Het hangt dus wel wat af welke kwaliteit je wenst en wat de definitie van 'af' is.
Als je goed vergelijkt etc zal je er misschien geraken. Maar ik zou toch minstens een buffer %'tje aanhouden
Verder zijn dat vaak kleinere kosten van een paar K. Maar tel ze allemaal op...
Ja natuurlijk, ik had toch duidelijk dit staan hé :
Afhankelijk van wat je wilt, etc etc etc.
En als je zoiets doet, en je hebt 2 linkerhanden dan laat je u bijstaan door een aannemer bij de woningen waar je het potentieel in ziet.
En dat potentieel is dan afhankelijk van enerzijds de structuur van de woning (maar dat ziet die expert wel) maar vooral aan de liging van de woning en dat de vraagprijs gewoon laag genoeg is.
Maar zodra je bouwt of renoveert is het altijd een goed idee om naast het budget dat je plant een reservebudget te voorzien.
EDIT:
Ik heb toen ik zelf aan het zoeken was ook getwijfeld tussen Casco + en afgewerkt. En het verschil in verkoopprijs was 284k excl BTW afgewerkt (met potentiële meerkosten natuurlijk) en 250k excl BTW.
Voor dat prijsverschil krijg ik echt geen enkele woning afgewerkt hoor. Ook al komen ze dan nog af met een meerkost tijdens de loop van het dossier van 15k, zelfs dan was dat moeilijk.
En voor die afwerking moest ik dan : chappen, vloeren, vloerverwarming, ventilatiesysteem, regenput, pompinstallatie, zonnepanelen, pleisteren, deuren, tegelen, sanitair, elektriciteit, etc... no way in hell dat dit ging lukken.
Maar voor de SOD firma is dat dan makkelijk verdiend hé dat casco verkopen. En zelf bouwen was geen optie aangezien de SOD woning gewoon te goed gelegen was.