstandig van je vader om je zo op weg te helpen. Jij hebt niet gekozen in welk bed je bent geboren dus een schuldgevoel is nergens voor nodig. Dat je het je aantrekt siert je maar verder moet je denken aan je eigen toekomst en niet 'wat je vrienden ervan zullen denken'. Trouwens, echte vrienden zijn niet jaloers.Mijn vader stelde onlangs voor om over een aantal jaar het ouderlijk huis aan mij te verkopen aan een schappelijke prijs, zodat hij, als ze er nietmeer zijn, in het huis van zijn ouders kan gaan wonen (alles gelijkvloers, kleiner,…)
Wat is jullie mening hierover? Het lijkt me “meer fair” om zelf iets te zoeken. Ik vind het een oneerlijk voordeel tov bv vrienden of andere leeftijdsgenoten. Voelt een beetje aan als “er geen moeite voor moeten doen”. Het is een prachtig huis met grote aparte garage waar ze vroeger in woonden en een grote tuin, perfect qua ligging en mits hier en daar wat renovatie eigenlijk een super chique woning…
Hier in België moeten we sowieso al minder moeite doen om te (over)leven als de gemiddelde inwoner van Somalië of Afghanistan... Wie voelt zich daarover schuldig?